Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bouke zen V6 topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2012 om 18:41 #17969057
Hallo mede opel liefhebbers! :thumb
ben dit wiekend bezig geweest met men kleppendeksel en inlaatspruitstuk een nieuw kleurtje gegeven.
Bevore
After :kewlpics
en hier nog de beloofde foto’s van men v6 met het onderblok op nieuw in de kleur.
op na vrijdag voor een groote update als alles lukt:D
greetz :thumb27 mei 2012 om 09:51 #17969058Goeiedag :D
vant wiekend weer bezig geweest met de dett het front is kaal spatborden zijn bij de spuiter :thumb
zetje stickers binnen gekregen van Roger voor op de spatborden :thumb
k heb het kleppendeksel der weer op gezet en het inlaatspruitstuk op de motor :kewlpics
volgend wiekend weer verder!
front kaal :thumb
:kewlpics
Ben der zelf heel blij mee! :thumb
Dag Hoooorr8 juni 2012 om 17:05 #17969059rijd ie al weer?
30 juli 2012 om 20:05 #17969060hee hallo mede opel liefhebbers.
na een tijd niks van me hebben te laten horen is hier weer een berichtje.
ben een tijd afwezig geweest i.v.m grote oefening in Duitsland en een laptop die stuk was.
maar heb uiteraard niet stil gezeten.
de motor zit weer in me kaar met een nieuwe distributie riem en olie filter bougies enz.
heb de versnellings- bak ook een nieuw kleurtje gegeven.
en heb zinds vorige week de motor der weer in :D
en vandaag ook weer draaiende gehad :wors :wors heerlijk gebrul van een v6
nu is het nog de steekassen der in en wachten op men silicone slangen die ik heb laten maken.
het plaatje bij het praatje.
opmerkingen en tips gevraagd!
greetz
klaar voor de transplantatie :D
dus konden we hem ook weer ophalen.
na een tijdje vloeken en tieren en schelden kreeg ik um der wel in met een maat van me!
:D3 augustus 2012 om 18:02 #17969061goed bezig daar
tip
las de middenbalk er in en het steuntje van het front aan de middenbalk dat geeft wat meer stevigheid
en heb je nu een enkele of deelbare aandrijfas er in aan de bijrijderskant
4 augustus 2012 om 14:11 #17969062@jblfreak wrote:
goed bezig daar
tip
las de middenbalk er in en het steuntje van het front aan de middenbalk dat geeft wat meer stevigheid
en heb je nu een enkele of deelbare aandrijfas er in aan de bijrijderskant
ik ben nog op zoek naar een middenbalk van een kadettje
dat weet ik niet hoe kan ik die herkennen?
gr8 augustus 2012 om 07:26 #17969063kijk even bij artaparts die heeft hem wel denk ik
hier een foto van die balk
11 augustus 2012 om 18:37 #17969064hallo mede opelliefhebbers
deze week weer een groote slag gedaan aan met kadettje
we hebben het interieur der uit getrokken vloer matten stoellen demping de hele mikmak.
toen kwamen we op het staal tot mijn blijde verbazing maar 2 hele kleine gaatjes :D
voor de rest wat vliegroest dus de gaatjes dicht gemaakt en de vlieg roest verwijderdt bodem met hamerite behandeld
en daarna in de lijnolie gezet.
toen de vloermatten met de terrasreiniger schoongemaakt en de stoelen ook(kwam gewoon zwart water van af :wtf )
omdat men bekleding niet zo mooi meer is heb ik van men ouders een zetje stoelhoezen gekregen
wat wel redelijk gelukt is en ook nog mooi en strak oogt.en het midden console is opnieuw gespoten
ik heb van de week een zetje xenon voor men kadettje op de kop getikt en vanavond even aangesloten en heb nog een remus demper gekocht.
nu is het nog steeds wachten op men siliconeslangen :swear
snel weer een update!
greetz bouke13 augustus 2012 om 15:44 #17969065sorry bouke maar die stoel hoezen kunnen echt niet
14 augustus 2012 om 18:50 #17969066@teungts wrote:
sorry bouke maar die stoel hoezen kunnen echt niet
tis maar een tijdelijke oplossing op den duur moet der een champion zetje in ;)
14 augustus 2012 om 19:47 #17969067Mooi project :thumb vorige week nog een Kadett E station met zo’n motor
er in gezien, wil wel rap van de plek :wors8 september 2012 om 18:24 #17969068HELP
mijn v6 vonkt niet meer en geeft het oranje lampje aan met een motor blokje met zon donder flits er in .wat kan dit zijn?????9 september 2012 om 18:41 #17969069dat lampje is je motorstorings lampje.
kijk je bobine eens na.groeten.
9 september 2012 om 18:52 #17969070heb je de accu er helemaal uit gehad??
zo ja kijk eens of je niet 1 van de pluskabels bent vergeten
want ik weet dat er 1 kleine draad bij zit die bruin lijkt maar aan de plus moet11 september 2012 om 13:23 #17969071Met zo een donderflits?? leuke omschrijving..
