Bootable cd start niet maar ivp daarvan Caldera in dos??

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Bootable cd start niet maar ivp daarvan Caldera in dos??

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Makko
    Deelnemer

Heb een bootable cd gemaakt, alleen start deze niet op in een laptop.
      In de bios boot via de cd, dan start hij Caldera programma op.
      Wtf is dat nou weer.

Nu heb ik de bestanden op een cd gezet met MagicIso dus als een image.
      Dan start hij de cd helemaal niet en gaat gewoon Windows laden.
      Aaaaah

Roelof

Caldera is een Linux OS en kan ik mij voorstellen dat je onbewust een Linux boot op de CD/DVD laat zetten.

Wat is je doel voor een boot CD?

kaneelschep
        Deelnemer

Ja wel handig om te weten wat je dan wel wilt booten ;)
          Bestanden gewoon op cd zetten maakt inderdaad de cd niet bootable en zal ie zoals je al zegt gewoon de hd gaan booten.
          Met nero kan je heel makkelyk bootable cds maken. ;)

Makko
          Deelnemer

Ik heb u al een Windows XP SP1 op een cd en SP2 los op cd en SP3 los op de usb.
            Eerst installeer ik gewoon Windows, dan installeer ik SP2 en dan SP3 los. kost veel tijd om deze op een laptop te zetten.

Nu het verhaal van het branden.

Ik heb nu als bestand XP met SP3 erin en die ik wil branden op cd als bootablecd.
            Met Nero gebrand als opstart cd, dan krijg ik de Caldera.
            Daarna met Win iso als een imagebestand en die leest hij helemaal niet en start windows gewoon op die er nog op staat.
            Geen linux of wat dat ook gebruikt.

Makko
            Deelnemer

Nu doe ik de Windows cd erin die wel boot, dan onderbreek ik de installatie en gooi ik de andere met SP3 erin, dan gaat hij verder met de installatie en als hij klaar is is hij klaar.

Roelof

OK, je wilt dus de bootfloppen (4 stuks) van XP opnieuw erop zetten (op de CD 1 imagefile).

http://www.onecomputerguy.com/install/winxp_bootable.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Andere optie is de zgn Unattent installation. Hiermee kan je een TXT file aanmaken met de nodige info hoe Windows geïnstalleerd dient te worden en tegelijk is dit een pure DOS procedure mits je gebruik maakt van de winnt.exe in de i386 directory.

http://www.petri.co.il/install_windows_xp_pro.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Inweze moet je een bootflop maken met CD drivers en een batch die deze winnt.exe aanroept met wat sleutels en de unattend.txt file met alle info.

Prrrfff…. dit is alweer oude kennis voor mij, ik denk zo’n 13 jaar terug met de Win2000 OPK pre-installations…..

kaneelschep
                Deelnemer

Dus als ik het goed begrijp doe je dit om in 1 keer windows xp te instaleren met alle sp’s.
                  Maar zoveel tijd kost het toch niet om na de installatie sp 2 en 3 te instaleren? Hooguit uurtje. De sp’s kan je ook gewoon in 1 keer downloaden als besttand ipv via windows update.
                  En daarby als je een echte xp code hebt kan je toch ook gewoon de originele xp sp3 cd van internet downloaden? Je code is wat het echt maakt. Niet welke cd je gebruikt. Wat je nu doet is redelijk omslachtig.

Een unatented versie maken zoals hierboven wordt gezegd is ook een optie. Maar dan moet ie alsnog de sp’s instaleren wat net zo lang duurt als dat je ze na instalatie van xp sp zou instaleren. ;)

vluggejaapie
                  Deelnemer

Je moet het allemaal niet te moeilijk maken.

Ten eerste, en misschien gelijk het simpelste.
                    Jij kan gewoon met je werkende originele XP cd installeren en vervolgens heb je alleen onderstaande nodig.
                    http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Dit is de full service pack 3, en je hoeft NIET per definitie eerst andere servicepacks geïnstalleerd te hebben, want die zitten hier namelijk al bij in.

