Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Boete uit 2013?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2014 om 17:39 #17265840
Mijn vader heeft een paar dagen terug een leuke brief op de mat gekregen.
Is een boete die we hoopte dat die niet meer zou komen maar dus toch wel.
Het is vastgesteld op 18-11-2013, dus is wel een heel tijdje terug.Beetje schandalig dat ze daar nu nog mee komen vind ik.
Mag dat zomaar, hoeveel lang mogen ze daar over doen om die boete te sturen?Ging over niet goed vast gezette lading op de aanhanger.
380 euro :shock: plus 7 euro administratie kosten ;)12 mei 2014 om 18:01 #18233557AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar mogen ze lang over doen.. ik heb wel eens een boete gekregen en voorwaardelijke rijontzegging (bij de rechtbank) bijna 3,5 jaar
na de overtreding. Toen ik bij de rechtbank kwam/was waren er 10 andere die ook moesten voorkomen en die waren allemaal uit dezelfde
periode als mijn ”overtreding”. Overigens kun je tegen verkeerd opgestelde proces verbalen geen beroep aantekenen. Mijn procesverbaal
werd ter plekke gecorrigeerd met de melding dat een ambtenaar in functie (de motormuis snor) altijd gelijk had. Hij had alleen niks om
zijn verhaal te onderbouwen (geen geijkte motor en snelheid afgelezen van km teller dus geen trajectcontrole).12 mei 2014 om 18:08 #18233558Effe gezocht, boetes verlopen nooit, een evt gerechtelijke uitspraak moet wel binnen 20 jaar uitgesproken worden.
12 mei 2014 om 18:10 #18233559Lekker dan, stel dat je dan 10 jaar later nog een boete krijgt, moet je ‘m dus ook nog betalen…
:wtf12 mei 2014 om 18:16 #18233560AnoniemLid sinds:
1 January 1970@PeterNoFear wrote:
Lekker dan, stel dat je dan 10 jaar later nog een boete krijgt, moet je ‘m dus ook nog betalen…
:wtfZe blijven inderdaad nog wel eens ”op de plank” liggen en dan werken ze er op bepaalde tijden er een aantal batches doorheen
gaat meestal om vergrijpen met een wat hogere straf ((voorwaardelijke) rijontzegging of geldboetes boven de 300-400 euro).
Lijkt dan echt dat het alleen maar om het geld gaat. Je wordt dan opgeroepen bij een rechtbank en dan achter elkaar een soort
van snelrecht. Als je tenminste voor moet komen he ;)12 mei 2014 om 18:17 #18233561Ja, mijn broer heeft het ook gehad.
Duurde 6 maanden, maar dan heb je ook wat…Geloof toen €437…
12 mei 2014 om 21:38 #18233562Voor overtredingen die volgens de wet Mulder kunnen worden afgehandeld
(snelheidsoverschrijding tot 30km/u, foutparkeren, etc.) krijg je binnen vier
tot zes weken (meestal sneller) een acceptgirokaart in de bus.Bij zwaardere gedragingen, meestal die via een officier van jusitie lopen,
kan het veel langer duren, soms tot wel 12 maanden na dato; dit komt
omdat er dan een dossier moet worden aangemaakt en onderzoek moet
worden verricht om te onderzoeken of zo’n overtreder voor de rechter
moet verschijnen of dat er een schikkingsvoorstel wordt aangeboden.Vervolgingen die langer dan 12 maanden op zich laten wachten, komen
heel sporadisch voor (althans bij artikelen die vallen binnen de WVW).Greetz,
Peter.
13 mei 2014 om 07:15 #18233563@Andre_Ede wrote:
Effe gezocht, boetes verlopen nooit, een evt gerechtelijke uitspraak moet wel binnen 20 jaar uitgesproken worden.
Een jaar of 4 geleden ben ik op de fiets tegengehouden omdat ik fietste in een voetgangersgebied (even een short-cut door de stad). Was een boete van 35 euro, maar die heb ik nooit ontvangen.
Dus stel dat die agent zijn notitie blokje van 4 jaar geleden terug vindt, dan mag hij mij nog steeds die bekeuring sturen?
(Al denk ik dat die gewoon zijn eigen handschrift niet meer kon lezen, want op het geeltje stond het wel heel slordig.)
13 mei 2014 om 10:02 #18233564Lichte wet Mulder boete, bv niet handsfree bellen in de auto, MOET binnen 4 maanden binnen zijn, anders is ie vervallen.
Verjaring
Als je een bekeuring wordt opgelegd, dan krijg je in de meeste gevallen een acceptgiro thuisgestuurd waarmee je de boete moet betalen. Maar wat nu als je lange tijd niets hoort van justitie? Na een bepaalde tijd hoef je de boete niet meer te betalen. Bij lichte verkeersovertredingen die onder de Wet Mulder vallen, moet de acceptgiro binnen 4 maanden op de mat liggen. Heb je de overtreding met een huurauto gemaakt, dan geldt een termijn van 8 maanden. Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de termijn van 2 jaar naar 3 jaar gegaan.Nu weet ik niet hoe zwaar deze boete is maar volgens mij gaat lading via officier van justitie :hmmz
Greetz Emiel
13 mei 2014 om 10:09 #18233565edit: rijksoverheid lult er mooi omheen, maar hier staat het ook. Let wel dat je NIET eerst betaald bij bepaalde boetes omdat je dan dus akkoord bent gegaan met de beschikking!
Bezwaar aantekenen dus…
17 mei 2014 om 19:28 #18233566@JvV wrote:
Hij had alleen niks om
zijn verhaal te onderbouwen (geen geijkte motor en snelheid afgelezen van km teller dus geen trajectcontrole).Dat mag gewoon, enkel gaat er dan nog een extra aantal km als correctie vanaf.
Ik ben ooit aangehouden op die manier, 150 op mijn teller, kwam na correctie snelheid en correctie van hun teller iets boven de 130 uit.
Ik dacht dat er 7km afging ivm afgelezen snelheid.
26 mei 2014 om 18:57 #18233567Moet jij eens een dag te laat zijn met betalen, komt er meteen een verhoging op.
hun moesten bij iedere maand langer, maar eens wat van het bedrag af doen.
vind dat wel zo netjes dan.groeten.
14 juni 2014 om 13:32 #18233568@BlackVec wrote:
Mijn vader heeft een paar dagen terug een leuke brief op de mat gekregen.
Is een boete die we hoopte dat die niet meer zou komen maar dus toch wel.
Het is vastgesteld op 18-11-2013, dus is wel een heel tijdje terug.Beetje schandalig dat ze daar nu nog mee komen vind ik.
Mag dat zomaar, hoeveel lang mogen ze daar over doen om die boete te sturen?Ging over niet goed vast gezette lading op de aanhanger.
380 euro :shock: plus 7 euro administratie kosten ;)niet goed vast gezette lading op een aanhanger is geen schikkingsvoorstel maar gewoon een vast gesteld bedrag.
ik zou bezwaar aanschrijven en dan even goed opzoeken op de juridische sites voor tekst en uitleg mbt verjaring en regels.
gr Vincent.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.