Bobine Opel Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Bobine Opel Corsa D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    cayman
    Deelnemer

Mijn Opel: Corsa-2-kdv-62
      Opel  Corsa D  1.2 16_V Hatchback
      2009 tot 2014
      Bouwjaar 2013
      Motorinhoud: 1229 CC
      Motorcode: A12XER(Euro 5)

Wie kan mij een merk/type bobine adviseren ? Ik zie grote prijsverschillen variërend van € 60 tot ver over de € 100.  Omdat de bougies nog nooit vervangen zijn (bijna 100.000 km) lijkt het mij verstandig om meteen de bobine te vervangen. Wie adviseert mij ? Verder lijkt het mij iets dat zelf te doen is.

Bart…
      Deelnemer

Als er niks mis is met je bobine zou ik die niet vervangen. Ik zou gewoon alleen de bougies vervangen.

Corsa_GSi
        Deelnemer

En als je hem toch wilt vervangen neem dan een goed merk en niet de goedkoopste.

Volgens mij zijn Beru en Bosch de merken die Opel af fabriek monteert.

cayman
          Deelnemer

Dank voor het advies. Ik zag dat bij mijn Corsa een bobine van het merk Delfi was geïnstalleerd. Volgens het onderhoudsboekje vd vorige eigenaar is er tot op heden geen bobine vervangen. Km stand bijna 100.000 km en tot op heden probleemloos. Ben benieuwd wat ik tegenkom als ik hem afmonteer. Bedoel dan corrosie en dergelijke.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.