Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Bobine gezocht voor Vectra C uit 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2013 om 18:53 #18089896
Tsja je moet maar net een goede garage treffen en zeker vod…
als ik mijn vectra door vod had moeten laten repareren had ik in 1 jaar tijd 10.000 euries lichter geweest.
Met zelf sleutelen en deels bovag garage, maar 4000 in 1 jaar kwijt… wat is veel?, wanneer houdt het op..
C’tjes zijn in het algemeen al redelijk in prijs qua onderdelen, vooral met bepaalde specifieke onderdelen.
9 januari 2013 om 21:14 #18089897Zo. De auto is netjes en snel opgehaald met de ambulance door Opel Hartgerink Haaksbergen. Je had gelijk, de Pomp + Regelaar stuk a €699.
Zodra de auto gemaakt is verkoop ik hem z.s.m. (als er een koper is :D ) Had hiervoor een VW Polo uit 1989. Nooit wat serieus mee gehad.
Zeer spijtig maar het wordt nooit meer een Opel vermoed ik.@SigNumberOne wrote:
dat komt omdat ze bij Bleeker niet weten wat ze doen en zich van de domme houden.
bovendien schrijven ze met een bladhark de rekeningen.
hier is een terugroepactie voor geweest.
zoek maar met de zoekfunctie, kom je genoeg tegen.
als je geluk hebt is het de drukregelaar en anders de hogedrukpomp.
mijn advies, rij ff naar Hartgerink in Haaksbergen10 januari 2013 om 11:07 #18089898Probeer anders met Hartgerink te praten of ze nog iets kunnen doen uit coulance, gezien de terugroepactie.
En verkopen zou ik zeker niet doen, na zo’n reparatie.10 januari 2013 om 11:23 #18089899Nouja ik denk dat Hartgerink er ook niks aan kan doen. Het is €699 geworden. Ik leg me er bij neer en betaal gewoon. Ik heb opel nederland gemailed over dit gedoe. Een kijken wat ze zeggen.
N.a.v. een belletje naar de Bleeker Groep Hengelo, blijkt uit de historie dat de auto deze 2 onderdelen heeft laten “modificeren”. Meer info hadden ze niet. Hij schoof het onder de noemer “slijtage en rijgedrag” & “dan gaan zulke onderdelen defect”. Wat ik daar weer van moet vinden….@SigNumberOne wrote:
Probeer anders met Hartgerink te praten of ze nog iets kunnen doen uit coulance, gezien de terugroepactie.
En verkopen zou ik zeker niet doen, na zo’n reparatie.14 januari 2013 om 23:16 #18089900Dit is het antwoord dat ik heb gekregen van GM.
Geachte heer,
Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw brief van 9 januari jongstleden. Het spijt ons hieruit te vernemen dat u recent werd geconfronteerd met een defecte brandstofpomp en drukregelaar van uw Opel Vectra.
In antwoord op uw schrijven informeren wij u dat er in het verleden een terugroepactie van toepassing is geweest op uw Opel Vectra. Deze actie, aangaande de brandstofdrukregelaar, is 30 maart 2010 uitgevoerd door Opel dealer Bleeker te Hengelo, tijdens andere werkzaamheden aan uw Opel. Wanneer uw wagen bij de Opel dealer is zal deze controleren op openstaande terugroepacties. Zij zullen deze te allen tijde uitvoeren, maar zijn niet verplicht de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen, daar het om een gratis service gaat vanuit Opel. Inzake uw Opel Vectra kunnen wij u informeren dat deze terugroepactie is uitgevoerd en de brandstofdrukregelaar toentertijd is vervangen.
Inzake uw opmerking over eventuele fabrieksgarantie kunnen wij u meedelen dat juist in geval van een onverhoopt defect voor uw Opel Vectra de internationale garantiebepalingen gelden bij fabricage- en materiaalfouten in de eerste twee gebruiksjaren. Naast het feit dat de fabrieksgarantie op uw Opel Vectra ruimschoots is verstreken, is de reparateur van uw auto een onafhankelijke garage buiten ons netwerk. Wij kunnen geen tegemoetkoming bieden in de kosten van reparatie wanneer deze buiten ons netwerk plaats heeft gevonden. Om voorgaande redenen moeten wij u helaas meedelen dat General Motors Nederland B.V. niet aan uw verzoek om een tussenkomst in de reparatiekosten aan uw Opel Vectra kan voldoen.
