bose geluidssyteem en leder interieur vraag omega b2

Forumindex Forums Modellen Omega bose geluidssyteem en leder interieur vraag omega b2

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    robert_corsa

Hallo,

mijn eerste bericht in het omega gedeelte.

Op de sloop kwam ik een werkelijkwaar prachtige omega b2 station 2.5 v6 tegen.
      deze was voorzien van een leder interieur.
      ik ben heel benieuwd of dit passend te make is in een corsa b 5 deurs.
      gaat met name om de voorstoelen.
      hoe ziet het onderstel er van onder uit?

verder zat er een bose gelud systeem in.
      Voor zover ik kon vinden in de kofferruimte leek er recht een versterker te zitten.
      en links een vrij kleine subwoofer.
      Kan ik dit spulletje eruit trekken, aansluiten op mij aftermarket versterker?
      heb wel eens gelezen dat dit niet zou kunnen. Kan het niet echt terug vinden.

Sorry als ik wat incompleet ben. Ben uiteraard totaal niet thuis in de omega.

Gr, robert

joop1970
      Deelnemer

Als je dat systeem goedkoop mee kunt krijgen sowieso doen, is volgens mij best wat waard op de 2e hands markt.
        Of je het zelf in je auto wilt is een 2e, ben persoonlijk niet zo gek van bose.

robert_corsa

Goedkoop mee krijgen lukt wel.
          gewoon zeggen dat het standaard speakers uit een corsa b zijn :jerry

ben zelf ook niet van bose. Maar wil het wel eens proberen. Zal al beter zijn dan hef orginele spul.

soepkiepe
          Deelnemer

ja, schijnt ook dat bose een andere ohm heeft of zo.
            er zit in ieder geval wel een verschil in, in die omega’s kon je geloof ik ook niet zomaar ff ene paar andere boxen aan sluiten.

robert_corsa

2 ohm. Vind je radio niet zo leuk nee.
              Maar via een aftermarket versterker maakt dat denk ik niet uit. Sub draai. Ook op 2ohm

remutr
              Deelnemer

Omega speaker van bose gelijk doen, pa zijn vorige omega had ook bose en dat klonk als een klok. nu een omega zonder bose en een bagger geluid.

Stoelen gaan niet passen, Omega stoelen zijn 59 cm breed en mijn vectra bijvoorbeeld maar 56 cm.

robert_corsa

Breedte van de stoel maakt niet gek veel uit. Gaat meer om de montage aan de onderzijde van de stoel.
                  als die ook met 4 bouten vast zit zou het al top zijn.

wordt eve flink sleutelen zaterdag.

Hoef ik enkel de speakers eruit te trekken?
                  woofer achterin ben ik ook benieuwd naar. Iemand meer info over wat eruit moet etc?

zij wel prachtbakken. Wat een ruimte. Helaas rijdt het duur, onderhoud technisch stukje duurder dan een corsa, en het weegt ook nog eens 1 keer zo c eel :jerry

remutr
                  Deelnemer

GA je de tunnelbak smaller maken dan? die stoelen van een omega zijn en breder maar ook hoger.

zou ook de versterker meenemen zit onder de hoedenplank, en ze hebben 6 speaker ook in de hoedenplank maar vergeet de tweeters niet uit de raamstijlen te halen.

als je dat voor een prikkie lukt ben je het spekkoper

robert_corsa

Tunnelbak bedacht ik ook net. Bij een b corza is dat vrij vlak.
                      kant van de deur is ook geen probleem. Oude type paneel erop creert mee ruimte.
                      kadett e gsi recardo past ook, astra f stoelen gingen ook.
                      Hoogte wordt esn ander verhaal. Hoogte viel mij ook op. Als het voor weinig weg kan neem ik het zo mee.
                      Is nog in zeer nette staat. Kan er gerust een omega bestuurder blij mee maken.

die versterker van bose, is die voor xe subwoofer, e alle speakers?
                      Sub lijkt vrij simpel. Komt daar wel geluid uit?

TWA
                      Deelnemer

Linkje en foto van de buren gepikt :angel

Opel Omega Portal

Greetz Emiel

remutr
                        Deelnemer

Dat is een duidelijke foto van de onderdelen waardoor een Omega een super geluid heeft.

Als je het idd. voor weinig mee kan nemen en de ruimte heb om het op te staan moet je het gelijk doen.
                          Staat er bij jullie toevallig nog een Vectra, ik zoek nog een linkervoordeur speakerkap.

Jack-omegax3.0xe
                          Deelnemer

vergeet ook niet de gehele kabel boom mee te nemen vanaf de radio naar de bose proccesor.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.