Forumindex › Forums › Modellen › Astra › boordcomputer/display geeft foute waardes verbruik door
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2010 om 21:44 #17223821
Hallo
Sinds kort in het bezit van een Astra 1.6 Sport 2002 motortype CC
Z1.6xe 16V 74kw (benzine als dat nog niet duidelijk is) 3 deurs..Nu ben ik er lekker mee aan het rijden maar wat me opvalt zijn de data die het display aangeeft.
Bij 120 km/u op een vlak stuk ongeveer 0.9/1.0 op 1/100 km < Zo staat het er precies, zal morgen een foto maken en erbij plaatsen voor de duidelijkheid.
Actieradius met volle tank 1300 km (past 52 liter in volgens autotrack
Had “ritafstand” (weet niet meer hoe dat op ‘t display staat) gereset en bij ongeveer 250 km gekeken hoeveel er was verbruikt.. 2,4 liter volgens display :hmmz:hmmz kan volgens mij niet helemaal kloppen aangezien ik ‘m toen ik hem kocht ook vol had gegooid (dealer vond ‘t blijkbaar niet de moeite.. :() en vandaag weer vol na 640km.Ik denk dat de meesten nu wel snappen dat het niet helemaal klopt :P
Wat te doen om dit te fixen?22 juli 2010 om 21:54 #17703042Dan is het scherm gewisseld maar niet op jouw motor geprogrammeerd.
Willem
23 juli 2010 om 05:21 #17703043Ok, en dat kan ik bij elke garage laten corrigeren of moet ik daarvoor naar de opel dealer? Er zit er 1 in de buurt vlakbij m’n vriendin waar ik regelmatig langsrijdt.
Nog een ander vraagje, ik heb van ‘t een en ander begrepen dat er een sensor ‘ergens’ zit die dit dus meet. Ik ga dus zowat m’n hele luchtinlaat en uitlaatsysteem vervangen door performance onderdelen, zit die sensor ook in 1 van die onderdelen ? (powerfilter, spruitstuk, tussendempervervanger (dus geen tussendemper meer) en andere einddemper.) Want dan lijkt het me dat die sensor moet meeverhuizen.
Bedankt :)
23 juli 2010 om 16:31 #17703044De boordcomp rekent het verbruik uit aanhand van verschillende informatie die binnenkomt van verschillende sensoren.
In je uitlaat zit een lambdasonde ( sommige auto’s hebben er meer dan 1)
En natuurlijk de LLM tussen de aanzuigbuizen.
23 juli 2010 om 16:51 #17703045ik zie dat je het 1 en ander wil veranderen aan je auto maar spruitstuk kan je vergeten want daar zit je kat aan vast en daar zit ook een lambda sensor in en na je kat heb je ook nog een lambda sensor zitten het beste wat je kan doen is gewoon een midden demper vervanger en een eind demper erbij
wat je lucht filter betreft zou ik het zo laten niks geen open lucht filter erop doen want je lmm kan daar absoluut niet tegen wat je wel kan doen is in je luchtfilterkast de restriktors eruit halen en dan een paneel filter erin doen en dan grotere aanzuig buizen eraan maken van een vectra c diezel als het goed is die komen op dezelfde plek als de gene die je er nu in heb zitten en voor de rest kijk uit met stekkertjes onder de motorkap want die zijn zeer gevoelig weet er alles van namelijk je hebt zo een motor storing in je dashboard branden
en midden demper en eind demper maakt herrie zat heb het zelf ook dus
je kan er geen vliegtuig van maken hahahahahahhaa23 juli 2010 om 18:30 #17703046origineel gepost door adam222
De boordcomp rekent het verbruik uit aanhand van verschillende informatie die binnenkomt van verschillende sensoren.In je uitlaat zit een lambdasonde ( sommige auto’s hebben er meer dan 1)
En natuurlijk de LLM tussen de aanzuigbuizen.
Daar zit het probleem niet, als daar een probleem in zit krijg je een melding F in het scherm
Programma van het scherm klopt niet.
Deze kan door een dealer op de juiste motor geprogrammeerd worden..
Willem
23 juli 2010 om 21:03 #17703047origineel gepost door ferryastrag
ik zie dat je het 1 en ander wil veranderen aan je auto maar spruitstuk kan je vergeten want daar zit je kat aan vast en daar zit ook een lambda sensor in en na je kat heb je ook nog een lambda sensor zitten
Bij het nieuwe spruitstuk kan je toch ook gewoon een lambda sensor plaatsen? De oude zelfs overplaatsen? En de aansluitingen naar de kat zijn toch hetzelfde :/ ?wat je lucht filter betreft zou ik het zo laten niks geen open lucht filter erop doen want je lmm kan daar absoluut niet tegen
Ach, zoveel kosten die dingen nou ook weer niet, en ‘t is ook een eitje om ze te plaatsen.. M’n vorige auto had ook een openluchtfilter (metaal) en in die 3 jaar nooit problemen mee gehad. Het geluid is gewoon goddelijk wat eruit komt dus er moet er zeker weer 1 in :P Hij is ook al besteld en zondag wordt de hele meuk opgehaald dus tsjah :Pen midden demper en eind demper maakt herrie zat heb het zelf ook dus
je kan er geen vliegtuig van maken hahahahahahhaa
‘t gaat er anders aardig op lijken :DEdit:
@ Willem, ik ga binnenkort langs, bedankt voor de hulp! :)Edit2: Blijkt na nader onderzoek dat ‘t een gewone filter is en geen powerfilter waarschijnlijk? K&N 57i Luchtfilterkit http://www.nlpower.com/products.php?a=3&id=1392.
Deze is toch niet “schadelijk” voor de lmm?
24 juli 2010 om 08:21 #17703048open lucht filter is juist wel vunest en waarom !! je zuigt alleen maar warme lucht aan van uit je motor ruimte dus dan heb je minder pk’s het helpt alleen als je er een soort van behuizing er om heen hebt zoals deze http://www.stroevemotorsport.nl/Luchtfilter_kits/71920-Opel-Astra-Green-Luchtfilter_kits/
is een gesloten systeem met een open lucht filter
succes verder ferry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.