Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Bougie’s vervangen Gts 3.2 V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2011 om 19:27 #17236841
Mijn vectra heeft nu 136.000km gelopen en volgens boekje zijn de bougie.s nog nooit vervangen! Om de hoeveel km moet dit eigenlijk en enig idee wat ze kosten? Is nogal een werk ook geloof ik he? Hij loopt ook af en toe beetje te stotteren, zou dat daar door komen of kan het nog meer zijn? Is een jaar terug al een nieuw open K&N filter op gegaan! Warmtewisselaar zweet/lekt ook beetje moet er 1x in de maand halve liter bij gooien! Als ie nu open gaat voor die bougie.s misschien gelijk ook die warmtewisselaar bekijken? De garage zegt dat die tijdens t repareren vaak stuk gaan! Is een pakking toch ofzo die ze dan vernieuwen? En dat dan helemaal weggerot vaak is en stuk gaat tijdens t eruit halen ofzo?
21 juni 2011 om 05:45 #17870254Meestal doet men dat bij een grote beurt. Beetje afhankelijk van de service interval voor de specifieke auto, maar volgens mij is dat elke 60dkm.
Het kan ook prima dat ze eerder of later aan vervanging toe zijn. Ligt maar net aan hoe de verbranding in de motor is, dus om te checken moeten ze er uit. Kan je ze net zo goed wel vervangen.Wat betreft de warmtewisselaar: halve liter wat? water? olie?
Ben geen V6 kenner, maar ik heb begrepen dat dat ding in koelwater hangt, dus ik verwacht water.
Zou idd een pakking kunnen zijn.21 juni 2011 om 18:51 #17870255Leuk lusje,heb dit een half jaar terug allemaal al gedaan met m’n eigen vec.Warmte wisselaar is niet rot maar de vloeibare pakking van het deksel slaat door en dus zul je koelvloeistof verlies hebben.Heb tijdens de reparatie (omdat alles toch los lag) meteen de 6 bougies vervangen en ook de thermostaat.Dit alles is gebeurd rond de 65dkm.
Gr. Gts32v6 (alles aanwezig)
6 juli 2011 om 08:22 #17870256Hoi allemaal,
Volgens de boekjes moet je de bougies vervangen bij 8 jaar of 120dkm.
Dit is gelijk aan de vervanging van de ditributieriem bij een 3.2 V6.
Betreft die witte rook dat zal wel geen olie zijn (grijs), maar zou het probleem wel opsporen!6 juli 2011 om 18:17 #17870257Zo apk goed gekeurd, grote beurt, warmtewisselaar vervangen, bougies en thermosstaat vernieuwd! En nieuwe olie in de automaat gedaan, maar die geeft nog steeds klappen en schokken! Kan mijn vakantie geld naar de garage brengen! :thumbdown Maar ja…..
6 juli 2011 om 20:31 #17870258Maar ja….op vakantie gaan en opzuipen geeft maar heel even plezier. ;)
7 juli 2011 om 21:25 #17870259Wat schokt nou precies???? De motor of de automaat???
Als het de automaat is kun je het filter nog vervangen en wat vaak een probleem is bij de automaten zijn de rembanden. Deze kun je laten stellen.
Gr jack
9 juli 2011 om 09:31 #17870260De automaat geeft schokken van 3e versnelling naar 4e en ook naar 5e regelmatig, als je erg rustig wegrijdt is t veel minder, ga je de snelweg op en ga je invoegen of inhalen en moet je dus ff doortrappen dan geeft ie best flinke schokken! Het filter zit in de bak toch? Is toch best een werk? En rembanden stellen? Heb al een heel lijstje met revisie bedrijven, maar heb er 1 gebeld en die zeggen gelijk heel de bak reviseren voor dik 2000 euro!! Stel dat ze nu eerst eens een filter doen ,en bijvoorbeeld die stembanden nakijken of stellen?? Heb je er ervaringen mee? En welk bedrijf had jij in gedachten? EOf wat waren jouw problemen ermee? Verder de eerste 2 schakelt ie rustig enzo, maar daarna gaat ie schokken. Heel irritant! De garage kan niks er aan doen zeiden ze, ja ruilbak, hun kunnen hem niet openhalen zeiden ze! Dat moet speciaal revisie bedrijf doen!