Als je deze direct na je windowsinstallatie draait kan je hooguit een half uurtje bierdrinken voordat je weer een klik moet geven.

Mocht je alsnog een installatiecd willen maken/aanpassen raad ik je nLite aan: http://www.nliteos.com/download.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Hiermee kan je heel eenvoudig een servicepack toevoegen aan je originele xp cd, en vervolgens net zo eenvoudig een bootable iso maken.

Meer vragen. PB

EDIT: niet zomaar cds gaan downloaden tenzij je weet waar je weet wat je aan het doen bent. Anders heb je een happietjappie versie met gratis 1000 trojans.

Makko
                    Deelnemer

Mijn XP cd die ik altijd gebruik is ook niet origineel, maar boot wel.
                      Als ik die cd gebruik en SP2 oversla en SP3 doe dan kan dat niet.
                      Kan ik ook deze cd overnemen en SP erbij in zetten? heb dat ook wel ergens gelezen.

kaneelschep
                      Deelnemer

Ja maar is je code nou origineel of niet? Nogmaals: Het gaat om de sticker met code. Niet om de cd! JE mag elke cd gebruiken met je code.
                        En je moet nooit zomaar iets downloaden nee.. Je moet een originele onverpritste downloaden.. Zijn er zat, zo te vinden en de paar NL versies die er zijn, zijn meestal wel ok.

Makko
                        Deelnemer

De code is niet origineel.

Maar ik haal wel een cd op MP of zo i.p.v. dit gehannes.

kaneelschep
                          Deelnemer

hahaha.. ja stop dan ook met hannesen. Wij hebben allang alle tips gegeven ;) ik doe echt heel vaak xp instaleren.
                            vanaf ooit gedownload origineel onaangeraakt cdeetje van xp pro nl sp2. Gebruik je een corporate key zodat je niet hoeft te activeren. Na installatie even sp3 eroverheen (die sowieso vrij zinloos is) en klaar.. duurt echt niet veel langer en geen gehannes.

Roelof

De sticker is inderdaad bepalend, dat is je licentie. In principe mag je een andere CD met een andere code installeren zolang het wel de versie is wat ook op de sticker staat (Home, Pro etc.) Even zoeken en je komt ook komplete CD’s tegen met alle updates, vele drivers en aditionals die in 1x installeren.

En het klopt, voor SP3 hoef je geen SP1 of 2 te hebben.

Makko
                              Deelnemer

Die ik van Torrent heb gehaald is eentje met SP3, maar hoe zet ik deze op een cd zodat hij boot.
                                Is dat makkelijk of met NLite even maken en branden.

Astraman
                                Deelnemer

Waarvoor gebruik je Windows? En wat zijn de specs van je PC?

Roelof

@Makko wrote:

Die ik van Torrent heb gehaald is eentje met SP3, maar hoe zet ik deze op een cd zodat hij boot.
                                    Is dat makkelijk of met NLite even maken en branden.

We zitten nu op een grijs gebied tussen legaal en illegaal, laten we zeker niet verder richting de illegale kant gaan.

Als het goed is komt de download in een image vorm zoals een ISO, NRG, IMG etc.
                                    Met het programma’tje IMGBURN (gratis) kan je alle imagebestanden naar een CD/DVD schrijven met behoud van de bootfiles van het origineel.

Harjan

Ik ben ook jaren bezig geweest met die download shit, maar heb nu een originele Win7 64 bit ultimate. Downloaden is heel mooi, en natuurlijk nog mooier dat het gratis is, maar ik geef er liever wat geld aan uit. Heb de gekste ellende mee gemaakt met die downloadbare zooi. Geloof me, er zitten vast een paar goeie tussen, maar de rest is allemaal met ingebakken troep, en dat wil je niet!

Makko
                                      Deelnemer

Ik blijf wel even klooien zo, en haal binnenkort wel een originele.
                                        Hoef geen rotzooi erop door wat .rar bestanden die ze er in kunnen stoppen.

