Boete voor teveel uitlaatgeluid

Forumindex Forums Modellen Corsa Boete voor teveel uitlaatgeluid

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17820844
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Nog een beetje olie op het vuur gooien: wist je dat als je auto niet meer voldoet aan de typegoedkeuring (dus bijv. het geluid, spoilers enz enz) het voor een verzekeringsmaatschappij een clausule kan zijn om je niet verzekerd te laten zijn….. dus dat je onverzekerd rondrijdt…..

      #17820845
      vectra2000driver
        Lid sinds:
        1 June 2010

        en toch klopt die hele meeting niet en dat hebben een aantal agenten al beaamd en zelfs de rdw

        aantal jaren geleden met de cali van ons in almere haven algemene controle dec meeting veeeeeelste veel
        daar me broer mensen kende van de kwik fit in de buurt wij het hele originele uitlaat eronder gezet van voor tot achter
        toen weer laten meten nog veelste hoog kenteken was in de computer ingenomen daar hij het niet bij zich had en moest die auto rdw laten herkeuren hij afspraak gemaakt volgende dag erheen
        hun het meteen goed gekeurd en wat zeiden die mensen van de rdw boven de 3000 toeren brult je motor meer als je uitlaat ze hadden het gemeten hij terug naar rdw hadden ze het ongedaan gemaakt die inname en die boete laten zitten….

        en van vele import auto’s (japanse,engelse etc) hebben ze geen gegevens

        stel je hebt een nissan skyline zijn deb is variabel net zoals een lancer evo etc

        en snap het niet lijkt net of ze alle autos op 4500 toeren controleren
        mja hoe ouder je auto hoe afwijkend je ori gegevens zullen zijn daar dat een auto met 0km anders klinkt dan 1 met meer als 150d km

        #17820846
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Precies.. dat hoorde ik ook al ongeveer.
          Bij de rdw zeiden ze mij ook dat heeel veel oudere motoren met 3000 toeren terwijl je niet beweegt al meer herrie vd motor produceren dan toegestaan is uit je uitlaat.

          Dus als je dit overkomt vraag altijd een rdw meting aan!
          Kan zei die man vd RDW. Dan hoeven die rot smerissen die test ook niet verkeerd te doen en je auto te slopen.
          Die bij mij waren het een stel asociale zwijnen.. Zwaar op de deur leunen terwijl ie vet lang veel gas gaf. Grote bek toen ik vroeg of ie dat niet wilde doen.

          #17820847
          vectra2000driver
            Lid sinds:
            1 June 2010

            jah ergste was we hadden net koppaking alles vervangen kop gevlakt en in en uitlaat geflowed dus hadden ze wel laten tekenen op papier van als hun die bepaalde toeren gaan doen dat hun aansprakelijk zijn voor eventuele motorschade daar alles nog ingereden moest worden hadden net 50km erop zitten

            #17820848
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Au au au… :(

              Nog een beetje olie op het vuur gooien: wist je dat als je auto niet meer voldoet aan de typegoedkeuring (dus bijv. het geluid, spoilers enz enz) het voor een verzekeringsmaatschappij een clausule kan zijn om je niet verzekerd te laten zijn….. dus dat je onverzekerd rondrijdt…..

              hahaha dat je niet verzekerd zou worden omdat je auto te veel geluid maakt ;) das wel heel zwart wit.
              Maar jaaa verder snap ik sommige van die dingen wel!
              Veel verlaagde autos hebben bijvoorbeeld grove slijtplekken op de rand vd banden achter.. Lijkt me best gevaarlijk.. Of ze komen geen stoep op als de ambulance er echt door moet. :)

              Niet zo gek nog dat je in Duitsland overal TUV papiertjes voor moet hebben en het op kenteken moet laten zetten na keuring!

              #17820849
              weemanneke
                Lid sinds:
                3 July 2010

                achjaa t is altijd wel wat. Als ze willen dan pakken ze je toch wel, maakt niet uit waarop.
                Ik moet vanmiddag om 16:00 uur bij t politiebureau zijn voor een nieuwe meting. Wish me luck:angel

                #17820850
                Bu5t3d
                  Lid sinds:
                  12 September 2009

                  veel succes!

                  ben benieuwd hoe het afloopt!

