Hallo allemaal, back again with another Astra problem…. Na de verschoten distributie, kapotte aircopomp, versleten stabilisatie stangen en een verstopping in het gaskleppenhuis(?) nu weer een nieuw, mysterieus probleem…
Sinds kort hoorde ik bij mijn 01′ Astra G station zo nu en dan een klein “klopje” of “bonkje” rechtsvoor bij het inveren/uitveren na over een drempel of put in de weg gereden te zijn, normaal zou ik direct de stabilisatie stangen als schuldige aanwijzen want dat is meestal de boosdoener bij dit soort geluiden maar gezien deze nog geen jaar geleden vervangen zijn geweest bij een garage lijkt dit me heel erg sterk en bovendien is het geluid dat ik u hoor toch net even iets anders.
Het geluid lijkt er wel enigszins op maar klinkt iets blikkeriger dan het geluid van de versleten stabilisatie stangen destijds.
Het geluid is niet snelheid afhankelijk en ik hoor ook geen zoemende, rollende of tikkende geluiden in bochten bij een vlakke weg….. De auto rijd ook niet raar voor de rest, gewoon netjes rechtdoor bij rijden en remmen etc… het is echt puur alleen een geluid dat ik opmerk na bulten of putjes en dat klinkt als kloppend metaal op metaal, wat zou dit kunnen zijn?
Lager? Veerpoot? Homokineet? Rem blokken? Iets anders? :help:
Ik heb woensdag een afspraak bij de garage maar misschien kan iemand van de Opel Goeroe’s hier vertellen hoe ik zelf na kan kijken wat het kan zijn?
M.v.g. en b.v.d. Frans