Astraman
                                        Deelnemer

Als je alleen maar doet internetten dan zou ik Ubuntu overwegen. Kost niks en dus geen gezeik meer met illegale shit. Heb er thuis ook twee systemen op draaien en een op FreeBSD, een op Win7 en een op Vista. Gek genoeg is de meest stabiele van die laatste twee degene met Vista. Win 7 loopt niet helemaal lekker met die andere, binnenkort gaat ie ook naar Ubuntu.

Makko
                                          Deelnemer

Het gaat erom, dat ik meerdere laptops heb voor de verkoop.
                                            Hoe kan ik nou op alles XP zetten.

Roelof

Als het om gelijke laptops gaat kan je ook een image van 1 trekken met oa. Norton Ghost.

Je zou zelfs de image als een soort van recovery CD kunnen mee geven.

Makko
                                              Deelnemer

Nee dat wisselt per merk. dus dan zitten de drivers niet goed.
                                                Maar als ik een originele XP koop dan kan ik niet alle laptops met hetzelfde serienummer voorzien?
                                                Dan houd ik die op mijn eigen laptop cq computer.

Harjan

Ik wist toen via via een ict licentie te bemachtigen.. Dat was wel super makkelijk..

Maar ik snap dat je moeilijk voor alle laptops een originele kunt kopen.. Zo verdien je er straks weinig aan..

kaneelschep
                                                  Deelnemer

Bijna alle legaal verkochte laptops worden voorgeinstalleerd en met licentiesticker op de bodem verkocht.
                                                    Daarmee kan je de bijpassende windows gewoon instaleren en is die laptop legaal en te updaten. Waar je de cd voor installatie ook maar gevonden hebt! Heb je toevallig die ene die los verkocht is zonder software, dan heb je wel pech. ;)
                                                    Maar kan altijd.
                                                    Goed. Je hebt dus een XP met sp3 als image bestand gedownload. Heb je er ook een key bij? Mooi! dan ben je er al bijna.
                                                    Die brand je dan met bijv alcohol120% zo als cd. En dan is ie gewoon bootable.
                                                    Of je gebruikt Nero. of Roxio of wat voor brandprogramma dan ook.
                                                    MAAAAAR! Belangrijk is dat je het image als geheel brandt! dus image branden kiezen. En niet gewoon los de bestanden die op de image staan los op een cd gaan zetten. Want dat boot dus niet. Ook niet alleen los de image op een cd zetten. Doet ook niks.
                                                    Image branden is bijna altijd de optie die je zoekt!
                                                    Nog een oplossing is dat als je het image met iets als cd mount. Met bijv. deamon tools of winiso of alcohol 120% ofzo. Dan kan je in een brandprogramma kiezen om die te kopieren op een andere cd. Krijg je ook een kopie die boot.

Keine tip; Als ik een wat oudere licentie wil als XP, koop ik op mp een ouwe rotcomputer met sticker erop ;) Met rottige specs kosten ze geen bal.

kaneelschep
                                                    Deelnemer

Als je codes op meerdere pcs gebruikt, en die mensen gaan die pc registeren en updaten, dan gaat dat fout en krijg je een mooie melding dat je software niet legitiem is. Zeker als je bedacht had die key ook zelf te gebruiken ;)
                                                      Daarvoor heeft microsoft Corporate keys bedacht. Die kan dan bijv bij een bedrijf voor alle pcs gebruikt worden. Dan hoeft de systeembeheerder niet 3859 codes te bewaren en op te zoeken.
                                                      En die hoef je niet te activeren. Erg handig!!! Dus als je dat wilt, zoek dan een corporate key.
                                                      Heb ik voor de sp2 xp pro cd. Vandaar dat ik die voor alles gebruik. en erna gewoon sp3 even installeer. En ik update niks daarna.

En nogmaals.. Bijna alle laptops worden met licentie op de bodem geplakt voorgeinstalleerd verkocht. En ik heb er nog maar heel weinig gezien waar die afgehaald zijn. En ik heb er heel veel gezien. Ook de minder legale… ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.