borgset tijdafstelling set

Forumindex Forums Techniek Overige motor types borgset tijdafstelling set

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207661
    Neetmans
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo,

      van de peugeot van mn pa moet de distributie vervangen worden.
      Nu heb ik begrepen dat ik een borgset voor de tijdafstelling nodig heb.

      Het zou deze set moeten zijn :

      KLIK

      Omdat hij voor een heleboel autotypes te gebruiken is vroeg ik me af of iemand dit setje misschien heeft (of een vergelijkbare set om een peugeot distri mee te vervangen ?)

      Deze set is toepasbaar voor o.a. de volgende types :

      Voor onder meer de volgende autotypes:
      Audi 80, 100, A4, A6, A8, Allroad, S4, S6
      Citroën AX, Berlingo, BX, C15, Saxo, Xsara, ZX,
      Ford Cougar, Escort, ,Fiesta, Focus, Mondeo,
      Orion, Puma, RS1800
      Honda Accord, Civic, Integra R, Prelude, Shuttle
      Land Rover Discovery, Sherpa
      Mazda 121
      MG F, Trophy, ZR, ZS
      Opel Astra, Corsa, Frontera, Omega, Sintra, Tigra,
      Vectra, Zafi ra
      Peugeot 106, 205, 205 Ralley, 206, 305, 306, 307,
      309, 405, 406, Partner
      Rover 24, 25, 45, 75, 114, 115D, 200, 214, 216,
      218, 220, 414, 416, 420, 618, 620, 623, 820,
      BRM, Metro, Vitesse
      VW Passat V6 2,5 2,8 TDi 30V & TDi PD, Sharan

      Ik hoor het graag als iemand me kan helpen, ik wil er evt best iets voor betalen hoor!

      Groeten,
      Corne

      #17429114
      Dirk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 January 2005

        Is er niet voor een paar centen een specifiek set voor dat type motor te krijgen?

        Of eventueel de benodigde delen namaken?

        #17429115
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Niet zon set kopen.
          Goed op tijd zetten en aftekenen.

          De enigste auto waar ik een set voor heb is de renault megane….Want dat zijn rotmotoren, een spieloze krukastandwiel enz enz. TROEPPPPP!

          Ik heb aan een setje nokkenaslokkers en hier en daar een buit om er voor te zorgen dat de boel niet verspringt genoeg.

          En stel dr verspringt iets, dan moet je even met zn 2e zijn. 1tje die met een ringelsleutel het tandwiel op tijd houd en de ander die de riem er op drukt….
          Bespaar je veel geld voor iets wat je waarschijnlijk toch maar 1 keer gaat gebruiken ;)

          #17429116
          pietertje
            Lid sinds:
            17 September 2004

            wat voor een motor ligt in die peugeot? ik heb bij citroen gewerk daar liggen dezelfde motoren in.

            gr pieter

            #17429117
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Als het maar niet zon blok is als wat er in een Megane ligt…
              De nokkenas en krukas tandwiel(en) zitten er spieloos op….
              Dan moet je rechts van de nokkenstokken de doppen er uit slaan (worden vervangen) daarop een speciale beugel (zelf te maken)
              Onderin het blok een stop er uit (naast dat rottig kleine pijlstokje) daar een speciale bout in…die de krukas blokkeerdt.
              Ook bij dat de 1.6 en 2.0 moet je de bout van de looprol vervangen, want die breekt gegarandeerd (wordt niet bij een db-set geleverd…zelf halen 10.8!)
              ROTMOTOREN, maar als je ze vaker gedaan hebt wordt het vanzelf simpel :P

              #17429118
              Neetmans
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Originally posted by pietertje
                wat voor een motor ligt in die peugeot? ik heb bij citroen gewerk daar liggen dezelfde motoren in.

                gr pieter

                Er zit een 2.0 16v motor in, motorcode durf ik nog niet zo precies te zeggen… kan ik evt wel voor je nakijken…

                #17429119
                pietertje
                  Lid sinds:
                  17 September 2004

                  dan moet je effe kijken of je krukas poelie met 4 m6 bouten vast of niet. als er geen 4 bouten zij moet je een pen in de versnellingsbak doen om te blokkeren die hebben namelijk geen spie op het tandwiel. als de poelie wel 4 bouten heeft zit er in wel een spie op het tanwiel. de nokkenassen kun je blokkeren met boutjes als je een beetje handig bent (of merken). alleen krijg je de nieuwe riem er lastig op. ik zet de riem samen met de looprol tegelijk vast. dat is het makkelijkste.

                  gr pieter

                  #17429120
                  CarloAstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 December 2006

                    bij deze motoren zou ik zeker gereedschap gebruiken!! vriend van mij heeft keer zonder gedaan en ja hoor starten en 16 kleppen krom. Probeer de set gewoon bij iemand te lenen en anders toch kopen. Zonder deze set gaat het gewoon niet, dit ivm een los krukastandwiel..

                    #17429121
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Als je de boel goed blokeren kan en goed aftekenen…dan is er niets aan de hand

                      Wat sommige lui ook vaak doen, is gelijk na monteren van de riem de motor starten.
                      Zonder eerst de krukas met de hand te draaien, om te kijken of de zuigers de kleppen niet raken.
                      Want ja, iedereen maakt fouten en je zou maar net de riem er een paar tanden verkeerd op hebben ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.