Bosch Radiateur koelvin met Behr 4 polige stekker

Forumindex Forums Modellen Astra Bosch Radiateur koelvin met Behr 4 polige stekker

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273042
    Jean1941
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 May 2015

      Beste Heren,

      Ik wil graag vragen of jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem waar ik niet uitkom. Het betreft de 4 polige stekker (merk Behr) met daarin verwerkt 2 weerstand spoelen (laag en hoog) en een temperatuur weerstand, waarvan de lage draaisnelheid spoel is doorgebrand. Alles zit erin geperst dus niet te vervangen. De aanduidingen op de gele sticker (op het ventilatorhuis geplakt) zijn RS1 Bosch GPB 12V (058) Met nummer: 0 130 303 927 er staat ook een nummer op van GM 13 128 688. Ik ben zo,n beetje alle Opel dealers en sloperijen in ZH afgeweest en heb daar 3 koelventilatoren in mijn handen gehad met een 3 polige stekker, ook 2 bestellingen bij auto onderdelen zaken gaven een 3 polige stekker en niemand begreep hoe deze auto (Opel Astra G 1.6 16V met motor Z16XE) deze vin kon hebben als hij (het referentienummer) bij Opel en de sloperijen/automaterialen zaken niet voorkwam in het systeem. Ook andere Astra,s zoals de 2.0 L 16V zou deze hebben maar niet dus (deze heeft een 2 polige stekker) Weten jullie niet waar ik een losse stekker of een koelvin met 4 polige stekker kan kopen, of hebben jullie misschien een nummer voor me zodat ik daar mee verder kan. Daar zou ik zeer mee geholpen zijn ook omdat het nu al 4 maanden duurt en nog steeds niets. Uiteraard heb ik ook Opel Nederland en het Hauptkwartier von Hella informiert, maar zo snel en bijdehand als ze 70 jaar geleden waren zit nu de klad er goed in (m.a.w. kein bericht) Dus hoop (en verwacht) ik dat jullie het WEL weten. En of dat al niet genoeg is, is de Airco er 4 wkn geleden ook helemaal mee gekapt, Kortom a long HOT summer.

      Bij Voorbaat Hartelijk dank voor JULLIE Hulp.

      Jean1941

      #18292838
      Vectra C Wannabe
        Lid sinds:
        11 December 2009

        Hallo Jean,

        Ik zou hier eens kijken: http://www.fsrs-opelwebshop.nl/koelvin-opel-astra-g-zafira.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Dit is de juiste koelvin (al komen de nummers niet overeen)

        Gr,

        #18292839
        Jean1941
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2015

          Geachte Heren.

          Na veel ge..ik en meer dan 4 maanden ellende heb ik dus gisteren (07-08) de oplossing voor het vervangen van de koelvin radiateur van de Astra 1.6 16V (2003) Ik heb op dit forum gelezen over de Behr (wat is in een naam) 4 polige stekker met nummer: 72794. Bij hella is die niet los te bestellen, bij de dealer onbekend en ook een vervangende Koelvin (met DIE stekker) is niet aan de orde. Van hella had ik het adres van een automat. zaak gekregen bij mij in Capelle en toen ik daar mijn PROBLEEM aangaf ging de baliemedewerker gelijk in zijn onderdelenlijst op zoek en belde onmiddelijk de hella hulplijn en zowaar, na 3 kwartier (met doorverbinden en meerdere personen) had hij het juiste onderdeel. Een koelvin van de Corsa C met dezelfde stekker en vin diameter die ik zo kan overbouwen in de Astra. EN dat voor de ZEER AANGENAME prijs van 146.99 incl. Kortom een moordjong en dat heb ik ook gezegd. Het nummer van dit wonder (de koelvin) is: 8EW 351 039-73 (Opel Corsa C 1.6 16V) Mocht er nog iemand VERDERE info willen stuur dan een pm voor het adres en telefoonnummer van de automat. zaak. Wil je foto,s kan dat ook.

          Deze topic kan (eindelijk) gesloten worden en voor de helpende MEDE Opel Rijders HEEL HARTELIJK BEDANKT voor JULLIE Inbreng en Oplossingen.

          Jean1941

          #18292837
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            Topic bestaat nog maar net 4 dagen
            geduld is niet echt je sterkste kant denk ik :jerry
            en fantsoenlijk te lezen teksten tikken ook al niet :D
            veel mensen klikken zo’n topic daarom weg ;)

            #18292840
            Jean1941
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2015

              Bericht an opel.Klantenservice@gm.com

              Geachte Heer de Jong.

              In opvolging van uw vraag betreffende de koelvin van uw Opel Astra G nemen we nog even contact met u op.

              Aan de hand van het chassisnummer hebben we navraag gedaan omtrent dit onderdeel. Het catalogusnummer wat hoort bij het GM nummer 13 126 688 is 12 93 272. Dit onderdeelnummer staat enkel gelinkt aan de Opel Corsa C maar is helaas niet meer leverbaar.

              We willen u dan ook adviseren eens vrijblijvend contact op te nemen met een opel dealer bij u in de region. Wellicht at zij u nog een alternative oplossing kunnen aanbieden.

              Een andere mogelijkheid is dat u via het informele circuit navraag doet betreffende dit onderdeel en het op die manier alsnog kunt bestellen.

              Met vriendelijke groet.

              GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

              Voor de criticasters onder ons, en die ben ik in mijn werk als defensie ambtenaar bij duizenden tegengekomen. LEES BOVENSTAANDE OPLOSSING VAN MIJN HAND EN DOE DAAR JULLIE VOORDEEL MEE. Of blijf rijden met een rotte stekker!!!!!!! MET DE ZEGEN VAN ADAM OPEL NEDERLAND B.V.

              Groetjes Snellie (ook wel Jean1941 genoemd)

              #18292841
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                pfff 146 euro wat een boel geld zeg. :fy1

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.