Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › bougiekabels 3.0 24v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2011 om 15:32 #17241627
ik had rode bougiekabels van beru zitten op mijn motor, heb ik omgewisseld met zwarte! werkt niet echt.
ga ik hier kijken voor nieuwe van bosch, zijn grijze! zijn dit ook goede alle waarden zijn hetzelfde als de beru`s !19 september 2011 om 15:59 #17921584Ze zijn er ook in geel………….
Loopt i veel harder……… king:
:jerry :jerry19 september 2011 om 16:16 #1792158519 september 2011 om 17:19 #17921586Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Heb zelf veel gelezen over bougiekabels voor een C30SE,
ben er zelfs een paar forums in gedoken, om te kijken naar evt bevindingen van gebruikersEr zijn voldoende setjes te krijgen, waarvan helaas niet elk setje de goede is voor de C30SE :thumbdown
Misschien dat dit een goed setje is, het gaat om het merk Sentech,
denk dat dit merk afkomstig is uit Polen.zoek maar even rond in andere [duitse] forums, ga hier geen andere forum links plaatsen,
maar na een beetje zoeken kom je er wel achter dat deze kabels een aantal voordelen hebbenEr kleven aan deze kabels nl 2 voordelen aan :jerry
1. goedkoop
2. goed werkendaf en toe staan ze wel op Ebay te koop,
voor rond de 50/60 euro heb je een setje goede kabels, met een lage weerstand :thumbupnu staan er wel meerdere setjes van dit merk te koop,
maar op dit moment helaas geen setje voor de C30SE.heb wel de info voor je , van die ebay-gast waar jij ze wel evt kan gaan bestellen :thumb
Sentech bougiekabel setjes [vergeet het setnummer niet bij de bestelling]
setnummer: 8146
hier wel een link naar het setje op de sentech site
[url]http://www.sentech-zündkabel.de/index.php?wiaz=2935[/url]
Autogasservice Waghäusel
Peter Minkner
Boschstrasse 3
68753 Waghäusel – Kirrlach
Deutschland Telefon: 07254-740097
E-Mail: shop@tecgas.de19 september 2011 om 17:59 #17921587ik had in amerika een set paarse gevonden, 8MM (bosch 7MM)meer vermogen schrijft men geen vonk overslag maar zijn voor een 8 cilinder en er staan geen kabel lengtes bij en de bougiekoppen zullen ook wel niet de goeie zijn!, zou ik die van mijn beru setje over kunnen zettten?
20 september 2011 om 08:23 #17921588@mar10manta wrote:
ik had in amerika een set paarse gevonden, 8MM (bosch 7MM)meer vermogen schrijft men geen vonk overslag maar zijn voor een 8 cilinder en er staan geen kabel lengtes bij en de bougiekoppen zullen ook wel niet de goeie zijn!, zou ik die van mijn beru setje over kunnen zettten?
Deze paarse bougiekabel set bestaat uit een kern die meer vuurkracht biedt aan de bougies, tot 10 keer minder weerstand, en verhoogt het vermogen en koppel. The durable spring lock plugs provide maximum spark distribution with minimal loss and interference. De duurzame veerslot stekkers zorgen voor maximale vonk distributie met een minimaal verlies en interferentie. The wires have 135-degree plug boots, can withstand temperatures up to 600-degrees F, and they work with on-board computer-equipped vehicles and multiple discharge electronic ignition systems. De draden hebben van 135 graden plug laarzen, is bestand tegen temperaturen tot 600 graden F, en ze werken met on-board computer-uitgeruste voertuigen en meerdere ontslag elektronische ontsteking systemen.
20 september 2011 om 09:07 #17921589Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970ten eerste moet je rekening houden met de bezorgkosten uit de USA,
als er dan na aankomst door de douane er ook nog eens belasting over wordt geheft,
dan ga je deze kabels niet meer zo leuk vinden. ;)bij een uiteindelijke aankomst bij je thuis, ben je er nog nie klaar mee,
je wil de aansluitdoppen van de rode op de paarse gaan monteren, met alle verlies van dien,
volgens mij geen winstpakker dus. :thumbdownwil je nu specifiek paarse kabels, waarvan je niet weet of ze na reparatie goed functioneren,
maar wel flink geld gaan kosten, of wil je gewoon goede kabels voor een gunstige prijs :hmmz
kies je voor de laatste optie, dan heb je het adres,foonnummer of emailadres.ennuh bedankt voor de tip :D
20 september 2011 om 11:30 #17921590De kleur van de kabel zegt niks over de kwaliteit. De dikte overigens ook niet.
