Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › boordcomputer inbouwen calibra?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2009 om 19:29 #17209281
is het mogelijk om een boordcomputer in een calibra te zetten als er geen een in zit nu
zit nu een analoge klok in’
wie kan me er mee helpen….
26 maart 2009 om 07:03 #17473485AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, dat is mogelijk.
Wat je eerst moet doen is het volgende.
Je moet kijken onder die schelp bij je handrem.
Daar zit ook de aansluiting van je electrische ramen.
Deze zitten aangesloten op een steckkerblok met 2 of 3 steckers.
een zwarte een groen en hopelijk een witte.
De witte is de aansluiting van de bediening van de BC.Als deze stecker niet is aangesloten, dan kan het zijn dat deze onder je vloerbedekking ligt, maar als die niet aan dat steckerblok zit dan betwijfel ik dat.
het kan dan zijn dat ie er niet is, je zal dan een eigen kabelboom moeten maken.
Je hebt dan wel de optie (als je 2 kleine drukknoppen kan vinden om het geheel over een Astra F hendel te laten lopen (bediening via de hendel), Daarvoor heb je wel 2 extra drukknoppen nodig voor het instellen van de klok.De stecker van de BC zit 100% in je auto.
haal je dashboard kastje eruit en zoek tussen je Dbkastje en de kachelbedieiningsunit.
Deze zit aan je draadboom bevestigd.Dan moet je nog de temp sensor aansluiten.
De stecker aansluiting zit onder je motorkap, ergens in de buurt van je parafaanplaat.Meer details kan ik je wel geven, maar daarvoor moet ik even gaan spitten, en dat is wel even tijdrovend.
Heb zelf 4 x een BC ingebouwd, dus dat het kan dat kan ik je garanderen.26 maart 2009 om 07:33 #17473486oke thanks ik gaat vanmiddag even zoeken en laat je wel weten of ik alles gevonden heb
in iedergeval bedank voor je reactie27 maart 2009 om 12:10 #17473487AnoniemLid sinds:
1 January 1970Al wat gevonden,
Anders zoek ik even op welke draad op welke draad aan te sluiten.Overigens de digitale klok heeft ook een temp meter.
De analoge klok niet.
Je moet dus in ieder geval een BC kopen waarbij ook de bediening en de temp sensor zit.27 maart 2009 om 17:52 #17473488ja man heb die boardcomputer er al in
hij werkt goed alleen die temperatuur doet het nog niet
hoe kan ik dit oplossen27 maart 2009 om 20:00 #17473489AnoniemLid sinds:
1 January 1970hiervoor moet je een temp sensor installeren.
Op de sloop een Calibra zoeken waar een BC in zit of heeft gezeten.
op de originele voorbumper zit aan de bestuurderszijde onderop de bumper een zwart ding, dat is de temp sensor.
Deze zover mogelijk proberen te volgen tot de aansluiting onder je raam.
En dat eruit halen en bij jou calibra terugplaatsen.Anders heb ik misschien ook nog wel zo een sensor liggen als het echt moet.
Maar dat is weer even alles overhoop halen hier.14 augustus 2009 om 08:31 #17473490Hoi, ik ben Quint en ik heb ook een tijd geleden geprobeerd een bc over te zetten naar een omega waar deze niet in zat, maar…
De aansluitingen waren er beiden wel, hij werkte ook wel, maar de knopjes van de bediening werkten niet terwijl deze wel waren aangesloten. Bedoel je nu dat de andere kant van de stekker ergens anders in de auto wellicht los lag?:cry
Groetjes..16 augustus 2009 om 00:47 #17473491AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kans is aanwezig.
Bij Omega weet ik dit niet
Als de knoppen niet werken, dan moet je de draden aansluiten op de steckeraansluiting van de BC.
Zo doe ik het ook als ik een BC voor iemand inbouw.
Even kabelboompje maken en rechtstreeks aansluiten16 augustus 2009 om 13:01 #17473492Hoi, ik ben Quint en ik heb ook een tijd geleden geprobeerd een bc over te zetten naar een omega waar deze niet in zat, maar…
De aansluitingen waren er beiden wel, hij werkte ook wel, maar de knopjes van de bediening werkten niet terwijl deze wel waren aangesloten. Bedoel je nu dat de andere kant van de stekker ergens anders in de auto wellicht los lag?dan moet je zelf even draden trekken, ik heb het zelfde gehad destijds met mijn vorige calibra. Kijk je welke kleur draden er van de knopjes naar de BC gaan. En trek je zelf even zelf een draad, en maak je hem op de zelfde kleur draad van de gele stekker achter in d BC. Dan weet je in ieder geval zeker dat het daar niet in zit.
Werkt het dan nog niet, dan is het knopje zelf allicht overleden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.