De 8mm torx bout draaide erg zwaar toen ik het thermosstaathuis in het motorblok vast wilde draaien waarna de kop afbrak. Na verwijdering van het thermostaathuis zag ik in het motorblok dat de bout niet verder kon vanwege een aluminium behuizing waar die bout ingedraaid zat en mijn bout te lang was. Ik heb de bout uitgeboord met een 5 mm boor maar niet in de midden maar tegen het schroefdraad aan zie ik achteraf. Ik kan grotere boren gebruiken maar krijg het nooit mooi rond met de handboor. De bout zit te vast om hem van het schroefdraad uit te draaien. Kan je ook schroefdraad tappen in het uitgeboorde 5 mm gat en met een kleinere bout het thermosstaathuis vastzetten. Of kan ik de aluminium behuizing doorboren en er dan een bout in te doen en van onder vast te zetten met een moer. Of misschien het thermostaathuis aan het motorblok laten lassen. De bout aan de andere kant van het thermosstaat huis is nog prima maar 1 bout lukt met te weinig om lekkage te voorkomen Misschien heeft iemand ervaring hiermee. Alvast bedankt voor uw reactie.
Bedankt Jack. Ga meteen een tap m6 aanschaffen om het te proberen. Ik heb iets vernomen over helicoil dat dat goed zou zijn maar hoorde dat dat niet kan omdat alles heel precies uitgeboord moet worden daarvoor.