Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Boetebedragen 2012 bekend
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2012 om 20:33 #18004939
Vind het hier ook schandalig trouwens… mijn vader reed 90 waar hij 50 mocht… perfect rechte baan, geen huizen…
Had nooit eerder een boete gehad, kreeg 2 weken rijverbod en 380 euro boete, de helft voorwaardelijk.
Vorige week een vriend van mn papa omgeslaan in het station hier voor zen geld. Die gast, op camera herkend etc, heeft een nacht in de gevangenis gezeten en weer vrij. Het lijkt wel of is wat te hard rijden veel erger is als een man die eerlijk zijn geld verdient om te slaan en z’n geld te stelen…
Pure onzin hier in België.10 maart 2012 om 22:04 #18004938AnoniemLid sinds:
1 January 197090 waar je 50 mag en het dan raar vinden dat men een dikke boete + rijverbod krijgt:wtf 40 km meer dan toegestaan dat is bijna het dubbele. En dan rijd jou vader zeker ook bijna het dubbele op de snelwegen:hmmz denk daar maar eens over na.
Misschien zie ik het verkeerd?! Wat is erger om geslagen worden om geld. Of plat gereden worden door automobilisten die bijna 2 keer zo hard rijden als toegestaan is. Al praat ik geen van beide goed :vertag
En hoge boetebedragen? Wie er om vraagt krijgt ze anders niet toch?@Jefkere wrote:
Vind het hier ook schandalig trouwens… mijn vader reed 90 waar hij 50 mocht… perfect rechte baan, geen huizen…
Had nooit eerder een boete gehad, kreeg 2 weken rijverbod en 380 euro boete, de helft voorwaardelijk.
Vorige week een vriend van mn papa omgeslaan in het station hier voor zen geld. Die gast, op camera herkend etc, heeft een nacht in de gevangenis gezeten en weer vrij. Het lijkt wel of is wat te hard rijden veel erger is als een man die eerlijk zijn geld verdient om te slaan en z’n geld te stelen…
Pure onzin hier in België.10 maart 2012 om 22:47 #1800493750km/h is meestal bebouwde kom of wegwerkzaamheden… Het is er met een reden dat je niet zo hard mag…
Uiteindelijk ben je beter af met mensen beroven of kinderen verkrachten, dan dat je parkeert op een gehandicapteplaats -_-‘
10 maart 2012 om 23:35 #18004936Daar komt het inderdaad op neer.
Neen, weet je wat daar is?
Er is een bussencentrale van De Lijn (de hoofdmaatschappij van Vlaanderen qua openbaar vervoer met bussen) en om de paar minuten moeten er bussen van en op dat grote terrein… daarom is er daar 500m zone 50…Ik vind het erg omdat mijn vader in 40 jaar rijden nog NOOIT een boete heeft gehad en dat de eerste is.
Er is nooit een goed excuus om zo hard te rijden, maar als jou vader (wat in mijn vader zijn geval zo was) op sterven ligt zou ik het mij ook niet aantrekken om dit te doen hoor. Ik studeer rechten en ik praat zeker niet goed dat hij daar te hard reed. Alleen vond ik het grappig dat de rechter hiermee lachte toen mijn vader persoonlijk tijdens de zaak kwam zeggen dat zijn vader op sterven lag… tot mijn vader haar de doodsbrief via de griffie bezorgde… haar toon was minder “humoristisch”, toen bleek dat het niet voor de duizendste keer hetzelfde excuus bleek.Trouwens, ik vind 90 waar je 50 mag op zo’n baan meevallen (is echt compleet recht, geen huizen), in dezelfde omstandigheden, zou ik er heel de gas opendraaien. Er is een verschil tussen hard rijden in verschillende zone 50’s. Moesten jullie de baan zien zouden jullie hetzelfde zeggen… In een woonwijk zou hij dit nooit doen.
11 maart 2012 om 06:40 #18004934Ik vind als je te hard rijd verdien je een boete, niet zeiken. Ongeacht of het een üitnodigende weg zonder bomen of huizen is en al dat soort smoesjes.
Als je door een rechter wordt veroordeeld, terecht.
Als je wordt vrij gesproken, terecht.
