Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bosch koplamp aanschaffen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2013 om 16:54 #17254432
Hoi Allemaal,
Zo’n aantal weken geleden deed mijn rechter knipperlicht het niet meer en maakte het een versneld tikkend geluid.
Ben ermee naar de Opel dealer ( eef & huub) gegaan en die gaf aan dat de Bosch koplamp volledig moest worden vervangen.
De koplamp los kost 227,- excl. en incl. montage is de eindprijs 377,- als ik het via de dealer laat doen.-Opel Corsa Elegance, 2001, hatchback.
Heb ook te horen gekregen dat het een Bosch koplamp moet zijn en dus niet Valleo.
Heeft dit puur te maken met het elektrisch verstellen van de lamp ?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt, zodat ik geen overhaaste beslissingen maak en uiteraard wat aan die prijs kan doen ?!
Heb zelf ook lopen zoeken op het internet en ben wel wat wijzer geworden maar wil het toch liever vragen aan de echte Opel kenners onder ons.
Alvast vriendelijk bedankt.13 januari 2013 om 16:59 #18095459Hmmm? voor een knipperlicht de koplamp vervangen? Het knippelicht zit er alleen maar in vastgezet, maar doet verder niet zo heel veel volgens mij??.. of zit ik nou fout haha. Zou het niet gewoon het relais van het knipperlicht zijn? of een kabelbreuk aan die kant!?
13 januari 2013 om 16:59 #18095460Mocht het zo zijn dat hier al een Topic over is, excuus daarvoor maar heb ‘m niet kunnen vinden.
13 januari 2013 om 17:22 #18095458Had zelf het lampje vervangen en blijkbaar is dat niet helemaal jofel verlopen. De Opel monteur heeft er naar gekeken en die gaf aan dat de gehele lamp eruit moest. Heb het ook bij een andere garagehouder laten nakijken bij mij op de hoek en die zei hetzelfde. Kun je mij verder helpen dark knight2003 ?
13 januari 2013 om 17:36 #18095461Heb je geld over? Als blijkt dat je hele koplamp vervangen moet worden, even op marktplaats of op de sloop kijken. Een koplamp voor 377 euro, hoe durven ze :puke
Het gaat er bij mij alleen niet in, dat je om een defect knipperlicht je hele koplamp moet vervangen :hmmz. Een versnellend tikkend geluid, dus hij doet het nog wel? Heb jij toevallig een trekhaak?
13 januari 2013 om 17:47 #18095462als je een versnellend tikkend geluid hebt wil dat gewoon zeggen dat je een lampje kapot hebt toch ?¿
ik vind het raar dat je de complete koplamp moet vervangen13 januari 2013 om 17:49 #18095463Heb je iets kapot gedraaid? of wat hebben ze precies gezegd?:o
Ja dat heb ik dus ook, dat kan gewoon niet? Ik snap dat hun ook crisis hebben, maar dit is wel onzin denk ik dan. Kan je er een foto van maken? van de achterkant van de lamp? Weet niet waar je vandaan moet komen?:O je kan wel op de sloop een andere unit halen?:) en dan wil ik hem er wel inzetten?13 januari 2013 om 18:32 #18095457even op marktplaats 2 lampen zoeken lijkt mij.
moet wel lukken voor 30 euro:P
monteren kan iedereen, zijn maar 2 schroefjes losdraaien, en de lamp is eruit13 januari 2013 om 19:01 #18095464Niet als t om een corsa c gaat? :( dan moet bumper stukje los… Weet niet of t om een b of een c gaat..
13 januari 2013 om 19:28 #18095465Eeen originele Bosch kost bij ARTAparts € 128,- :thumb
13 januari 2013 om 20:40 #18095466Het betreft een C en dan moet de bumper ook mee om de koplamp te vervangen heb ik mij laten vertellen.
Heb inmiddels contact gehad met Opel Products en heb dit mailtje terug gehad” Voor auto’s die een Bosch koplamp hebben, hebben we als kopie daarvoor deze:
http://www.opelproducts.nl/Webwinkel-Product-16063519/Koplamp-Opel-Corsa-C-model-2000-2002-systeem-Bosch.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wilt u liever een originele, die hebben we ook in ons assortiment, maar die kosten 129 euro per stuk. ”Heeft iemand ervaring met met deze website en weet iemand of zo’n kopie ook geschikt is ?