                  #17820851
                  weemanneke
                    Lid sinds:
                    3 July 2010

                    jaa dankje! ben ook benieuwd hoe het afloopt..
                    Ik zal meneer de agent ook maar een keer lief aankijken en vragen of hij misschien die boete toch nog achterwege kan laten:P

                    #17820852
                    cliffvxr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 April 2010

                      Ik kom 3 x per week bij de rdw schiedam en ff navraag gedaan en de db test moet gedaan worden bij een max toerental van 3500 toeren !!!!!! Dus je zou het aan kunnen vechten als ik jou was zou ik bij je plaatselijke rdw station/of politie ff navraag doen hoe je zoiets moet aanpakken want jou db test met4500 toeren is helemaal fout!!!!! Moet je natuurlijk wel zeker weten dat je bij 3500 toeren niet boven die 81 db uitkomt.:vertag

                      #17820853
                      weemanneke
                        Lid sinds:
                        3 July 2010

                        Het scheelt dat ik nu mijn papieren wel terug heb gekregen. Ik heb de originele middendemper terug laten plaatsen. Meneer de agent wilde in eerste in stantie nog moeilijk gaan doen omdat ik op 83db uitkwam:o Hondenlul dat het is! Maargoed, ik heb ze nu terug.

                        Misschien toch maar beter om het aan te gaan vechten..:hmmz

                        Iemand tips hoe ik dat t beste aan kan pakken?

                        Alvast bedankt allemaal!

                        #17820854
                        max
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Bezwaarschrift schrijven icm de papieren van Sebring en een foto van je uitlaatlijn zoals hij nu is.

                          #17820855
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Bezwaarschrift heeft echt geen zin.. Ik had na mijn boete alles helemaal standaard en het interesseerde niemand iets.
                            Ten tijde van had je:……..

                            #17820856
                            crazijbertje
                              Lid sinds:
                              11 April 2006

                              je moet wel bezwaar schrift in dienen krijg je zowiezo uitstel van betaling…scheelt ook weer;)

                              heb ik toen ook gedaan…

                              wist wel dat ik geen poot had om op te staan..

                              ik had een dubbele uitlaat eronder..
                              was niet origineel..stom he..

                              maar ze hebben kenteken toen niet in genomen..

                              half jaar later er weer onder gezet,,en vervolgens weer aan gehouden,maar die agent woe wel direct kenteken in nemen…

                              oh ja proces verbaal heeft me150 euro gekost:o

                              gr een maffe bertje:cool:

                              #17820857
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Je moet toch ALTIJD eerst betalen voor je bezwaar kan maken??? zo heb ik dat geleerd iig.
                                :hmmz

                                #17820858
                                crazijbertje
                                  Lid sinds:
                                  11 April 2006

                                  nee hoor hoefde ik toen niet…:)

                                  jaag ze maar lekker op kosten:P

                                  #17820859
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    12db moet je op zich niet onderschatten, elke 3db is een halvering of verdubbeling…. Stel dat je geluidsvermogen bij 81db 200 watt is dan is dat bij 93db al 1600 watt!! Acht keer zo hard dus!

                                    Maar het is wel gezeik zeg!

                                    Een stagiair bij mij op werk heeft 200 euro aan zijn broek gekregen deze week voor een lekkende einddemper op zijn suzuki swift. En hij had al zo’n pech, heeft hem net drie maanden en heeft hem bij hemelaar gekocht in almere. In die tijd heeft hij al een enorme olie lekkage gehad (alles nat rond de draagarm) dus nieuwe distri set er op en nieuwe krukas keerring enz. Uitlaat was duidelijk nog eens met gungum dichtgeplakt. Oplichters! Nu met die boete wordt het wel een erg duur autootje!

                                    Bezwaarschriften helpen inderdaad geen moer! Ik had vorig jaar een parkeerboete terwijl ik in de tussentijd een kaartje had gekocht, er stond 9:40 op de boete en 9:41 op de ticket. Op de minuut afgerond dus! Nou mooi gewoon kunnen betalen hoor! :fy1 Moest best ver lopen naar het automaat, wisselgeld opsnorkelen, uittellen, kaartje trekken en terug, geen agent te bekennen meer natuurlijk!:swear

                                    #17820860
                                    Marcus-Corsa
                                      Lid sinds:
                                      11 September 2010

                                      Inderdaad het moet een ge-eikte meter zijn en moeten het ter plekken kunnen aan tonen.
                                      En te hard uitlaat geluid boete nog nooit gehad en die van mij was gemeten op 130 decibel.
                                      En heb meerdere politie controles gehad.

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.