Forumindex › Forums › Modellen › Omega › bobine v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2010 om 19:42 #17226487
iemand enig idee waar ik aan een goedkope bobine kan komen?
overal gezocht weinig gevonden( in ieder geval niet de goede)
heb em nodig voor men omega blok.
ook misschien iemand enig idee wat deze nieuw kosten ?28 september 2010 om 20:13 #17735401rond de 200 geloof ik
Zou ‘m nieuw halen. Weet je zeker dat ‘t goed is, en als ‘t niet goed is heb je garantie.
Het is gevoelige zooi.. Klein scheurtje, beetje vocht en vorst is genoeg ze naar de gallemieze te helpen.
Zou het risico niet nemen met een gebruikte. Zeker niet bij een Omega op die fantastisch fijne sleutel plek waar die zit..28 september 2010 om 20:27 #17735402wat voor Omega heb je ? type ? wat voor bouwjaar .. deze zit bij de Omega bijna op een
onmogelijke plaats .. om te sleutelen ..28 september 2010 om 20:32 #17735403Een V6 in een Omega zal een B zijn. Staat immers ook in het onderschrift van de topicstarter.
28 september 2010 om 20:36 #177354042,5 of 2,6 of 3,0
28 september 2010 om 20:42 #177354052.5, staat in ze onderschrift.
Een 2.6 heeft bobinebruggen, en geen dis moduleEn daarbij 2.5 of 3.0 maakt niet uit, alleen het stekker type en ook hoe de bevestiging is op de steun (liggend of op z’n kant)
28 september 2010 om 20:42 #17735406tis een 2,5 van ’95
ik kan er zo bij want het blok ligt eruit.
toen ik hem had gekocht liep die maar op 4 poten.
beetje gezocht bobine kapot vandaar dat ik een nieuwe zoek.dan zal het denk ik een nieuwe worden.
28 september 2010 om 20:44 #17735407O.K. ja dat is makkelijker sleutelen.
Ja, als ik je mag adviseren hierin (kan natuurlijk niet in je portomonee kijken) zet er een nieuwe op.28 september 2010 om 20:56 #17735408ja dan zal het een nieuwe worden.
heb er wel een 1 gekocht van iemand voor 50 eu.
maar dat was de verkeerde :S geld voor niets uitgegeven.
en et is voor men hobby dus ik wil het wel leuk houden :Pheb verder weinig ervaring met een v6 blok.
zou je het vliegwiel hier ook makkelijk van kunnen afdraaien ?
en dat zelf doen of laten doen ??(wil dat blok in men crossauto bouwen :P)
28 september 2010 om 21:02 #17735409Oh zo voor de cross ja.. Nou in dat geval is een gebruikte wel een optie lijkt me.
Aangenomen dat de motor in een FWD auto komt..
Vliegwiel van een handbak uit een B Omega is een 2-massa.
Weet niet of je die kan afdraaien.Weet niet in wat voor cross auto, maar ga er vanuit een FWD auto (geen Omega of RWD wagen ?) maar keuze vliegwiel is dan wel beperkter natuurlijk, en die 2 massa kan je dan zowiezo niet gebruiken denk.
28 september 2010 om 21:06 #17735410kijk eens op ebay…daar komt de mijne ook vandaan en werkt perfect(was wel een nieuwe)
28 september 2010 om 21:11 #17735411wil een onmogelijk :P project aangaan..
wil dat blok in een astra f plakken (wat veel werk gaat worden)
word een vaag iets dat weet ik veel werk weet ik ook veel tijd weet ik ook (heb nog hele winter :P)
maar weet verder niets van et blok af…… hoe het in elkaar zit en al!moet eerst maar een bobine zoeken denk ik en dan verder gaan :D
28 september 2010 om 21:28 #17735412In een Astra F ? Past wel hoor, heb ‘m er zelf ook inzitten.
Alleen niet met een Omega ECU/Draadboom/inlaat.
Je zal zowiezo een passende voorpijp en spruitstukken nodig hebben voor in de Astra. Versnellingsbak.28 september 2010 om 21:35 #17735413misschien een beetje rare vraag…
zou ik misschien een mogen komen kijken hoe je dat blok heb gedaan ?
dan word het voor mij wat makkelijker (zonder al dat puzzelen)
woon een klein uurtje rijden van r’dam af..28 september 2010 om 21:46 #17735414Ja dat begrijp ik. Nou moeten ff een keer kijken dan hoor of dat uitkomt zowiezo.
heb behoorlijk druk werk nl. en zit verre van royaal in me (vrije) tijd. Maar als ik je een tip mag geven, kijk anders ff hier ook; http://forum.astragsi.nl/index.php bij projecten. Zijn er namelijk wel meer met een V6 in de Astra F, of die er mee bezig zijn. Als ‘t goed is moet ook hier op ‘t OF in het projecten gedeelte een, of meerdere topics zijn. Je kan ook is contact opnemen met Niels, (Rally Astra hier op ‘t forum) van DHZ Twente. Hij heeft de nodige ervaring ook met deze ombouw projecten en meerdere gedaan (w.o. mijn eerste Astra F V6) http://www.opelspecialist.com/ Dhz heeft ook z’n eigen gedeelte hier op ‘t forumMaar voor ‘t mooie had je beter de V6 uit de Vectra A of Calibra kunnen hebben, en die aanbouwdelen.