9 juli 2011 om 18:37 #17870261Vandaag inlaat los gehad.
als je bougies gaat vervangen is het raadzaam gelijk de thermosstaat mee te pakken.
ik heb hier een C 3.2 V6 staan die niet meer warm werd (128.000km op de klok, uit 2004).
Willem
11 juli 2011 om 16:21 #17870262Ja heb de thermostaat ook laten vervangen!
11 juli 2011 om 18:44 #17870263Waarom thermostaat mee vervangen dan.. als die goed functioneert. Is anders toch weer 60 eurie ‘ preventief ‘ uitgeven ofzo.
Beter kan je een zorgen dat je ff een pakking bij de hand hebt van de collector, weet je zeker dat ‘t goed afsluit zonder valse lucht oid als je ‘t zooitje weer terug monteert.12 juli 2011 om 21:18 #17870264dat is ook handig jeroen.
Waarom Thermosstaat mee vervangen…
de boel los halen (zeker als je het laat doen) is duurder dan de thermosstaat zelf, het is flink werk (heb je zelf kunnen zien).
het is in iedergeval wel verstandig.
Deze was ten slotte ook bij 128.000km kapot.
zelfde als bij de smallblock 8kleppertjes, daar zit ie achter de distributie, laat m maar preventief vervangen, doe je dat niet, zit je geheid de 1e de beste winter in een auto die maar niet warm wil worden.
Willem
21 augustus 2011 om 21:32 #17870265Mannen ben nieuw hier. De reden dat ik op dit forum te recht ben gekomen is de volgende. Heb altijd ford gereden ja ja, en ben nu toe aan een nieuwe auto (tweede hands). En de keuze is nu tussen een Mondeo station bj vanaf 2003 of een vectra station vanaf 2003. Ik zag een vectra staan op marktplaats, een vectra 3,2 V6 wagon bj08-2004 kmst 87500 in de elegance uitvoering. Maar nu lees ik deze topic, en is het dus zo dat als iets simpels als bougie’s vervangen dan het inlaatspruitstuk er af moet!!! Klopt dit. En kunnen jullie me iets meer vertellen over dit blok. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten. En wat zijn de meest voorkomende problemen bij dit blok. En als je dit soort dingen bij de garage laat doen wat betaal ik daar dan voor. Heb redelijk verstand van motoren, dus geen leek. Echter de boel compleet openhalen laat ik liever aan de garage over ivm buiten sleutelen.
BVD King1977
21 augustus 2011 om 21:40 #17870266Met mooi weer is bougies vervangen een mooi klusje, met regen is het waardeloos.
het inlaat moet er af om bij de bougies te kunnen (opzich niet erg als je weet dat deze 120.000km mee mogen gaan).
het is een van de nadelen van Compactere bouw.
Willem
22 september 2012 om 08:00 #17870267@KoosV wrote:
Hoi allemaal,
Volgens de boekjes moet je de bougies vervangen bij 8 jaar of 120dkm.
Dit is gelijk aan de vervanging van de ditributieriem bij een 3.2 V6.
Betreft die witte rook dat zal wel geen olie zijn (grijs), maar zou het probleem wel opsporen!hey mensen,
ik weet dat het een oud onderwerp is maar stel toch even de vrag hier.
ik heb zelf ook een 3.2 v6 uit 2002
nu lees ik hier dat de distributieriem om de 120dkm/8jaar vervangen moet worden.
ik meende dat deze om de 60dkm/4jaar vervangen moest worden.
wie kan me hier wat meer over vertellen?
die van mij is in 2009 vervangen en dacht dat ie dan volgend jaar weer moet.
weet ook iemand wat daar de kosten van zijn?gr. johan
23 september 2012 om 10:03 #17870268termijn was 120.000km, maar is teruggeschroefd naar 90.000km of 6jaar..
Willem
23 september 2012 om 10:22 #17870269bedankt voor je reactie.
dan hoeft het pas over 2 jaar, scheelt weer.
zal wel een best prijskaartje aanhangen,haha.gr. johan
23 september 2012 om 10:24 #17870270Jup, je hebt de duurste set!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.