Bougie vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa Bougie vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    harryastra

Was mij aan het afvragen hoe je kunt zien of een bougie vervangen moet worden of niet.

Heb mijn Corsa B 1.2 16v sinds jan. 2010 en heb er eens een uitgehaald om te kijken in welke staat hij is:

Mijn auto loopt stationair op ongeveer 500 toeren, kan dit liggen aan de bougies? Als hij vervangen moet worden, welk type moet er dan in? Zag alleen NGK erop staan maar geen typeaanduiding.

Groeten Harryastra

corsair A
      Deelnemer

erg aparte kleur :o net of je,m ff heetgestookt hebt
        je bougies haal je bij de betere automaterialen zaak ,
        bij vermelding kenteken weten ze direct wat erin moet

harryastra

[rquote=1863275&tid=142279&author=corsair A]erg aparte kleur :o net of je,m ff heetgestookt hebt[/rquote]

Mij leek de kleur ook niet helemaal normaal, als ik naar een afbeelding kijk van een nieuw exemplaar:P

Kan het zijn dat de bougies bijdragen aan het lage stationaire toerental van 500?

corsair A
          Deelnemer

nee daar hebben de bougies geen noemenswaardig effect op.
            dat zou een kwestie moeten zijn van de stationair iets opschroeven denk ik
            de kleur lijkt me wel als of ie te schraal heeft gelopen ?
            of het zijn misschien zoiezo al de verkeerde wamrte/koudtegraad die erin zitten.
            goede kleur moet lichtbruin /bruinachtig zijn

harryastra

Dus gewoon nieuwe bougies halen en monteren?! Heeft er nog iemand een idee hoe de bougies zon kleur kunnen krijgen?

wim-v6
              Deelnemer

ja kan vanalles zijn, deze bougies zijn aardig OP in ieder geval, dan word het moeilijker om een vonk te maken, en kan het geheel wat warmer worden.

Mijn bougies van de Vectra zijn meestal spierwit, schijnt ook niet goed te zijn, maar dit gaat al 6 jaar goed.

willem

harryastra

Heb net ff een grote beurt laten doen, waar ook de bougies bij zijn vervangen. probleem opgelost:thumbup

G-Junit

Zie trouwens nog wel een deel van de type aanduiding op de bougie staan :P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.