Wanneer u van mening bent recht te hebben op een vergoeding in de reparatiekosten dient u zich te wenden tot de leverancier van uw Opel Vectra. In deze is General Motors Nederland B.V., als importeur, niet uw aanspreekpunt. Wij adviseren u dan ook uw brief en coulancevoorstel voor te leggen aan de leverancier van uw auto.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Fiona van Rijn, Opel Klantenservice14 januari 2013 om 23:41 #18089901Kort samengevat,
1 – 30 maart 2010 is de reparatie stilzwijgend uitgevoerd door Opel Bleeker (Hengelo/Enschede?).
1a. Daar weet ik als klant niks van.
1b. N.a.v. een oude email kan ik bevestigen dat ik op 30 Maart 2010 mijn auto voor een geknapte multi riem in Hengelo ben geweest. Dat wil dus zeggen dat Opel NL mogelijk contact heeft gehad met Opel Bleeker over deze materie.
1c. Deze modificatie is mij ook nooit verteld. En waarom zouden ze ook als het niet verplicht is. Laat de klant lekker in het donker.
1d. Wie zegt dat deze reparatie echt uitgevoerd? Hoe controleer ik dat? Ik vertrouw namelijk geen enkele dealer en zeker Bleeker niet.2 – In December 2012 gaan de 2 onderdelen brandstofpomp + drukregelaar defect. De “life span” van deze onderdelen zijn dus nog geen 3 jaar!!??
3 – Opel Bleeker is een onafhankelijke garage buiten het Opel Nederland netwerk. Hoe weten zij dan dat Opel Bleeker die reparatie heeft uitgevoerd?
Van uitgaande dat hun klanten database niet aan de die van Opel Nederland hangt. Sterker nog, over welke dealer heeft Opel NL het, Hengelo of Enschede?4 – Opel Nederland is niet mijn aanspreekpunt voor coulance maar Opel Bleeker Hengelo. Alsof Opel Bleeker ooit mee zal werken aan een coulance regeling!
Ik kan van Opel Nederland dus dikke p** krijgen.
Echt wat louche bende daar. En Opel Bleeker…de appel valt niet ver van de boom.16 januari 2013 om 08:19 #18089902Geachte heer,
Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mail van 14 januari jongstleden.
In antwoord op uw schrijven kunnen wij u informeren dat de terugroepactie inhoud dat de dealer de brandstofdrukregelaar controleert en indien nodig vervangt. De brandstofpomp is niet opgenomen in een campagne, en staat hier dan ook los van.
Naar aanleiding van uw bericht hebben wij inderdaad contact gehad met Opel dealer Bleeker te Hengelo. Van hen hebben wij vernomen dat de brandstofdrukregelaar is vervangen. Het betreft inderdaad een gemodificeerd onderdeel, wat betekent dat het nieuwe onderdeel van verbeterde kwaliteit is.
Inzake de opmerking dat Opel dealer Bleeker een onafhankelijk garage is, kunnen wij u meedelen dat dit helaas verkeerd is overgekomen. Wij wilden u informeren dat Opel Nederland u helaas niet tegemoet kan komen in de kosten van deze herstelling, daar het onderhoud (niet de herstelling) is uitgevoerd bij garages die buiten ons netwerk vallen. Daarnaast is uw auto van 2004, en zijn helaas alle vormen van garantie- of coulancemogelijkheden vanuit de importeur reeds verlopen.
Daar er helaas vanuit Opel Nederland geen tegemoetkoming mogelijk is inzake deze herstelling, is Opel dealer Bleeker te Hengelo, als verkopende partij, het juiste aanspreekpunt voor u. Het spijt ons u in deze niet anders te kunnen informeren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.Fiona van Rijn
Opel Klantenservice -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.