Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › bougie`s vervangen x1.4sz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 20:27 #17230861
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag wat spulletjes gehaald voor mn Corsaatje,te weten; luchtfiltertje,remblokkensetje,remschijvensetje,en een setje bougie`s.
Die wou ik dus vanavond ff vervangen,maar ik zie dat er een soort metalen huls om de bougiekabels zitten.
Dus boek erbij gepakt (Autovraagbaak Opel Corsa, P.H.Olving) en daarin staat dat dat hittewerende hulzen zijn,en dat je daarvoor een speciaal stuk gereedschap voor nodig hebt (KM-834) en dat er ook een speciale bougiesleutel nodig is om de bougie`s eruit te draaien (KM-194-B)
Maar dat heb ik dus niet….
Iemand misschien ervaring hiermee,en of dit misschien ook met wat “basic-tools” te doen is? Of wordt het een rondje naar de Opel garage? Ik wil in iedergeval voorkomen dat ik de boel sloop,dus vandaar de vraag.
Alvast bedankt!10 januari 2011 om 20:28 #17794674als je de juiste bougies erin hebt, kan je de bougies er zo uit draaien.
krijg je je bougie sleutel er niet op zitten er verkeerde bougies erin.
willem
10 januari 2011 om 20:29 #17794675volgens mij kan je die bougie kappen er zo afhalen en dan met een bougie sleutel voorzichtig je bougies eruit draaien .
tenminste bij mijn oude corsa wel dat was een 1.4 si sport
wel je bougies er recht weer indraaien voorzichtig anders vernaggel je het schroefdraad;)10 januari 2011 om 20:32 #17794676Die hulzen zitten in de kop gedraaid,dus die kan je er niet aftrekken hoor. Het is een x1.4sz, geen 1.4Si
10 januari 2011 om 20:34 #17794677[rquote=1838726&tid=140259&author=wim-v6]als je de juiste bougies erin hebt, kan je de bougies er zo uit draaien.
krijg je je bougie sleutel er niet op zitten er verkeerde bougies erin.
willem[/rquote]
Bedankt voor je snelle reactie,maar volgens mij begrijp je de vraag niet helemaal precies?
10 januari 2011 om 20:34 #17794678oh okee dan weet ik het ook niet sorry:(
suc6 dan maar:)10 januari 2011 om 20:37 #17794679[rquote=1838742&tid=140259&author=Peer010]oh okee dan weet ik het ook niet sorry:(
suc6 dan maar:)[/rquote]Geeft niet hoor! Ben allang blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om te proberen te helpen:thumbup
10 januari 2011 om 20:39 #17794680jawel hoor, ik heb zelf een X14SZ gehad.
Bij de X14SZ zitten er alu bussen in de kop gedraait, die zitten in de weg als er verkeerde bougies in zitten, kan je de bougie sleutel er niet op krijgen:
dan moet je met iets wat in de sleuven van deze bussen past deze bussen eruit draaien.
Willem
10 januari 2011 om 20:43 #17794681Dus jij bedoeld dan dat ik de bougiekabels gewoon uit die hulzen kan trekken,en dus die hulzen gewoon kan laten zitten?? In dat geval; mijn excuses,dan heb ik jou inderdaad verkeerd begrepen:o
10 januari 2011 om 20:46 #17794682jupzz, en niet anders… zijn gewoon rubber bougiedoppen welke erg lijken op de doppen van een 16V motor.
let wel op als er bougies in zitten met grote sleutelmaat, kan je ze er niet uit krijgen met een sleutel zonder deze bussen uit de kop te draaien.
de bougies die er in horen zijn als je ze van NGK haalt de BKR5EK
Willem
10 januari 2011 om 20:52 #17794683Aha,ik ging er dus vanuit dat die hulzen vast aan de bougiekabels zouden zitten…:o
Nou word het ineens een stuk simpeler,haha!!
Hardstikke bedankt! Ik ga er morgen maar eens mee aan de slag dan!
Ik heb trouwens (volgens het boekje) Bosch FR8LDC bougie`s.10 januari 2011 om 20:58 #17794684zou kunnen, bij mij zat er ook grote sleutelmaat in.
ik heb ze met een dik soort van hakmes de bussen uit de kop moeten draaien, daarna heb ik er mooie nieuwe voorgeschreven BKR5EK’s in gezet.
Willem
10 januari 2011 om 21:02 #17794685effe opgezocht, zijn gelijk aan de FR8LDC
10 januari 2011 om 21:03 #17794686Ik zal morgen eens een poging gaan wagen,gaat wel goedkomen denk ik:)
(ff offtopic: hoe krijg je die stippellijn en onderschrift in je posts?? Ik heb bij “handtekening” geprobeerd,maar zonder resultaat)
10 januari 2011 om 21:04 #17794687[rquote=1838798&tid=140259&author=wim-v6]effe opgezocht, zijn gelijk aan de FR8LDC[/rquote]
Dan heb ik zeker de goeie,thanx!10 januari 2011 om 21:04 #17794688ja bij bewerk profiel en dan bij handtekening
de boel wel opslaan onderin10 januari 2011 om 21:06 #17794689[rquote=1838809&tid=140259&author=Peer010]ja bij bewerk profiel en dan bij handtekening
de boel wel opslaan onderin [/rquote]Allright,thanks! Ga ik het nog eens proberen.
10 januari 2011 om 21:06 #17794690opslaan onderin drukken op “bewerk profiel”
:D10 januari 2011 om 21:40 #17794691moet je ook wel de handtekening optie aanzetten.
Willem
10 januari 2011 om 21:42 #17794692Is gelukt hoor:D
Back ontopic dan maar!;)
11 januari 2011 om 19:01 #17794693Zow,de bougie`s zijn vervangen hoor! Even een dunne bougiesleutel gehaald voor 6euri,en het was een fluitje van `n cent:)
Wat me wel opviel; de bougie`s die eruit gekomen zijn,zijn er geen van Bosch,NGK o.i.d. maar helemaal wit,met een blauw GM logo erop?!
Zouden dit nog de originele bougie`s geweest zijn?? (de auto heeft 105.000km gelopen,kunnen bougie`s zolang mee?)11 januari 2011 om 19:11 #17794694zijn de orginele bougies dan
GM – general motors…11 januari 2011 om 19:20 #17794695Dat dat General Motors is wist ik wel ja. Maar kunnen dat de eerste bougie`s zijn?? Ik kan me maar amper voorstellen dat die krengen zo lang mee kunnen?
11 januari 2011 om 19:25 #17794696hee gelukt met je handtekening zie ik:D
en met je bougies ook :P
kan het me nauwelijks voorstellen dat dat nog de orginele bougies zijn
zou wel stoer zijn toch 105000 km met dezelfde bougies :P
nog niet eerder gehoord hoor
laterzz Peertje11 januari 2011 om 19:33 #17794697Jaja,tis allemaal gelukt hoor:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.