bomen , bos, koppeling astra h 1.6xer

Forumindex Forums Modellen Astra bomen , bos, koppeling astra h 1.6xer

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    pionok
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Een aantal jaren geleden heb ik de opel astra h gekocht uit 2007.  Toen al vond ik dat de koppeling vooral in de eerste versnelling erg kon “bokken”. Na wat zoeken hier op het forum en google las ik dat veel mensen er last van hadden en het eigenlijk niet echt op konden lossen.

Nu zijn we een aantal jaren verder en twijfel ik of ik de koppeling toch niet alsnog zal vervangen.

De symptomen zijn als volgt.

– file rijden is een drama. De auto bokt echt behoorlijk als je in zijn 1 op wil trekken. Het lijkt haast alsof de koppeling ovaal is en de koppeling af en toe wel/niet oppakt.

– ook merk ik dat de koppeling steeds lastiger in zijn versnelling wil komen. Bijvoorbeeld als ik van 4 naar 3 wil schakelen. Het voelt dan alsof het bewegen van de pook geblokkeerd wordt om in die versnelling te laten glijden en je nog meer moet afremmen voordat het wel lukt.

De koppeling slipt naar mijn gevoel helemaal niet en ook heb ik niet het idee dat mijn pedaal raar hoog oppakt. Normaal rij ik korte stukken en heb ik zoiets van ach laat het lekker zitten, maar gisteren 300km gereden en in de file gestaan irriteerde ik me mateloos aan het optrekgedrag.

Zijn dit nu typisch klachten van een versleten koppeling of is er iets anders aan de hand? En kan ik mij herinneren dat mensen die de koppeling lieten vervangen een koppelingsset namen van de 1.8 versie?  Ik heb de 1.6XER versie met nu 106.000km op de klok.

Wat zou het compleet vervangen moeten gaan kosten? en wat moet ik dan laten vervangen?

Alvast dank,

gr. rene

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.