Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bougies 1.6 GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2010 om 19:42 #17217299
Hoi mensen,
Welke bougies raden jullie nu eigenlijk aan bij een Corsa GSItje? Ik heb niet de ECOTEC maar de normale 1.6.
Ik kom op carpartsdirect er niet uit want ik zie meerdere types. Prijs maakt me niet zoveel uit, wil gewoon een zo goed mogelijke koud start en rendement uit mijn motor.9 februari 2010 om 19:50 #17613555hej myzrael,
moetje gewoon even naar een garage bedrijf gaan of een betere autoonderdelen zaak, daar kan je je kenteken doorgeven en dan kan hij je precies de goeie bougies geven die je nodig heb voor je blok..
uit welke buurt kom je ergens ??
greetz
corsageak king:9 februari 2010 om 20:07 #17613556NGK = BPR5EK
Willem
9 februari 2010 om 20:23 #17613557Kom uit omgeving Den Haag corsageak
Klopt inderdaad dat je je kenteken in kan voeren, maar uit ervaring weet ik dat dat niet altijd de beste zijn die er dan uitrollen, vandaar dat ik het even vraag. Wil het gelijk goed doen :)
9 februari 2010 om 20:33 #17613558idd wat wim zegt je kan het beste NGK nemen.
9 februari 2010 om 20:39 #17613559Originally posted by R.Frankhuisen
idd wat wim zegt je kan het beste NGK nemen.ben ik het niet mee eens..
het beste bij een orginele motor ga je gewoon naar de dealer.
Bij de dealer betaal je namelijk niet teveel voor bougies..
Bij andere bedrijven wordt je vaak gelicht.Verder bij een getunde motor haal ik persoonlijk alleen maar bosch bougies, omdat ik met andere merken slechte ervaring heb..
Dus bij orginele motor ga naar de dealer…
kosten een paar euro per stuk…9 februari 2010 om 20:42 #17613560sorry Kleine EDIT: BKR5EK, de BPR ga nie passen nie
Powerbox: BKR6EK (koudere bougie / bij bosch is het andersom, hoe lager hoe kouder)
Ervaringen:
NGK: Nooit problemen gehad na 15.000km vervangen, waren nog als nieuw
Bosch: Slijten VEEL en VEEL te hard. effe 11.000km huppa weg en motor rot lopen, en nog duurder ook.
Na de overstap met de X16XE met Mantzel powerbox naar NGK 2punts BKR6EK bougies is het boeletje een stuk beter gaan lopen als dat het op de Bosch bougies ooit gedaan heeft.
Willem
9 februari 2010 om 20:46 #17613561Originally posted by wim-v6
sorry Kleine EDIT: BKR5EK, de BPR ga nie passen niePowerbox: BKR6EK (koudere bougie / bij bosch is het andersom, hoe lager hoe kouder)
Ervaringen:
NGK: Nooit problemen gehad na 15.000km vervangen, waren nog als nieuw
Bosch: Slijten VEEL en VEEL te hard. effe 11.000km huppa weg en motor rot lopen, en nog duurder ook.
Na de overstap met de X16XE met Mantzel powerbox naar NGK 2punts BKR6EK bougies is het boeletje een stuk beter gaan lopen als dat het op de Bosch bougies ooit gedaan heeft.
Willem
wil je zeggen dat je minder dan 2,50 per bougies betaald voor ngk?????
Als je namelijk goed zoekt heb je bosch voor 2.50 per stuk.. haal altijd een doosje..Kost toch geen drol.. elk jaar nieuwe bougies erin en klaar.
Is gewoon grote beurt.. ff bougies wisselen, nieuwe olie en luchtfilter wissel…9 februari 2010 om 20:49 #17613562betreffende het powerbox verhaal.
wij hebben hier een x16xe draaien met over de 180 pk welke perfect loopt op bosch bougies…
nooit geen ellende….9 februari 2010 om 20:51 #17613563ja hij vrat ze als zoete broodjes haha..
net 11.000km helemaal op..
en motor liep een stuk rustiger op de NGK’s motor is verder geheel standaard
Willem
9 februari 2010 om 22:40 #17613564Niks mis met NGK. Denso is ook goed, dan moet je deze hebben
CORSA-B 1.6 GSi 16V 80 C 16 XE DOHC I 03/’93-> K20TXR IK20 VK20Y
10 februari 2010 om 07:45 #17613565Ik heb met mijn oude astra 8v c1.6se bijna 45.000 km gereden met 1 setje NGK bougies, bijna 30.000 km totaal nu met mijn corsa op Bosch bougies.
En m’n andere corsa heeft échte GM bougies erin en die heeft elke keer zoiets van: “Awww moet ik nu alweer starten laat mij!!”
