Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Bout af moeten slijpen van remklauw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2012 om 13:54 #17253145
Hellup!!
Doordat mijn lieftallige broeder … in plaats van los.. de bout van de rem klauw vaster draaide..
Hebben we de remklauw bout eraf moeten slijpen..Nu zijn we dus dringend opzoek naar remklauw bouten.. echter op onderdelen sites niet te vinden.. en ook zijn er vandaag (natuurlijk) geen sloperijen open o.i.d.
Dus wie o wie.. heeft er nog een paar oude rem klauwen liggen.. (voor de verkoop?) en kan ons de bouten verkopen?
Vaak zijn er mensen (die ik nu niet vind op marktplaats…) die hun (verongelukte) auto in onderdelen verkopen..
Mijn hoop is nu gevestigd op dit Forum.. en jullie kennis, connecties en expertise :)
eh :swear hebben we hier heel veel gedaan.. nu op naar de oplossing.. wie?? :)
25 november 2012 om 13:56 #18078130Ow .. misschien handig..
Een opel vectra C uit 2006
25 november 2012 om 14:42 #18078131@Opel-vrouwtje wrote:
Hellup!!
Doordat mijn lieftallige broeder … in plaats van los.. de bout van de rem klauw vaster draaide..
Hebben we de remklauw bout eraf moeten slijpen..Nu zijn we dus dringend opzoek naar remklauw bouten.. echter op onderdelen sites niet te vinden.. en ook zijn er vandaag (natuurlijk) geen sloperijen open o.i.d.
Dus wie o wie.. heeft er nog een paar oude rem klauwen liggen.. (voor de verkoop?) en kan ons de bouten verkopen?
Vaak zijn er mensen (die ik nu niet vind op marktplaats…) die hun (verongelukte) auto in onderdelen verkopen..
Mijn hoop is nu gevestigd op dit Forum.. en jullie kennis, connecties en expertise :)
eh :swear hebben we hier heel veel gedaan.. nu op naar de oplossing.. wie?? :)
Ik heb nog een complete remklauw LA liggen van een 1.8 GTS
Je bedoeld die lange bouten van de remtang?
25 november 2012 om 15:11 #18078132:hmmz gaat niet passen denk ik.. het is RV (rechtsvoor) en niet LA… :(
ik bedoel de bouten die ze met locktide vast zetten en sowieso al een berg kracht vereisen om los te krijgen..
remklauw bouten noemen ze ze hier :) (dus remtang, zegt me niet zo veel)
25 november 2012 om 15:15 #18078133Die bouten heb ik niet nee.
Die zullen ze op de sloop wel in de oud ijzerbak gooien denk ik.
25 november 2012 om 15:19 #18078134verwacht ik ook.. zal wel een hele set (remklauw) worden (eventueel op een sloop)
Of toch iemand die hem voor de deur heeft staan voor onderdelen verkoop.. o.i.d.
best sip.. als je eigenlijk morgen moet werken.. en dus met die auto zou moeten rijden.. (da kan dus nie..) :swear
25 november 2012 om 15:35 #18078135Maak is een foto van de bout, zijn het zeskant bouten of inbus? Heb er zelf een paar liggen van een corsa B maar dat zal wel niet passen.
25 november 2012 om 15:49 #18078136Het gaat om de torx bouten waarmee de remklauw op de naaf vastzit. Van die dikke jetsers die druipend van de locktite in kun schroefdraad gerammeld zijn.
Erg leuk tijdverdrijf om los te krijgen. (verhitten is imo trouwens de beste optie)25 november 2012 om 16:14 #18078137dat is mooi dom want die bouten zitten helemaal niet zo vast
25 november 2012 om 16:20 #18078138@blackbonkie wrote:
dat is mooi dom want die bouten zitten helemaal niet zo vast
:hmmz
goed man zo’n opmerking.. volgende keer bel ik jou
25 november 2012 om 17:41 #18078139Vast zitten ze wel, moeilijk los krijgen valt dan wel weer mee. Gewoon een lange arm op je gereedschap zetten, zijn ze zo los.
25 november 2012 om 17:50 #18078140Inderdaad, een stevige BUIS erop en los zijn ze,
:thumb :thumb
25 november 2012 om 17:56 #18078141@blackbonkie wrote:
dat is mooi dom want die bouten zitten helemaal niet zo vast
Nou … ik weet niet wat voor versterkende middelen jij gebruikt, maar doorgaans zijn deze bouten (m14) met loctite in hun sokkel geramd en best moeilijk los te krijgen.
25 november 2012 om 18:05 #18078142:hmmz hoe het had gemoeten helpt me echter nu niet…
morgen de slopen hier in de buurt maar ff pesten..25 november 2012 om 18:13 #18078143je kunt net zo goed nieuwe bestellen
lijkt mij net zo handig25 november 2012 om 18:44 #18078144Morgen gewoon even de VOD bellen, zullen het wel op voorraad hebben. Ik had die van mij ook gesloopt en had ook een nieuwe nodig dus gewoon bij de vod gehaald.
BTW best sneu die berichten over dom zijn, hier help je niemand verder mee.
25 november 2012 om 18:55 #18078145Mensen praten nu eenmaal heel simpel over wat er allemaal had gemoeten, maar een oplossing voor wat er nu moet gebeuren, komen ze dan weer niet op. ;)
iig.. Mocht het nu niet meer lukken, morgen gewoon bij Opel of bij een ijzerwarenhandel die bouten halen. Neem je degene die je niet afgeslepen hebt gewoon mee voor de maat.Ik heb ze tot nu toe ook altijd nog los gekregen door een lange buis op de sleutel te zetten om meer arm te creëren. Ik heb hiervoor ooit een stang van een herenfiets losgeslepen.
25 november 2012 om 21:20 #18078146bedankt voor jullie antwoorden … vod is voor mij (en google) een onbekende afkorting… laat morgen wel weten hoe het afgelopen is.. fijne avond of weltrusten
25 november 2012 om 21:24 #18078147VOD is op dit firum over het algemeen een vrij bekende afkorting: Vriendelijke Opel Dealer
Willem
25 november 2012 om 22:33 #18078148Ik zet er altijd een sleutel onder een bepaalde hoek op, en dan het uiteinde van de sleutel opkrikken met een krik. En anders een blok hout eronder, en dan de krik die de auto omhoog houdt laten zakken. Zo werkt het gewicht van je auto mee :P
26 november 2012 om 06:55 #18078149Bedankt Willem! hihi nou ik ken ook wel een VOD … een werknemer zei gister echter dat dat waarschijnlijk een “bestel onderdeel” was.
Denk dat een ijzerhandel ze overigens ook heeft.. maaruh ga zo eens een rondje bellen
26 november 2012 om 07:08 #18078150Let wel op dat die bouten bepaalde treksterkte hebben en niet zomaar een gamma boutje zijn
26 november 2012 om 07:18 #18078151:thumb
sterkte 12,9, M14, spoed2 (draadsnelheid) lengte 35mm
komt goed met deze info schat ik.
bedankt allen
26 november 2012 om 09:19 #18078152Sterkte van normale bouten is 8.8, ter aanvulling op Opel-vrouwtje.
26 november 2012 om 10:32 #18078153sorry , ik bedoelde niet dat jullie dom zijn hoor maar als je ze eerst de verkeerde kant op draait is je locktite verbinding toch al los en kun je ze ook weer terug draaien, eventueel met meer kracht
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.