Zo werkt het hier nou eenmaal.Ik blijf het apart vinden dat mensen het “belachelijk” “idioot” “overdreven” vinden dat ze een hoge boete krijgen en even daarvoor schrijven dat ze met ruim 40 km te hard ergens rijden….. Wie is er dan “belachelijk” en “idioot”???
11 maart 2012 om 09:11 #18004933Of je dat nu schrijft of niet… er blijft een verschil tussen mensen die dat doen voor de lol en mensen die dat doen bij bepaalde omstandigheden.
Waarmee ik niet zeg dat het dan wel mag… ik heb er enkel meer begrip voor in dat geval.
Bovendien houdt de rechter ook rekening met je verleden, maar met de omstandigheden mag/kan hij/zij geen rekening houden, want als ze mijn vader dan een lichtere straf gaf omdat mijn opa op sterven lag, dan zou het ineens “toegestaan” zijn om dit te doen voor iedereen als er iemand op sterven ligt. Mijn eerste reactie was misschien wat impulsief… ik wou ook niet goedpraten dat mijn vader 40 te snel reed, maar ik persoonlijk vind agressie en diefstal erger als ‘s avonds laat op zo’n weg 40 te hard gaan omdat je vader op sterven ligt. (Was nooit mijn bedoeling om dat goed te praten, indien sommigen dat zouden denken)11 maart 2012 om 09:28 #18004932Iedereen heeft altijd zijn eigen reden(excuus) om te hard te rijden
Dat is nu precies de reden dat wij er een wetgever voor nodig hebben om dingen te regelen
Goed of niet goed is niet aan ons om te beoordelen
Want ook hier in zoveel mensen zoveel meningen
Feit blijft dat als je iets doet wat niet binnen de grenzen van de wet ligt wordt of zou je hiervoor beboet kunnen (moete) wordenWat ik wel vind is dat er misschien in EU verband eens moet worden gekeken naar boeten naar inkomen
Nu is het zo dat iedereen hetzelfde betaald en er zijn mensen die daar nu niet bepaald wakker van liggen11 maart 2012 om 19:06 #18004949@Jefkere wrote:
Of je dat nu schrijft of niet… er blijft een verschil tussen mensen die dat doen voor de lol en mensen die dat doen bij bepaalde omstandigheden.
Waarmee ik niet zeg dat het dan wel mag… ik heb er enkel meer begrip voor in dat geval.
Bovendien houdt de rechter ook rekening met je verleden, maar met de omstandigheden mag/kan hij/zij geen rekening houden, want als ze mijn vader dan een lichtere straf gaf omdat mijn opa op sterven lag, dan zou het ineens “toegestaan” zijn om dit te doen voor iedereen als er iemand op sterven ligt. Mijn eerste reactie was misschien wat impulsief… ik wou ook niet goedpraten dat mijn vader 40 te snel reed, maar ik persoonlijk vind agressie en diefstal erger als ‘s avonds laat op zo’n weg 40 te hard gaan omdat je vader op sterven ligt. (Was nooit mijn bedoeling om dat goed te praten, indien sommigen dat zouden denken)Ik reageerde niet persoonlijk op jouw verhaal hoor. Meer in het algemeen, feitelijk zeg maar.
Maar ik vind in “noodgevallen” dat je ook veilig harder mag rijden, maar dan niet moet zeuren en de bon op de koop toe moet nemen. Ik ben ook een keer naar huis gevlogen toen mijn vriendin ging bevallen. Als iedereen dat deed….. Weet je hoeveel baby’s er geboren worden per dag hahha.
Daarnaast bedenkt meneer agent de hoogtes niet, maar zijn baas. Dus boos worden om hoge boetes van meneer agent is al helemaal vreemd. Toch?Dit is het laatste wat ik erover zeg: een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en rechtervoet, tenzij de rechter anders oordeelt.
Groet,
Eric.
11 maart 2012 om 21:23 #18004946mijn vader kreeg keer bekeuring omdat hij geflitst was hij reed 5 km/h te hard ofzo boete van €16,- of €19,- weet niet precies meer.
moest ie om lachen xD hij mocht daar 50km/h. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.