Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Bobine gezocht voor Vectra C uit 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2013 om 14:36 #17254058
Hallo Leden, Ik zoek ene bobine voor Vectra c uit 2004 (16nsdf). Nieuw zijn ze vrij prijzig. Heeft iemand nog een adresje of persoon? Mvg Bart en alvast bedankt!
Onderdeelnummer:
-09 153 250
-0 221 503 469
-5WK9184
-03-07-08
-286861 januari 2013 om 15:41 #18089872zou m toch niet gebruikt monteren, anders een sloperij bellen.
Past van de Astra 2.2 16V ook
1 januari 2013 om 17:36 #18089873Ja maar spullen van de sloperij zijn meestal toch ook gebruikt :D ?
Van die astra is een een goede tip. Thanks@wim-v6 wrote:
zou m toch niet gebruikt monteren, anders een sloperij bellen.
Past van de Astra 2.2 16V ook
1 januari 2013 om 20:15 #18089874klopt, geef alleen een tip voor als je echt wil krenten..
ik zou m niet gebruikt monteren..
Willem
2 januari 2013 om 12:00 #18089875Ik wil ook niet beknibbelen. Ik zie het zo. Die bobine heeft het bijna 9 jaar volgehouden. Dus als ik er een voor 50/60 euro kan kopen dan neem ik dat risico.
Als het werkt top, zo niet dan heb ik pech. Dan koop ik er 1 met garantie.Opel dealer Bleeker te Enschede vraag 319 euro voor de bobine!. Een onderdeel dat overal rond de 150/ 160/ 170 euro kost dan plaats je toch wel vraagtekens?
Ik heb het ze netjes gevraagd waar ze de prijs op baseren. Ik ben benieuwd.2 januari 2013 om 12:25 #18089876Check op de site van winparts, tik je kenteken in en ga naar ontsteking.
Kies daar bobine, ze kosten nieuw althans voor mijn GTS, bouwjaar 2004, 1.8 16V, €156,50kijk je waard.
2 januari 2013 om 12:33 #18089877thx!
@chakib82 wrote:
Check op de site van winparts, tik je kenteken in en ga naar ontsteking.
Kies daar bobine, ze kosten nieuw althans voor mijn GTS, bouwjaar 2004, 1.8 16V, €156,50kijk je waard.
2 januari 2013 om 14:44 #18089878graag gedaan, hier nog een site voor alle onderdelen.
http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog/kentekenbouwjaar.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 januari 2013 om 17:34 #18089879Ik heb er net 1 gekocht. Wel handig zon forum:). ps. Moet je na het vervangen van je bobine nog een reset op je computer laten uitvoeren?
2 januari 2013 om 21:26 #18089880Ik weet het zelf niet, daar voor moet je even voor kijken op google, deze forum, of een telefoontje plegen naar de opel dealer.
2 januari 2013 om 21:56 #18089881hoeft niet gereset te worden.
3 januari 2013 om 00:07 #18089882ok mooi.
3 januari 2013 om 12:36 #18089883@bjansen wrote:
Opel dealer Bleeker te Enschede vraag 319 euro voor de bobine!. Een onderdeel dat overal rond de 150/ 160/ 170 euro kost dan plaats je toch wel vraagtekens?
Ik heb het ze netjes gevraagd waar ze de prijs op baseren. Ik ben benieuwd.dan noem je ook net de beste stealer in de regio :thumbdown
3 januari 2013 om 14:08 #18089884Ik heb net mijn bobine vervangen en in het begin leek het goed te gaan. Foutcode was verdwenen. Echter na 2 km rijden houdt de motor weer in. De foutcode is terug.
– De bougies zijn al vervangen.
– Moet ik toch mijn boordcomputer laten resetten?
– Wat kan het nu zijn? mijn computer?
– Ze hadden het over een timing probleem veroorzaakt door de aandrijving dat een tand/nokje is verschoven.
Ik weet t even niet meer :(3 januari 2013 om 17:14 #18089885welke foutcode heb je dan?
4 januari 2013 om 06:08 #18089886Sorry ik kan niet echt een code aan geven maar het lampje van versnellingsbak/motor elektronica blijft branden.
Ik heb geen vermogen. Mijn zwager is automonteur. Hij zei dat ik die fout toch moest laten resetten.@SigNumberOne wrote:
welke foutcode heb je dan?
