Boordcomputer probleem [hulp nodig]

Forumindex Forums Modellen Corsa Boordcomputer probleem [hulp nodig]

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    AstraLimburgDriver

Hey allemaal,

Mijn vriendin rijdt sinds kort een Opel Corsa heb haar aangestoken met de Opel verslaving en ze is helemaal gek op haar autootje.
      Dus nu wordt er bij ons Astra en Corsa met plezier gereden.
      Maar goed dat terzijde, mijn vriendin heeft een klein gek dingetje met haar boordcomputer in de Corsa.

Ze heeft (niet altijd soms wel soms niet) als ze de auto aanzet dat de boordcomputer verlichting aan de kant van de celsius weergaven (rechts dus) niet alles brand en als ze een heeel klein tikje op de bovenkant geeft is alles daar dus brand het laatste gedeelte ook. Ik heb al het hele dashboard uit elkaar gehad om te kijken wat er aan de hand is, misschien los contact of dergelijke of wat niet goed vast zitten maar alles schijnt goed te zijn.
      Dus ik snap niet wat het kan zijn, is het misschien het printplaatje zelf dat de weergaven geeft of niet of zit ik verkeerd te denken want alles zoals ik al zei lijkt goed te zijn en geen los contact te vinden.

Heb hier goed grondig naar gekeken omdat ik toch nog wat bij de aanjagers moest fixen en dat is allemaal verholpen op dit kleine rare zaakje na. Het is niet storend zegt mijn vriendin en ze tikt er wel op maar ik vind dat het gewoon moet werken zoals het hoort.

Iemand enig idee wat het mogelijk is??

Bedankt alvast namens mijn vriendin :)

AstraDriver.

corsaracer
      Deelnemer

is een bekend probleem

wat je moet doen is ff de tid (je boordcomputer) ff loshalen en de aansluitpunten waar je de stekker opduwd ff opnieuw solderen, deze willen wel eens los gaan en dan krijg je dit soort rare dingen

is al met al 30min werk denk ik…

AstraLimburgDriver

@corsaracer wrote:

is een bekend probleem

wat je moet doen is ff de tid (je boordcomputer) ff loshalen en de aansluitpunten waar je de stekker opduwd ff opnieuw solderen, deze willen wel eens los gaan en dan krijg je dit soort rare dingen

is al met al 30min werk denk ik…

Kej das duidelijke taal :)
          Gelukkig hoef ik dan niet meer het hele dashboard uiteen te halen, ff de roosters naar beneden duwen dan worden 2 schroeven zichtbaar, die dan los schroeven en dan kun je het wat naar voren halen en dan de boordcomputer eruit wippen.
          Dit zie ik toch juist zo he ?

Bedankt man voor de snelle reactie.

corsaracer
          Deelnemer

ja helemaal goed :thumb

succes ermee

AstraLimburgDriver

TOPP!!!
              Gaan we morgen eens fixen voor haar, vriendin blij, ik dan blij en zo zijn we allemaal blij :) :) :)
              Bedankt voor je SNELLE hulp, ook namens mijn vriendin natuurlijk.

Fijn weekend.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.