Boordcomputer Astra G werkt niet helemaal goed

Forumindex Forums Modellen Astra Boordcomputer Astra G werkt niet helemaal goed

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213920
    arjanhagg
      Lid sinds:
      8 November 2009

      Deze heb ik een Astra G 1.6 16v uit 2001 gekocht. Toen ik hem voor het eerst zag viel mij meteen al op dat het display van de boordcomputer niet helemaal goed was. Een aantal verticale strepen waren weggevallen. Ik heb dat bij meerdere gezien dus waarschijnlijk is dat een veel voorkomend iets. Als de auto op temperatuur komt gaat hij het wel iets beter doen, maar er blijven altijd wel een aantal strepen uit.
      Gister viel me ineens iets anders op. De datum aanduiding viel ineens helemaal weg tijdens het rijden. Als ik dan de motor uitzette verscheen het weer. Ook als ik de datum ging aanpassen was ie gewoon zichtbaar. Maar zodra dat klaar was ging het weer weg.
      Vanochtend was het weel gewoon de hele tijd weer zichtbaar. Ofterwel er zit mjns inziens niet echt een logica in.

      Weet iemand misschien waar deze dingen aan liggen en hoe het op te lossen is? Dus en de strepen en het wegvallen van de datum? Alvast bedankt voor het meedenken en een reactie.

      groeten,
      Arjan

      #17546927
      marinh
        Lid sinds:
        5 November 2008

        Het klopt sowieso dat de datum wegvalt als je gaat rijden. Normaal verschijnt daar namelijk de data van de radio. Als je zelf een andere radio hebt ingebouwd, kun je d.m.v een kleine aanpassing (draadje doorknippen) ervoor zorgen dat de datum onder het rijden wel zichtbaar blijft.

        Op dit forum kun je wel vinden hoe je eea aan kan passen.

        #17546928
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Dat het display wegvalt bij het rijden kan 2 reden hebben :

          1. De dimmer van de interieur verlichting staat op minimaal (zit naast je schakelaar om de lampen aan te doen).
          2. De orginele radio zit er niet meer in, in dat geval valt het display idd weg als je de radio aanzet.

          LET OP : ga NIET knippen in je orginele bekabeling !
          De draad die het display aanstuurt voorziet ook je antenne versterker van spanning. Knip je die draad door (remote) dan loop je dus kans dat je ontvangst van de radio hierdoor erg slecht wordt.

          Rij gewoon langs de dealer en laat hun in de boordcomputer de optie radio aanwzig op nee zetten.
          Dan is je probleem ook opgelost en hoef je niks te gaan knippen.

          Gr. Arjan

          #17546929
          arjanhagg
            Lid sinds:
            8 November 2009

            Bedankt voor jullie reactie! In ieder geval is het wegvallen van de datum dus geen defect. Ik heb inderdaad geen originele radio en nu ik er over nadenk: de datum deed het wel als mijn radio uitstond!
            Marinh jij verwijst naar een ander topic op dit forum. Daar heb ik 2 vragen over:

            1. gaat dat aanpassen over die strepen die ik noemde, of over de datum?
            2. Hoe kan ik dat topic makkelijk vinden. Ik ben nl net nieuw op dit forum en heb nog geen zoekfunctie oid gevonden. En om nu alle topics door de zoeken is wel erg tijdrovend!

            groeten,
            Arjan

            #17546930
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Die strepen is echt een defect wat je niet zelf kunt verhelpen. Enige (goedkope) manier is daar een andere voor gaan zoeken.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.