4 januari 2013 om 09:04 #18089887tuurlijk kun je de storing laten resetten.
maar als het probleem niet is opgelost, komt de storing gelijk terug.
ik zou hem laten uitlezen voor de storingscode en deze gelijk laten wissen.
misschien is er iemand in de buurt met een opcom, die dit voor je kan doen.4 januari 2013 om 16:52 #18089888Ik ben straks bij de garage geweest. Diagnose laten uitvoeren (28 euro) en foutcodes gewist maar probleem kwam na 5 meter weer terug. Het was nu cilinder 1 ipv 3 dat niet ontbrand. Aangezien mijn auto een distributie-ketting heeft leek de monteur het onwaarschijnlijk dat deze een nokje verschoven was. Hij had dat niet eerder meegemaakt iig. Dus nu krijg ik een donkerbruin vermoeden dat er nu wellicht een computer probleem is. Noemen ze dat de de ECU? (electronic computer unit?). Mijn zwager gaf dat ook al aan, hij is zelf monteur maar woont te ver weg om even te komen kijken. De foutcodes die gevonden zijn: P1191 (brandstofdruk) en P0301 (cilinder aanslag 1 detectie). Dus ja kan nu ook brandstof injectie zijn. Kortom van de regen in de drup. Ik vernam van mijn zwager dat http://www.actronics.eu” onclick=”window.open(this.href);return false; computers reviseert. Afhankelijk van de storing kan ik rekenen op 100 tot 300 euro. Nu schijnt deze computer gewoon op het blok geschroefd te zijn zonder isolatie of warmte geleiding?? Niet zo handig van Opel. Ik laat em verder maar onderzoeken door de garage.
Een paar conclusies kan ik wel trekken na al die jaren. Ik heb deze Vectra C 2.2 16V uit BJ 2004 nu sinds 2009. Gekocht bij Auto Bleeker. Tussen okt 2009 en dec 2012 70000km gereden.
Elk jaar heb ik +-1000/1500 euro aan mechanische of elektrische kosten gehad. Dat vind ik toch wel pittig voor een auto die nog geen 10 jaar oud is met 175000km op de teller.
Of is dat normaal en kan iemand deze ervaring bevestigen. Ik wil niet zeuren of zeiken maar ik had er meer van verwacht.@SigNumberOne wrote:
tuurlijk kun je de storing laten resetten.
maar als het probleem niet is opgelost, komt de storing gelijk terug.
ik zou hem laten uitlezen voor de storingscode en deze gelijk laten wissen.
misschien is er iemand in de buurt met een opcom, die dit voor je kan doen.4 januari 2013 om 17:53 #18089889Elk jaar heb ik +-1000/1500 euro aan mechanische of elektrische kosten gehad.
…. :wtf
5 januari 2013 om 06:55 #18089890Mja je wilt t echt niet weten. Drama bak.
@LexSF wrote:
Elk jaar heb ik +-1000/1500 euro aan mechanische of elektrische kosten gehad.
…. :wtf
5 januari 2013 om 16:00 #18089891dat komt omdat ze bij Bleeker niet weten wat ze doen en zich van de domme houden.
bovendien schrijven ze met een bladhark de rekeningen.hier is een terugroepactie voor geweest.
zoek maar met de zoekfunctie, kom je genoeg tegen.als je geluk hebt is het de drukregelaar en anders de hogedrukpomp.
mijn advies, rij ff naar Hartgerink in Haaksbergen5 januari 2013 om 18:45 #18089892dure vectra heb, vindt de kosten per jaar erg hoog.
6 januari 2013 om 12:48 #18089893Die uitspraak ken ik niet lol. Ik neem niet aan dat ze dat probleem onder de noemer van terugroep actie nog gratis uitvoeren.
Mijn auto rijd amper en 20 km Enschede> Haaksbergen is ver. Ik Ik zal Hartgerink eens aan doen als dat lukt.
Thx@SigNumberOne wrote:
dat komt omdat ze bij Bleeker niet weten wat ze doen en zich van de domme houden.
bovendien schrijven ze met een bladhark de rekeningen.hier is een terugroepactie voor geweest.
zoek maar met de zoekfunctie, kom je genoeg tegen.als je geluk hebt is het de drukregelaar en anders de hogedrukpomp.
mijn advies, rij ff naar Hartgerink in Haaksbergen6 januari 2013 om 13:40 #180898946 januari 2013 om 13:48 #18089895Gisteren deze test nog gedaan. Kijken of alle of geen of deels mijn bougies vonken.
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/Auto.png” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/2013-01-05%2014.56.27.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/2013-01-05%2014.57.10.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/video-2013-01-05-15-02-12.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Helaas was mijn accu leeg anders had ik kunnen bepalen of de ecu echt stuk was.
Dus ja…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.