Bobine voor Senator 30e welke?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Bobine voor Senator 30e welke?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    infineonz

Omdat mijn auto soms inhoudt en schokt vermoed ik dat de bobine defect is. Het gaat om een Senator 3.0e ’86 (L-jetronic)
      Bougies en bougiekabels/verdeler zijn al vrij nieuw dus wil ik nu de bobine vervangen.

Kan ik een bobine van een C30NE pakken zoals deze:
      http://www.mister-auto.nl/fl/bobine/valeo-245119_g689_a021245119.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Wil het liefst geen chineze imitatiemeuk…

GSE
      Deelnemer

Bobine maakt niet uit welke je die neemt:
        Ik bedoel al neem je der 1 van een 4 cil of van een 8 cil maakt niet zoveel uit,teminste als je handig bent en bv in de outback zit krijg je de auto aan het lopen met de meeste bobines..

Ik denk dat jou probleem in de stekkers zit met name die van de bobine op de alu plaat,kijk die stekkers ff na op corrosie van binnen.

Maak ff een foto van de bobine die je nu hebt dan kijk ik wel of ik der 1 heb heb der nl 2 liggen dat ik zo weet 1x met een stekker en 1x dacht ik met draadeindjes waar je moertje of moet draaien..
        Als jij dezelfde hebt als hier liggen kom um maar halen.

Nou zit ik zelf ff te twijfelen:
        Motronic bobines hebben stekkers en jetronic bobines hebben draadeindjes waar je zo,n ding opdraait zodat je der een stekkertje op kunt zetten..
        In theorie zou je die bobine kunnen nemen,maar persoonlijk zou ik liever een bosch bobine hebben..
        Ken het merk Valeo niet maar heb toch liever origineel spul..

Ik denk wel dat ik zo,n bobine voor je heb liggen,maak anders ff een foto.

opelforever

er zijn wel bobine`s met verschillende nummers

en er zijn nummers die kunnen niet uitgewisseld worden

GSE
          Deelnemer

Ik heb hier nu een mercedes 500 se als dagelijkse auto en die bobine is precies dezelfde als in mijn A1 Monza zat voordat ik de electronische ontsteking derop zette,ik durf te wedden dat ik die 1 op 1 kan omwisselen.

Ghanz
            Deelnemer

je hebt idd verschillende bobines.

lpg of benzin gestookt?

met module onder de bobine?

slechte massa, of module kapot
              is ook een optie

infineonz

De stekker zat ook niet diep genoeg op de bobine kwam ik achter en heb alle accukabels vervangen, sindsdien niet meer gehad.
                Kabels zijn allemaal schoon en vrij nieuw.

Zie het nog even aan, als het terugkomt verdenk ik toch de bobine of evt die module. Auto rijdt op benzine.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.