Maar moet monzaron gelijk geven, beter in 1 keer een setje goeie kopen dan er achteraf acterkomen dat je geen geld gespaard hebt en dat het ook niet goed werkt.20 september 2011 om 15:00 #17921591maar waarom kost een beru set €100,00 meer dan een set van bosch?
20 september 2011 om 15:24 #17921592Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@mar10manta wrote:
maar waarom kost een beru set €100,00 meer dan een set van bosch?
sorry, heb m’n best voor je gedaan , je mot nu niet met die moeilijke vragen aan komen zetten :mrgreen:
20 september 2011 om 16:50 #17921593ow sorry voor de moeilijke vragen maar het gaat mij niet om dat ik een goedkope set heb maar een goeie!
20 september 2011 om 17:04 #17921594Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@mar10manta wrote:
ow sorry voor de moeilijke vragen maar het gaat mij niet om dat ik een goedkope set heb maar een goeie!
probeer mijn eerste berichtje hier nogmaals te lezen :thumb
20 september 2011 om 23:19 #17921595de beru is gewoon duurder omdat deze origineel zijn voor de 24v en rest niet ook de bosch bougie kabels gaan niet zo lang mee hebben bij mijn motor maar twee jaar gehouden toen kwamen de problemen met tussen vonken onde de bougie kabel deksel heb nu weer origineel rode beru,s erin en geen problemen meer
22 september 2011 om 22:25 #17921596Heb bij mijn 24 V blauwe bougiekabels van magnacor die gaan 100000 km mee.
Zijn 8 mm dik en werken heel goed.
Omdat ik geen zin had bij de 24 V om de 40000 km de bougiekabels te vervangen aangezien het iets meer werk is dan bij en C 30 NE.
Kosten wel 200 € het set maar zijn volgens mij de beste bougiekabels die op dit moment te krijgen zijn voor de 24 V.
Ik rij al 15 Jaar 24 klepper en heb al veel probeerd.
De beru zijn ook heel goed maar ik vind de magnacor nog iets beter.
Gr. Peter23 september 2011 om 09:10 #17921597Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970bedankt voor het delen van jou ervaringen betreffende bougiekabels C30SE, peter :thumb
hier nog een linkje naar die Magnecor kabelsetje voor de 24V ;)
>>>> http://www.part-box.com/vauxhallopel-senator-3.0i-24v-dohc-magnecor-ignition-ht-leads-8.5mm-p-14561.html?language=de” onclick=”window.open(this.href);return false;
grtz
23 september 2011 om 15:56 #17921598net ff gegoogled maar zijn in engeland ff goedkoper omgerekend 180 eutjes :thumb
23 september 2011 om 16:54 #17921599ik heb vandaag een nieuw set beru ( rood) binnengekregen van mijnonderdelenlijn voor nog geen €150,00 incl. verzending
23 september 2011 om 16:56 #17921600Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970das een mooi prijsje, laat ook ff horen of het probleem verholpen is :thumbup
23 september 2011 om 18:40 #17921601ja vond ik ook had hierow gevraagd kwam dezelfde set op €264,00 ex de BTW :ass bij M.O.L krijg je nu 50% korting lekker toch :thumbja ik laat het ff weten of het daaraan ligt maar ik denk het wel
25 september 2011 om 10:33 #17921602PROBLEEM NIET !!!! opglost!!! vreemd hij doet het alleen als hij warm is , als de motor koud is geen probleem, maar zodra hij op temperatuur komt begint hij in te houden. ik heb dit ook als eens gehad met een i200, zat het in de LMM.
misschien heeft de warmte er mee te maken de kabels naar de LMM hangen boven de uitlaatspreidstukken en ik heb geen hitteschild erop!25 september 2011 om 11:14 #17921603ik heb alleen de kabel van de verdeelkap naar de bobine niet vernieuwd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.