bougiekabels x20xer

Forumindex Forums Modellen Astra bougiekabels x20xer

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    x16xe

Hallo,

Mijn astra opc 1 deed met vochtig weer niet wat hij moest doen. Eventjes op 3 cilinders lopen en dan als het wat warmer onder de kap werd gewoon weer op 4.

Na een korte inspectie gewapend met plantenspuit en droogdoek kwam ik erachter dat de bougiekabel van de 3de cilinder op de aansluiting van de bobine overvonkt zodra het wat vochtiger is.

Ik was laatst bij de automaterialen-zaak en moest daar even 150e neertellen voor een setje. dat vind ik nogal gortig voor een setje kabels. vandaar 2 vragen:

Zijn deze kabels niet gewoon exact hetzelfde als deze van een x18xe en x20xev ? Volgens mij namelijk wel. Zou iemand dit misschien ( met behulp van een opel onderdelen-zoeker ) kunnen bevestigen? dan kan ik op de sloop namelijk makkelijk even een setje halen.

Als iemand ze ( in de weg ) heeft liggen dan natuurlijk ook graag even melden ;)

Groeten,

Jeffrey

Basgsi
      Deelnemer

op de sloop halen :shock: je auto verdiend wel een compleet nieuwe set toch.
        Is iets waar ik niet zou op besparen. meestal als je even zoekt kun je wel een setje voor 100 euro vinden.

Denk dat een setje van een x20xev eerder past. En voor die motor koop je een nieuwe set van beru voor 90 euro op mijnautonderdelen.nl

http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/astra-g-hatchback-00-1998-00-2005/20-16-v-kat-02-1998-09-2000?pid=4&menucode=9&partcode=8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

wim-v6
        Deelnemer

X18XE X20XEV en X22XE zijn technisch gelijk aan elkaar, als de bougiekabels van een X20XEV gelijk zijn aan die van de X20XEV zijn die van de eerder genoemde motoren ook pasbaar.

Persoonlijk zou ik toch voor een nieuwe set BERU kabels gaan, zeker bij een X20XER is een goede vonk overbrenging zeer belangrijk..

Willem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.