Boordcomputer problemen Vectra C

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Boordcomputer problemen Vectra C

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Lourini

Hallo,

Ik had al even op dit forum zitten zoeken naar een soortgelijk probleem, maar ben deze echter nog niet tegen gekomen.

Het probleem is als volgt.
      De boordcomputer in mijn vectra heeft sinds een paar weken nu een mankement wat nu toch wel vervelend begint te worden.
      Het is namelijk zo dat de boordcomputer om de haverklap zomaar opnieuw start, soms wordt zelfs de hele datum/tijd gereset zodat de klok op 0:00 komt te staan en de datum op 1 januari. :wtf

Ik had ergens gelezen dat dit misschien door de radio kan komen?
      Er zit namelijk geen originele opel radio meer in, er zit een Pioneer radio in nu.
      Het probleem deed zich eerst echter nooit voor. Nadat de auto voor een kleine reparatie is geweest (boxen achter deden niks) is dit probleem begonnen.

Ook is het wel eens zo dat als ik bijvoorbeel ‘s ochtends de auto wil starten dat dan de hele display van de boordcomputer eerst een tijdje helemaal zwart blijft, net als de verlichting rondom de knoppen van de airco en dergelijke.

Kan iemand mij misschien vertellen of het inderdaad de radio is?
      Of kan het ook iets anders zijn?

Alvast bedankt!

– Lourens

Lourini

Niemand ?

stillekracht
        Deelnemer

Welkom op dit forum, we zijn benieuwd naar :kewlpics van je wagen, en het wordt gewaadeerd als je je eigen voorsteld.

Om je verder te kunnen helpen met je probleem, kan het handig zijn als je het bouwjaar van je vec, en het type radio die er orgineel in heeft gezeten als mede het type display.

Heb je een ECC of gewoon airco ?

Lourini

Ik zal het allemaal wel even opzoeken. Het type display staat achterop de display zelf?

Ik kan je zo al wel vertellen dat hij climate control heeft, dus ecc denk ik dan. De rest van de info zal ik zo snel mogelijk posten

Lourini

Ik heb net even zitten kijken.

Het gaat hier om een Opel Vectra C 2.2 DTI uit 2003.
              Er zit momenteel een Pioneer DEH-1530R radio in, deze zat er al in toen ik de auto kocht.
              Verdere informatie over de display zou ik zo niet weten, er zit een sticker achterop het allemaal nummers en dergelijke…
              En zoals in bovenstaande reactie ook al gezegd heeft deze auto ECC.

Hopelijk kunnen jullie er nu wat meer mee.

Lourini

Ik heb vanmiddag de boordcomputer en de radio even losgehaald en de kabels even nagekeken.
                Hier kon ik zelf echter niet zoveel verkeerds in vinden… :(
                Alles weer aangesloten, maar is nu nog precies hetzelfde allemaal

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.