Boordcomputer verwisselen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Boordcomputer verwisselen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257177
    VHelll
      Lid sinds:
      15 April 2013

      Als ik een boordcomputer van de sloop haal, moet deze dan ingelezen worden of kan deze gewoon 1 op 1 over? Ik heb een Vectra uit 2000 en mijn boordcomputer moet volgens de dealer vervangen. Een nieuwe is me te duur… Als iemand hier antwoord op weet ben ik die zeer dankbaar!

      #18127995
      yentl5552
        Lid sinds:
        23 September 2011

        Gaat gewoon werken
        je moet wel zorgen dat je de zelfde stekker hebt :) vanaf 1998 gebruiken ze volgens mij de grijze stekker i.p.v gele.

        Mag ik vragen wat er mis mee is?

        #18127996
        VHelll
          Lid sinds:
          15 April 2013

          Hoi Yentl, bedankt voor je antwoord en de extra tips!
          Tja, mijn lampjes op mijn dashboerd, TC en ABS en de auto met Baco, branden. Het is volgens de officiele dealer een storing in de ABS en volgens hen moet de hele boardcomputer worden vervangen. Dat doen zij voor maarliefst 2000 euro, dus ik ben op zoek naar een alternatief. Zij hebben overigens gezegd dat ik er veilig de weg mee op kan. Maar aangezien ook mijn kilometerteller ermee ophoud, meestal na 20 minuten, en de auto soms alleen in sneeuwstand optrekt, het is dus een automaat, vertrouw ik het ook niet helemaal. Heb jij iets soortgelijks ooit meegemaakt, of ken je het probleem?

          #18127997
          Lemmens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Zo te lezen gaat het over de ECU en deze (laten) vervangen is inderdaad duur. Ik weet alleen niet of je die zomaar uit een auto kan plukken, omsteken en rijden maar. Voor zover ik weet moeten die in de auto ‘uitgeprogrammeerd’ worden en dan incl. startonderbreking in de nieuwe auto ingebouwd worden. Gebeurt dat niet, dan werkt het niet. Waarschijnlijk weet Wim V6 op dit forum het antwoord (die zal straks wel reageren). Er gaat geloof ik geen enkel topic aan ‘m voorbij. ;)

            Die info mbt gele en grijze stekkers heeft betrekking op de TID / MID displays waar datum, tijd, radio en eventueel extra info op verschijnt.

            #18127998
            VHelll
              Lid sinds:
              15 April 2013

              Thanx voor je reactie Lemmens! Klinkt helaas niet heel eenvoudig… :(
              Leek ook al te mooi om waar te zijn…

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.