En ja, ze moeten waarschijnlijk eerder vervangen worden, maar de motor draait nog prima en start elke keer weer… (Alle km’s zijn voor 80% op de snelweg gemaakt, dus mijn mening is dat hij op de snelweg minder te leiden heeft :P)
10 februari 2010 om 08:30 #17613566Ik heb nooit gezeiks met Bosch Bougies, FR6DCFR7DC zijn echt perfect. Misschien ligt het aan de staat van je motor:hmmz
10 februari 2010 om 20:05 #17613567blijf het wel vreemd vinden.
Motor: X16XE
extra info: Mantzel powerbox – C16XE uitlaatspruitstuk en voorpijp – orig kat – standaard Combo midden en eind demper – orig filterbak van Corsa diesel.
Km stand +/- 140.000km
kort geleden koppakking reparatie gehad, met nieuwe kleprubbers, kop kompleet aangepakt
compressie op alle cilinders + 15bar
olie verbruik: +/- 1 liter op 1500km via onderblokmaargoed, de NGK BKR6EK zijn een stuk goedkoper voor mij als de bosch FR6DC bougies, en gaan langer mee, volgens mij een Win Win situatie.
Willem
10 februari 2010 om 20:19 #17613568Wat bepaald nou waneer een bougie goed werkt of niet? Is daar een maatstaf voor. Hebben duurdere bougies effect tov goedkope bijvoorbeeld??
Off Topic, Mag ik zeggen dat ik vind dat ie wel veel olie verbruikt, wim. Haal net aan 0,7 liter per 5000km.
10 februari 2010 om 20:32 #17613569Vind ik ook Astraman, maar doe er voorlopig niks aan..
Misschien dat ik er nog eens een ander onderblok op zet, maar denk niet dat ik van plan ben er al te veel centen aan uit te geven..
Hij rijdt even goed, dan wel beter dan een GOEDE X16XE, start koud warm zomer en winter in 1 slag, vind het wel goed zo..
zit er ook over na te denken de Combo weg te doen voor een combo-C waarschijnlijk op Aardgas..
Willem
10 februari 2010 om 20:33 #17613570er zit indderdaad vwrschil in bougies schijnt tezijn. je heb ze met diverse ontstekekings koppen, of hoe je dat wil noemen :) dus sommige vonken op een andere maniet waardoor het ontbrandings prosses op een andere manier verloopt ofzo.
10 februari 2010 om 20:43 #17613571Ook dat, maar het belangrijkste is dat je de juiste hittegraad erin zet. Te koud is niet erg, presteert alleen minder, maar te warm is wel schadelijk en kan zelfs een gat in je zuiger branden, ook wel detonatie of pingelen genoemd. Dit komt NIET alleen voor door te hoge compressie icm verkeerde brandstof.
10 februari 2010 om 20:49 #17613572klopt want je heb ook bougies die een flinke vonk recht vooruit geven dat kan schadelijk zijn indd voor je zuigers.
dus bij een standaard blokkie niet doen lijkt mij :hmmz10 februari 2010 om 20:52 #17613573ik heb nu gewoon bougies met 2 massa elektrodes zoals erin hoort, alleen een graadje kouder ivm powerbox.
met de Bosch 1 massa elektrode bougies liep mijn X16XE ronduit rot stationair en moest langer starten om de motor te doen aanslaan, zelfs toen ze prima in staat waren.
Willem
10 februari 2010 om 21:09 #17613574origineel gepost door corsageak
klopt want je heb ook bougies die een flinke vonk recht vooruit geven dat kan schadelijk zijn indd voor je zuigers.
dus bij een standaard blokkie niet doen lijkt mij :hmmzDit snap ik ff niet? Bougies met meerdere electroden is alleen om eventueel ” missfire ” te reduceren, vonken gaan alleen van electrode naar kern hoor :P
Je hebt wel verschil in kern dikte en materiaal, zoals Platinum en Irridum.
10 februari 2010 om 21:11 #17613575ik heb laatst hier mijn grote beurt pakket besteld http://www.autoonderdelenwebshop.nl
werkte perfect… en de prijs:wtf bkr5ek 4,84 euro per stuk..
10 februari 2010 om 21:11 #17613576wacht ik zal zo ff die site op zoeken waar ik al die bougies heb gezien :P
10 februari 2010 om 21:14 #17613577ik ben 25 euro kwijt aan 6 bkr5ek’s voor voor de V6
Willem
10 februari 2010 om 21:16 #17613578@ wim, dat is nog best goedkoop ik was geloof ik rond de 20 euro kwijt aan 4 nkg bougies :P
@ bart, hier de site het is wel een andere dan die ik bedoel maar daar staan ook verschillende op :P http://www.briskusa.com/
greetz
corsageak -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.