Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Boordcomputer Opel Astra station 2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2015 om 20:35 #17272024
Ik heb deze een Opel Astra station gekocht.
Nu geeft de boordcomputer alleen een kilometerstand aan en voor de rest niks.
Ik ben terug gegaan naar de Opel dealer waar ik hem heb gekocht
en daar hebben 3 man naar gekeken. Zij zeiden uiteindelijk dat er niet meer in zit.
Klopt dit?21 mei 2015 om 21:05 #18285279Welkom. Je bent niet erg scheutig met info maar in eenvoudige uitvoeringen zit alleen een display met datum, tijd en radiogegevens en inderdaad geen bc.
22 mei 2015 om 18:14 #18285280Excuses. Dit is de wagen: opel astra 1.4 sports tourer type p-j sw
De boordcomputer is apart van de radio/cd en zit tussen de snelheidsmeter en toerenteller.
Hij geeft dus alleen de kilometerstand aan. geen actieradius, gemiddelde verbruik, cruise control, enz.
De garage zegt dat dit een eenvoudige versie is, maar ik geloof ze niet. Ik weet nu niet bij wie ik dit kan laten nakijken.
Dit is de wagen: https://www.youtube.com/watch?v=H078cv6iY18″ onclick=”window.open(this.href);return false;
alleen geen turbo.22 mei 2015 om 18:40 #18285281Dat klopt dat is de goedkoopste versie van de BC, is hier op het forum al eens een topic over geweest.
Je hebt waarschijnlijk ook geen knopje menu op je richtingaanwijzer stand zitten, en ook geen draai knop om door het menu te bladeren, deze versie heeft ook de eenvoudige cruise control erop zie ik
23 mei 2015 om 09:03 #18285282Deze knopjes zitten er allemaal wel op: Menu, Set, een drukknopje en een draaiknopje. Wanneer ik op Menu druk verschijnt er Unit 1 Unit 2 Unit 3. verder niks.
23 mei 2015 om 09:08 #18285283Wat ik op de display zie in het filmpje is dit de goedkoopste/eenvoudigste uitvoering van de BC.
Opel heeft er drie, en welk type in welke Astra zit is vaak niet duidelijk.
Ik heb in mijn Astra type 2 zitten dat is de uitgebreide versie.
Er is ook nog een type 31: Mid Level
2: UpLevel
3: Uplevel combiStaat trouwens ook gewoon in het boekje van de Astra
20 juni 2015 om 18:57 #18285284Als de boord computer het toe staat dan kan alle functies met een opcom aan gezet worden.
Maar ik weet niet hoe dat zit bij B.V. een goedkoop model.
Ik denk dat ze niet in elke auto een andere computer zetten want dat is in mijn ogen veel te veel werk.
En het maakt voor de fabriek geen bal uit, het kost ze niets meer.13 juli 2016 om 20:10 #18285285Ik zit met dezelfde vraag.
Ik ben in het bezit van een opel astra 1.3 edition uit 2011.
De boordcomputer is beperkt tot 3 tabbladen: 1) dagteller 1, 2) dagteller 2 en 3) snelheid. Ik zou ook graag over de functies actieradius, gemiddelde verbruik etc willen beschikken. Ik begrijp dat een edition een goedkopere uitvoering is, ik kan me alleen niet voorstellen dat in de opel fabriek hierin onderscheid wordt gemaakt. Voor de extra functies die ik opnoem heb je volgens mij geen extra sensors nodig en zou het alleen een softwarematige aanpassing moeten zijn.Ik heb 4 verschillende opel dealers gebeld. Allemaal hadden ze nog nooit gehoord dat er functies bij geprogrammeerd kunnen worden. Nu zal de opel dealer hierin terughoudend zijn omdat ze liever een nieuwe auto met extra opties willen verkopen.
Ik ben benieuwd of dit onderwerp nog verder is behandeld, wellicht in een ander topic. Weet iemand of het bij programmeren van functies kan of een fabel is. En als het kan, wie kan dat doen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
13 juli 2016 om 20:27 #18285286Een optie:
[youtube:3rmbbdcq]http://www.youtube.com/watch?v=LgJ1ISy9d1M[/youtube:3rmbbdcq]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.