Forumindex › Forums › Overige › PC & Multimedia › boot probleem,reboot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2008 om 21:33 #17206568
koop een nieuwe laptop maar bood niet na 1 procent stopt hij ,schakelt uit en begint opnieuw keer op keer ,winkel heb er maling aan,moet hem opsturen,wat ken ik zelf doen????veilige modus enzo werkt niet
26 januari 2008 om 22:03 #17385802is je cd wel goed? probeer eens andere cd.
26 januari 2008 om 22:17 #17385803Klinkt alsof de laptop een beschadigde systeemfile heeft, dit soort dingen zijn altijd te repareren met een Winternals CD, komt vaker voor als je de laptop op een verkeerd moment hard uitzet. Een beschadigde HDD kan het ook zijn maar die kans is meestal klein, als er in de BIOS een HDD test zit kan je die even draaien.
Als je de laptop zo uit de winkel gehaald hebt hoef je hem niet op te sturen maar mogen ze je zo een ander mee geven of de aankoop binnen (ik geloof) 7 dagen na aankoop ongedaan maken (consumentenwet).
Ik neem aan dat je ook een recovery-CD of een handleiding tot een recovery erbij hebt, dat moet altijd wel werken……
26 januari 2008 om 23:28 #17385804als het werkelijk zo is dat je hem aanzet en direct al het loodje legt of iets in die zin, spreken we van een “DOA” Dead On Arrival… Net wat roelof zegt, ze mogen je dan (verschilt per merk) een nieuwe laptop mee geven.
Ik zou even terug gaan, niet zelf gaan proberen. Helaas van je tijd, maar als je neit weet waar je meot zoeken of niet in thuis bent kun je het beter iemand anders op laten lossen. en helemaal in dit geval.
Succes kerel
27 januari 2008 om 10:50 #17385805punt is ,ben binnen half uur terug geweest naar de winkel,die kunnen het niet vinden,dus weer op gehaald dan maar frans talig en nieuwe cd bestellen bij fabriekant,maar hij gaat niet verder dan 1 procent,winkel wil hem niet omruilen,dan zitten hun met een tweedehansds zeggen ze,en zijn het niet verplicht volgens fabriekant
27 januari 2008 om 10:50 #17385806ik denk dat ze dat moeten, wat is het merk ??
Moet jij dus ook opdraaien voor de oplossing? want je gaat nu een cd bestellenn.. zal niet gratis zijn. En dit doe omdat de winkel het niet op kan lossen…
27 januari 2008 om 10:55 #17385807je hebt recht op degelijk spul.
als het spul niet klopt dan kun je hun aansprakelijk stellen, neem zelf eens contact op met de fabrikant, en geef anders een klacht af bij de consumentenbond.27 januari 2008 om 10:57 #17385808origineel gepost door opelkadetje
je hebt recht op degelijk spul.
als het spul niet klopt dan kun je hun aansprakelijk stellen, neem zelf eens contact op met de fabrikant, en geef anders een klacht af bij de consumentenbond.JUIST
27 januari 2008 om 11:12 #17385809heb fabrikant gebelt en hun hebben samen met mij mee gekeken als het ware,en zeggen dat halen we hem binnen,ze mogen hem omruilen maar hoeft niet in de winkel,baal als een stekker,tis een acer 5520 laptop
27 januari 2008 om 11:13 #17385810nou gewoon naar de winkel met knuppel:D en na je ronde gedaan te hebben bedanken voor de goeie service.
27 januari 2008 om 11:27 #17385811zou graag ff willen een paar koppen verbouwen,maar dat kost mij meer,vraag me af wat je rechten zijn,heb email naar consumentenbond gestuurd,nu ff kijken of ik hoofdkantoor te pakken krijg van de winkel keten
27 januari 2008 om 16:45 #17385812De consumentenwet zegt andere dingen, jij hebt een ondeugdelijk product gekocht die al uit de doos niet werkte en dienen ze je een ander mee te geven of als ze het niet kunnen/willen oplossen je het geld terug te geven.
Afschuiven naar een (eventele) onsite garantie is in dit geval niet ter sprake….Dat ze met een 2e hands product blijven zitten is niet waar want alle verpakkingen was er nog (neem ik aan) en als ze hem terug sturen naar de fabriek kan die weer als nieuw verpakt worden.
Probleem voor de winkel is dat ze onkosten moeten maken om iets op te sturen en dat willen ze niet, ik kan het weten want toen ik nog bij Laser Computers werkte heb ik genoeg op dit gebied meegemaakt.Maar het verbaasd mij dat in deze situatie geen recoveryprocedure mogelijk is, ik vind dat knap slordig !
27 januari 2008 om 20:44 #17385813ik noem het een “Dead On Arrival” omdat ze het probleem niet op kunnen losen.
Als het product direct na de aankoop uit de doos komt en direct defect is en niet op te lossen is spreken we van een DOA.
Elk merk heeft hier andere voorwaardes voor, ik dacht acer na 7 dagen na aankoop datum dat we nog spreken van een doa.. daarna valt het in de garantie periode, en zal het product dus opgestuurd moeten worden voor reparatie.
Valt de laptop binnen het DOA termijn, is de winkel eigelijk verplicht een nieuw product mee te geven.
Maargoed, dit verschilt per merk.. Maar aangezien jij binnen 1 dag handeld praten we over alle merken.
27 januari 2008 om 22:41 #17385814Wat fabrikanten hanteren zal je een zorg zijn, je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en winkeliers dienen zich aan de consumentenwet te houden en dat is voor de 1e 7 dagen na aankoop duidelijk vastgelegd.
Veel winkeliers willen van niets weten omdat ze in dergelijke situaties met werk en dus onkosten komen te zitten tot zelfs teruggaaf van geld en proberen de consument dan ook op dat gebied te misleiden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.