Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Bongkend geluid rechtsachter :S
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2011 om 11:43 #17241106
Beste Vectrakenners,
Afgelopen zaterdag heb ik mijn schokdempers aan de achterzijde vervangen.
Dit omdat ik al een tijd een lekke demper had aan de rechterkant.Nu hoor ik soms nog een bongkend geluid aan de rechter achterkant.. :swear
Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn..??Grt Ferry
6 september 2011 om 12:03 #17915240draagarmrubbers,of stabilisatie rubbers?????
6 september 2011 om 12:19 #17915241@opelvectra wrote:
draagarmrubbers,of stabilisatie rubbers?????
Oke is dit makkelijk te vervangen en wat zou dit ongeveer kosten..??
Grt
6 september 2011 om 12:27 #17915242Draagarm rubbers zijn het meestal niet, eerder de Dwars arm bussen in het fusee.
Willem
6 september 2011 om 12:37 #17915243@wim-v6 wrote:
Draagarm rubbers zijn het meestal niet, eerder de Dwars arm bussen in het fusee.
Willem
Hoi Willem,
Bedankt voor je reactie maar voor een autoleek (die ik ben) lijkt bovenstaand bericht wel chinees :???:
Als ik dit wil laten maken waar moet ik dan aan denken..Grt Ferry
6 september 2011 om 12:40 #17915244er zitten bussen aan de binnenzijde van je achterwiel die een verbinding maken met de fusee (waar je wiel aan vast zit, en 2 stangen die van dit fusse naar de middenzijde van de auto lopen.
bij het wiel zitten deze stangen aan het fusse vast, en dat is een scharnierende verbinding, door middel van een Kogel bus (houder met een kogel erin, zodat het kan bewegen (inveren uitveren etc).
de kogel die in de bus zit, ligt normaal in een nylon bus, deze nylon bus is dan uitgesleten.
de hele bus dient dan vervangen te worden.
Deze bussen zitten nogal vrij vast, en moeten er meestal uitgeperst worden.
Willem
6 september 2011 om 12:52 #17915245@wim-v6 wrote:
er zitten bussen aan de binnenzijde van je achterwiel die een verbinding maken met de fusee (waar je wiel aan vast zit, en 2 stangen die van dit fusse naar de middenzijde van de auto lopen.
bij het wiel zitten deze stangen aan het fusse vast, en dat is een scharnierende verbinding, door middel van een Kogel bus (houder met een kogel erin, zodat het kan bewegen (inveren uitveren etc).
de kogel die in de bus zit, ligt normaal in een nylon bus, deze nylon bus is dan uitgesleten.
de hele bus dient dan vervangen te worden.
Deze bussen zitten nogal vrij vast, en moeten er meestal uitgeperst worden.
Willem
Thanks voor de duidelijke en snelle uitleg!
Jip en Janneke taal ben ik toch beter bekend mee.. :thumb
Denk alleen wel dat ik dit bij een vod moet laten maken..
Wat is een normale prijs om dit te laten reapareren..??Grt
6 september 2011 om 12:53 #17915246gewone garage kan ook hoor.
Willem
6 september 2011 om 13:08 #17915247bussen had ik er twee voor 40 euro,maar hangt ervanaf hoe lang ze er mee bezig zijn
6 september 2011 om 19:41 #17915248@opelvectra wrote:
bussen had ik er twee voor 40 euro,maar hangt ervanaf hoe lang ze er mee bezig zijn
Oke dat valt wel mee..zal binnen kort eens bellen met de garage..
Grt Ferry
Helaas nog geen contact op kunnen nemen met de garage.
Nu las ik op het forum dat het ook mijn lagers kunnen zijn..??
Kan het kwaad als je hier mee blijft rijden..buiten het feit dat het heeel irritant is..Grt Ferry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.