13 januari 2013 om 20:52 #18095467In principe past imitatie over het algemeen wel hoor :) en het verschil valt niet op, alleen als je goed gaat kijken! :)
En qua licht opbrengst zijn ze vrijwel gelijk :) Maar is er iets in je koplamp afgebroken dan?? Aangezien er een nieuwe in moet? blijft het knipperlicht niet meer zitten, maar dan zou hij het toch wel moeten doen? Aangezien hij snel knippert, betekend dus dat er een lampje niet doet… Ik snap niet waarom er een nieuwe in zou moeten als het knipperlicht het niet doet :shock: :shock: :wtf13 januari 2013 om 21:15 #18095468Weet nog wel dat hij zei dat het behoorlijk los zat en liet dat ook zien.
Zal morgen de dealer bellen om nou te vragen wat nou specifiek het ‘kapotte’ gedeelte is van de koplamp.Nog iemand ervaring met Opel Products ?
13 januari 2013 om 21:18 #18095469……
Bij n corsa c zitten de aansluitingen in de koplamp zelf
Als je de knipperlamp er scheef in drukt/draaid sloop je de pootjes en moet je idd de hele lamp vervangenAl meerdere vervangen door klanten die dachten, kom dat lampje vervang ik zelf wel ff
13 januari 2013 om 21:47 #18095470Ben ik toch even blij dat ik een Corsa B heb. Moest met de Astra H en J van m’n vaders werk ook altijd, ff lampje vervangen, moest ie op de brug bij de dealer :fy1
13 januari 2013 om 22:41 #18095471€130 voor een nieuwe koplamp miss kun je eens kijken op marktplaats voor immitatie koplampen van bijv het merk depo die heb ik in mijn astra g zitten en ben er wel te spreken over en voor €130 heb je een complete set
13 januari 2013 om 22:43 #18095472want bijv bij een astra g heb je dat de koplampen dof worden als je een nieuwe set er in zet lijkt dat natuurlijk mooier dan dat je verschil in de koplamen hebt ik weet niet of de corsa c er ook last van heeft
13 januari 2013 om 23:20 #18095473Ik zou in geen enkele situatie zoveel betalen voor een nieuwe koplamp. Als je het bij een onafhankelijke garage laat doen kost het je waarschijnlijk gewoon rond de 130 voor de koplamp en een uurtje loon denk ik. Persoonlijk zou ik het zelf doen maar ik snap dat niet iedereen daar zin in heeft of dat kan.
14 januari 2013 om 00:21 #18095474@otdh wrote:
……
Bij n corsa c zitten de aansluitingen in de koplamp zelf
Als je de knipperlamp er scheef in drukt/draaid sloop je de pootjes en moet je idd de hele lamp vervangenAl meerdere vervangen door klanten die dachten, kom dat lampje vervang ik zelf wel ff
Dit is dus precies wat er is gebeurd ! Toch echt een flinke domper maar bedankt OTDH voor je reactie..14 januari 2013 om 00:52 #18095475@wesleyh wrote:
€130 voor een nieuwe koplamp miss kun je eens kijken op marktplaats voor immitatie koplampen van bijv het merk depo die heb ik in mijn astra g zitten en ben er wel te spreken over en voor €130 heb je een complete set
Ben al flink aan het zoeken ! Thanks :thumb
14 januari 2013 om 00:57 #18095476@Turill wrote:
Ik zou in geen enkele situatie zoveel betalen voor een nieuwe koplamp. Als je het bij een onafhankelijke garage laat doen kost het je waarschijnlijk gewoon rond de 130 voor de koplamp en een uurtje loon denk ik. Persoonlijk zou ik het zelf doen maar ik snap dat niet iedereen daar zin in heeft of dat kan.
Dat dacht ik dus ook ! Aan de koplamp zelf wilde ik nog wel proberen maar toen ik hoorde dat de bumper daar in mee komt, ga ik dat niet zelf doen maar het wordt dus ook niet de Opel dealer. Thanks Turill !!
14 januari 2013 om 08:52 #18095477Koop op ebay.de meteen een setje projektor koplampen (ook wel sport genoemd).
Kost je inclusief stelmotoren rond de 200 euro.
Mocht je dan een keer xenon willen monteren heb je al de juiste koplampen.De prijs die jou dealer geeft is voor een opel garage vrij normaal ;)
Daarbij kan jij ELKE koplamp origineel van een corsa C monteren.
Houd er wel rekening mee dat de stelmotoren af kunnen wijken.Ga je voor budget:
Setje L + R.koplampen inc. stelmoteren bij artaparts.nl voor ongeveer 100 euro.
Maak je van nood deugd:
Setje projektor koplampen via ebay.de voor ongeveer 200 euro inc. stelmotoren.Houd je niet van ebay, stuur even een bericht dan geef ik je de contactgegevens van een duitse groothandel, hanteren scherpe prijzen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.