11 september 2012 om 14:08 #17969072ik heb even gekeken maar er zijn 3 kabels van de ecu gescheurd
die waren door de vorige eigenaar door verbonden maar ik weet niet waar heen dus weet ook niet hoe en wat
ik ben zo meteen eerst 3 weken op oefening na de oefening zal ik der foto’s van maken en hier posten
mischien dat iemand mij aan de hand van de kleuren van de draden kan vertellen waar ze voor dienen zodat ik ze opnieuw kan verbinden.
gr8 oktober 2012 om 09:52 #17969024goeiendag mensen
ik ben na 2.5 weken oefening weer terug in nl
nu ga ik weer verder met het kabel probleem
de volgende kabels zijn los gegaan
vanaf de ecu
rood/licht blauw.
lichtblauw
groen
bruin/licht blauw
de vorige eigenaar had deze door verbonden met 4 witte draden die naar een kabelboom onder het dashbord loopt.
waarvan er maar 3 waren aangesloten :???:
die zijn aangesloten op de volgende kleuren onder het dashbord.
blauw
blauw/bruin
groen
nu weet ik niet of dat de orgineele kabelboom is of van een v6
hier zijn de foto’s hoopenlijk kunnen jullie mij helpen anders wordt het zoeken en met zekeringen auwehoeren enz.
groet bouke8 oktober 2012 om 19:14 #17968981blauw denk ik temperatuur
blauw bruin als lampje of diagnose maar weet ik niet zeker
groen toerental (geeft met de V6 teveel aan )denk dat dit is gedaan
maar om de motor te laten lopen moet je de bedrading in de motortuimte hebben he
9 oktober 2012 om 14:44 #17969020heb de kleuren weer aangesloten..
vandaag een nieuwe nokkenass sensor der op gezet en krukkass sensor. het lampje is nu weg maar nog steeds geen vonk…
wie weet wat .. ben echt ten einde raad..
zijn die kabels van af de ecu niet belangrijk voor zen vonk????3 februari 2013 om 08:00 #17969073Goeiendag
na een tijdje afwezig te zijn ben ik der weer
heb alles van men gsi nu aan de loop moet aleen nog eens aan de tech 2 moet de %e versnelling nog eens afgstellen.
maar hij staat nu al 2 maandjes in winterslaap :D zou graag foto’s posten van de vorderingen maar men laptop is de hardeschijf kapot van gegaan
dus ik ben al men foto’s kwijt!
zodra hij weer uit de schorsing is komt der weer een update :D
gr bouke8 februari 2013 om 17:46 #17969074nice ride…
staat nog nette stoelen op mp..
http://link.marktplaats.nl/632223595″ onclick=”window.open(this.href);return false;
gr bertje :agent
9 februari 2013 om 15:35 #17969075@crazijbertje wrote:
nice ride…
staat nog nette stoelen op mp..
http://link.marktplaats.nl/632223595″ onclick=”window.open(this.href);return false;
gr bertje :agent
mij te duur 100 euro meer en ik heb een champion set
9 februari 2013 om 17:32 #17969076en jij hebt ook een achterbank uit 1 stuk, die op marktplaats is een deelbare 60/40.
-offtopic
ben eventueel wel op zoek naar een goede gsi achterbank uit 1 stuk, zowel een zwarte als een beige.
moest iemand zoiets hebben liggen…6 juli 2013 om 08:20 #17969077De bouwvak komt er aan en dus wordt het weer klussen geblazen!!!!
28 juli 2013 om 09:57 #17969078Zo dar gaan we weer.
Deze zomer lassen en een antieroestbehandeling staat op het programma.
Er moet een nieuwe veerschotel in links achter en gelijk een stukje kooker balk mee pakken.
En bijde dorpels hebben alle bij een paar gaatjes niet genoeg om de heledorpel te vervangen.
En ik ga eindelijk die oude herrie demper der afhalen en weer een gsi remus pijpje der onder plakken king: king: :D :D
Ik heb nu de hele auto gestript aan de binnen kant en aan de buitenkant aleen de nieuw gespoten delen.
Ga volgende week om een nieuwe kabelboom zodat ik eindelijk een normaal werkende benzine pomp enz heb :thumb
de gsi op de lenso’s :thumb
gelijk weer op de bokken gezet en demonteeren
en op den duur kom je dat rare virus tegen dat roest heet :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1
daarna de auto voor de rest leeg gehaald
ging sneller dan ik dacht.
hier de nieuwe demper en stukje dorpel wat we gaan gebruiken.
Ben nu begonen met dicht maken van de kooker als die klaar is komt dat in de roestjager dan de nieuwe schotel der op lassen.
ik heb een wiel bak ligt op geschuurd en tot nu toe geen groote gaaten of wat dan ook tegen gekomen.
Ook de lekbakjes met een ringsleuten der op om staan slaan en beuken niks dus mag ik daar van uitgaan dat die ook hard zijn.
Binnenkort weer een nieuw bericht. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.