Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › bougie gaten VOL met Olie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2010 om 16:46 #17222546
Hallo
Ik heb last van olie lakage..
het zit overal op me motor..en een tijde geleden 3 maanden ongeveer zijn mijn krukas keering en mijn kleppendeksel pakking vervangen wegens lekage.
Nu als ik mijn bougie DOP eruit haal en erin kijk (als de bougie er nog in zit) zit het helemaal vol met olie!!
En Dat betekent denk ik zelf dat weer mijn kleppendeksel pakking stuk is.
En dit zal denk dat ook meteen de rede zijn waarom die niet helemaal lekker rijd want me motor wil aventoe wel is inhouden.
Het gaat om een
Opel Tigra 1.4 Turbo.
1995.Groetee MikeTigra
16 juni 2010 om 16:48 #17688786hoe is je carterontluchting?
als die verstopt zit perst ie het er gewoon uit16 juni 2010 om 16:49 #17688787Lijkt me wel dat hij daarom beroerd loopt, ja.
Heb wel eens gehoord dat je het kleppendeksel maar heel licht moet aandraaien,omdat je anders de pakking alweer er tussen wegdrukt.
Misschien is dit bij jouw blok ook gebeurd.16 juni 2010 om 16:51 #17688788die Carter ontluchting…is dat slangetje boven op toch??
16 juni 2010 om 18:11 #17688789Ik heb net me carterr onluching bekeken mar die zat gewoon helemaal dicht..dus ik had hem doorgestoken met een veiligheidspeld want dat gaatje is niet zo groot.
en nu moet die weer open zijn:)Ik zat ook even te kijken naar mijn Kleppendeksel pakking aan de buitenkant.
En ik zie aan de rechterkant van de motor (als je der voor staat) dat er op een een cm of 5 de pakking weg is.. hij loopt naar binnen in de motor.
volgens mij klopt dit ook niet helemaal?En als ik me kleppendeksel eraf wil halen moet ik dan zoizo ook een nieuwe pakking vervangen? en die boutjes boven op moeten die nog op een bepaalde NM worden aangedraait?
16 juni 2010 om 18:44 #17688790de karter ontluchting is geen gaatje van een speld het moet een gat zijn waar je met je vinger in kan , want de motor geeft een behoorlijke overdruk en moet deze kwijt :angel
16 juni 2010 om 18:50 #17688791Ben er zeker van dat het de pakking is…deze dicht hem ook af rond de bougiegaten….
Olie in je doppen is niet fijn…
Dan loopt ie ook beroerd.
ook maar vervangen, zoiezo je bougies.. Het porselein bescherm laagje is nu wel aangetast.
Mischien je doppen goed schoonmaken, maar mijn voorkeur is dan toch vervangen.16 juni 2010 om 20:21 #17688792Je kleppendekselpakking is gewoon naar de klote. Heb ik ook een keer gehad. Alle 4 de bougies vol met olie.
Daarom loopt hij ook zo slecht. Ik had veel last van klappen uit de uitlaat.Pakking weer vervangen en de deksel niet te strak vast draaien. Wat ook wel eens wil helpen is kop eerst van een dun laagje kit te voorzien. Daarna de pakking en de deksel erop. Dan weet je bijna zeker dat hij overal netjes sluit.
16 juni 2010 om 20:53 #17688793Inderdaad Klepdekselpakking lek..
Deksel max 10Nm vast zetten (is echt bijna niks)
Willem
17 juni 2010 om 07:01 #17688794hey ik heb dit ook.
ik heb me 3e bougie ook vaak vol met olie zitten me 1e en 4e zijn vaak schoon me 2e wil ook nog wel is vies zijn.
dit is een bekent probleem bij opel’s ben laatst naar de garage geweest en die hebben er nieuwe bougies ingedaan want ik reed in eens op 3 cilinders.
heb er nu sport bougies in zitten maar eigenlijk is mijn moter kapot.
mijn garage heeft gezegt dat als ik weer op 3 cilinders ga rijde ik weer langs moe tkomen en hij hem danh elemaal uit elkaar haalt.zo nu en dan maak ik gewoon de bougies schoon en dan rijd hij weer ff mee :)
17 juni 2010 om 10:27 #17688795Hee ik heb nog een zitten kijken naar de karterontluchting maar bij mij is dat egt maar een heel klein gaatje.
Ik hoorde vandaag ook dat er rubbers om de bougies gaten heen zitten dat
los van de pakking is apart van elkaar.En Ik hoorde ook dat het kan zijn dat mijn kleppendeksel krom is omdat mijn pakking nog geen 4 maanden oud is.!
En als ik die bouten Te vast draai dat ik dan al een probleem kan hebben? Maar volgens mij als ik ze allemaal beetje vast zet is het al goed toch?
Mike
17 juni 2010 om 10:45 #17688796origineel gepost door bassyb
hey ik heb dit ook.ik heb me 3e bougie ook vaak vol met olie zitten me 1e en 4e zijn vaak schoon me 2e wil ook nog wel is vies zijn.
dit is een bekent probleem bij opel’s ben laatst naar de garage geweest en die hebben er nieuwe bougies ingedaan want ik reed in eens op 3 cilinders.
heb er nu sport bougies in zitten maar eigenlijk is mijn moter kapot.
mijn garage heeft gezegt dat als ik weer op 3 cilinders ga rijde ik weer langs moe tkomen en hij hem danh elemaal uit elkaar haalt.zo nu en dan maak ik gewoon de bougies schoon en dan rijd hij weer ff mee :)
Dat heeft nix te maken met een kapotte motor, je kleppendeksel dicht gewoon niet mooi meer af.
17 juni 2010 om 11:30 #17688797oke niet kapot gewoon probleem ;) komt vaker voor bij opel
17 juni 2010 om 21:44 #17688798waar zit dat ontluchtings nippel??? :D
en waar zitten die krengen van bougies verstopt? (onder het plastic kapje zeker?)
18 juni 2010 om 05:14 #17688799Die bougies zitten onder dat
kapje achter je olie dop. Boven op de motor.
En daar zit bij mij naast ooknonder het kapje dat carter ontluchtings
slangetje.Mike
18 juni 2010 om 07:20 #1768880016 mm bougie sleutel is voldoende
18 juni 2010 om 10:16 #17688801carterontluchting die dicht zit zorgt voor waarschijnlijk carterdruk,
helemaal met een turbo motor… dan druk die de olie alle kanten op.Haal eens de grote slang van het klepdeksel eraf.
Die slang loopt naast de ontsteking. een kleine en een grote..en bekijk die eens.
ook even je olie dop eraf halen met lopende motor om je carterdruk te controleren.
Komt er veel lucht uit onderdruk dan de carterontluchting aanpassen dat hij de druk makkelijker naar een catchtank kan krijgen, en die op het kleppendeksel afsluiten..Drukt die de pakking ook niet steeds verrot..
18 juni 2010 om 11:30 #17688802dat kleine ding is niet de carterontluchting..
de ontluchting zit zoals corsaboy zegt, naast je ontsteking.
het is de kleine aansluiting, die loopt ook naar je inlaat buis.
die hele kleine bovenop, zou je uit kunnen boren, dan kan ie daar ook wat meer lucht kwijt.
maar aangaande je lekke pakking..of je pakking zit niet goed, lees dubbel, of je deksel is niet goed meer.
18 juni 2010 om 16:12 #17688803aanvulling, of teveel carterdruk zoals ik al schreef, pakking drukt die zo aan de kant met goeie carterdruk van een geblazen motor…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.