Forumindex › Forums › Modellen › Omega › bougies en bougiekabels?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 12:20 #17228145
Gistermorgen (was erg dauwig) om 7.30u met de omega naar mijn werk gegaan, niets aan de hand. Ging rond 10.00u weer met de omega op pad, maar toen liep ie niet op alle cilinders en ook zeer beroerd trekken/stotteren/inhouden.
‘s Middags weer met de omega op pad (de zon was er inmiddels bijgekomen) en toen reed ie weer als een speer, leek niets meer mee aan de hand.
Het valt me overigens wel op dat ie al een tijdje heel af en toen een keer hikt, dit gebeurd voornamelijk wanneer ik weer gas geef in de derde versnelling als ik uit een bocht kom.
Zelf zit ik eigenlijk aan een vochtprobleem te denken of zo, zou de kans groot zijn dat het aan bougiekabels en/of bougies ligt? En wat betalen jullie doorgaans voor zo’n set? Kan een nieuwe set van Beru kopen voor 150euro en 6 bougies van NGK voor 40euro.
7 november 2010 om 13:41 #17755989Kan ook je lmm of lucht temp sensor zijn.
Geeft ze een storing als ze stottert???
Gr Jack
7 november 2010 om 14:18 #17755990origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Kan ook je lmm of lucht temp sensor zijn.Geeft ze een storing als ze stottert???
Gr Jack
Helemaal geen storingslampje, daarom dacht ik ook aan bougie(kabels).
Was gister voor wintercheck bij dealer en die begon direct over hoe het met mijn koelwater was, maar dat is wel in orde. Heel klein beetje sludge aan oliedop, maar dat mag met korte stukken rijden, momenteel staat auto meer stil dan ze rijdt.
Maar vind het wel vervelend, een week voor we op vakantie gaan naar Texel, begint ze problemen te geven. Weet niet waar ik anders moet beginnen dan mijn kabels.
Hoe kom ik er achter of het lmm of lucht temp sensor zijn? Het probleem was gistermiddag verdwenen. Moet zo nog ff met de Omega weg, zal kijken wat ie doet.
7 november 2010 om 14:34 #17755991Je kunt met een nevel sproeier op de bougie kabels spuiten als de motor loopt zie je dan een vonk overspringen dan zijn je kabels overleden.
Lmm kun je testen als ze rot loopt de stekker ervan af trekken als ze dan het zelfde blijft lopen weet je genoeg.
Gr Jack
7 november 2010 om 20:14 #17755992Vanavond ff met de Omega op stap geweest, ‘t was starten lopen en ook mooi rustig stationair. Heb in het donker met een plantenspuit geprobeerd de bougiekabels nat te nevelen, maar het begon niet te vonken. Nu kun je de kabels ook moeilijk raken, aangezien de kabels best weggebouwd zitten.
Tijdens het rijden leek alles ook goed, trekt goed, motortemperatuur loopt ook netjes op en blijft tussen 90 en 95 graden staan. Best vaag eigenlijk dat er nu weer niets aan de hand lijkt. Iemand ooit iets vergelijkbaars meegemaakt?
7 november 2010 om 21:37 #17755993Kijk de dis module ook eens na.
8 november 2010 om 19:53 #17755994even kijken of je bobine oook scheuren vertoont
9 november 2010 om 22:01 #17755995origineel gepost door fluks
even kijken of je bobine oook scheuren vertoontBobine nog niet echt goed bekeken nog, kan ‘m ook bijna niet zien, haha! Wat ik er van kan zien, ziet er wel goed uit.
Auto heeft nog geen kuren weer gehad, dus ik weet niet….
Heb ook al aan een of andere temperatuursensor gedacht, want bij koude motor was er niets aan de hand en 1 uur later had ie kuren. Later op de dag geen problemen meer en sindsdien helemaal niet meer….. Best vaag weer….
10 november 2010 om 22:00 #17755996bougiekabels is wel een gekend probleem, samen met de bobine.
Deze laten zich als eerste zien bij vochtig weer.
Willem
15 november 2010 om 20:47 #17755997Zo, we hebben een lekker weekendje Texel gehad, de Omega heeft gelukkig geen problemen veroorzaakt. En heeft ook geen moment meer gestotterd, blijf het toch vreemd vinden.
Valt me overigens wel op dat motortemp. snel oploopt zodra ik van snelwegtempo terug ga naar stapvoets rijden in de stad. De extra koeling slaat dan ook aan, maar temperatuur komt niet hoger dan 97graden. Is dit normaal of misschien ergens verstopping? Koelvloeistof is normaal.
15 november 2010 om 21:33 #17755998radiateur zal wat slechter aan het worden zijn…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.