Dat is de ‘makkelijkste’ ombouw feitelijk ten aanzien van draadboom en aanbouwdelen.28 september 2010 om 21:52 #17735415ok thanx zal wel eens kijken op de site’s ed…
verder zie ik het toch ook wel een x LIVE kan ik beter de details bekijken ed..kijk et mooie is wel leuk.
van een vec… of een calibra zal et misch… wel beter passen mja heb nu al een omega blok dus doe ik het daarmee.
maar zal wel eens verder informeren en zoeken en misschien dat ik nog wel eens kom kijken als je dat goed vind..28 september 2010 om 21:57 #17735416vergeten te melden maar ik heb een achtergeplaatst blok..
de meeste dingen die ik vind zijn horizontaal (mijne dus niet)
vandaar het moeilijke……28 september 2010 om 22:07 #17735417Ja is goed. Kunnen wel is een keer kijken hoe of wat. Begrijp dat dat makkelijk(er) is natuurlijk.
Maar mijn wagen is geen cross auto, en gewoon een daily waar ik zuinig op ben.
Wil je uiteraard waar nodig wel wat tips geven, en kan je zo veel mogelijk doorverwijzen naar personen die je evt. (specifiek) verder kunnen helpen.Begrijp dat je nu het Omega blok hebt, maar een aantal zaken zijn niet bruikbaar, als het carter, de spruitstukken, vliegwiel denk ook niet, versnellingsbak zowiezo niet. Je hebt motorsteunen nodig voor de V6 in een dwarsgeplaatste setup (bijv. Calibra, Vectra A) en dan zal jij er 1 voor zonder airco nodig hebben, en die zijn echt hard to get.. Daarbij het inlaat van de Omega, ik twijfel of dat gaat. Voorzover ik weet is ‘t in Duitsland wel is gedaan, kan me wel herinneren dat ik ‘t lang geleden is op een duits forum.
Weet niet of een die Omega start blokkering heeft, maar mocht je die draadboom en ecu dus gaan gebruiken, vergaat niet de contactslotring + transponder uit die Omega sleutel te halen. Anders gaat ‘ie echt never starten..28 september 2010 om 22:09 #17735418origineel gepost door tiesto-nl
vergeten te melden maar ik heb een achtergeplaatst blok..
de meeste dingen die ik vind zijn horizontaal (mijne dus niet)
vandaar het moeilijke……Ja daarom dat zei ik al.. Omega is een blok dat in de lengte geplaatst is in de auto, teneinde de achterwielen aan te drijven. Dat maakt het dat dat bepaalde onderdelen onbruikbaar zijn voor dwarsplaatsing.
Wat ik al zei, probeer dan in dat geval wat delen op de sloop te scoren ofzo van een Vectra A V6, of een Calibra V6.
Weet niet wat voor bak je gaat gebruiken..Aan de andere kant, als ‘t voor een cross wagen is, heb je wel wat meer ‘vrijheid’ neem ik aan in het zelf fabriceren van eea. Bedoel je zit verder niet aan RDW eisen. Wellicht dat je dan met wat aanpassingen het Omega inlaat wel kan gebruiken. Maar ik weet niet hoe dat met passing in de motorruimte van een Astra F uit gaat komen namelijk.
28 september 2010 om 22:13 #17735419ja had et even verkeerd gelezen.
bak weet ik ook nog niet wat is een aanrader ?
28 september 2010 om 22:14 #17735420wil hem ook niet dwars plaatsen maar gewoon achterwaarts.
28 september 2010 om 22:19 #17735421Je bedoelt dat je er een achterwiel aandrijver van wil maken ? Wat bedoel je met achterwaarts dan.. Ik neem aan in lengte richting toch, zoals die in de Omega zit.
Dat maakt het verhaal heel anders. Daar heb ik geen ervaring mee. Niels, van DHZ is daar wel mee bezig (geweest of nog steeds). Ik raad je aan is bij hem te informeren in dat geval.28 september 2010 om 22:26 #17735422ja idd achterwaarts plaatsen. achterwiel aandrijving
liefst 4×4..
kweet niet of dat dat gaat of dat men budget dat toelaat :P28 september 2010 om 22:32 #17735423Ambitieus project ! en dat voor een cross auto (is mijn mening, teminste neem aan dat het geen proffesionele cross is maar meer hobby/vrije tijds/fun cross).
Vergt denk wel een serieus budget. Zal je toch componenten voor aan moeten schaffen lijkt me zo.
Wel uniek een Astra F V6 RWD, of zelfs 4×4Als je er mee begint zou het leuk zijn als je misschien hier een topic in het projecten gedeelte opent..
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat worden ! ga dat zeker volgen dan..29 september 2010 om 10:18 #17735424ja is idd voor ”hobby” cross.
ja meeste onderdelen heb ik al wel liggen en anders maken we et zelf ofzo :P
denk dat et ook 1 van de eerste astra f v6 RWD word :P wel een uniek ding dan :Dmaar zodra ik er aan ga starten maak ik er wel een topic voor.
is weer eens een ander project :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.