Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › bobine corsa A 1.4 op 1.6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2010 om 18:30 #17622177
niet alleen de brandstofpomp wordt geschakeld door deze relais.
bij de 8v motoren schakelt dit relais helaas ook de ontsteking..Als het goed is zitten er meerdere draden in het relais..
Je moet de dikke rode met de dikke rood/blauwe door verbinden en de rode ook nog met een andere kabel..
Pak gewoon het relais van een c20ne, te vinden in de kadett, vectra, astra, omega, calibra..relais is hetzelfde..
maar als je niets weet van electronica zou ik hem zelf niet door verbinden..
een kortsluiting wil je niet veroorzaken.dan ben je verder van huis
1 maart 2010 om 19:10 #17622178okee , dan rij ik zaterdag eventjes naar de sloop , daar staan 2 calibra’s
waar ergens zit het relais bij een calibra ? een beetje op dezelfde plek of op een hele andere plek :P1 maart 2010 om 19:52 #17622179volgens mij rechts bij de ecu
1 maart 2010 om 21:02 #17622180haha is ecu die computer , zit die in de auto zelf ?
2 maart 2010 om 21:02 #17622181iemand , en kan deze gewoon van een 2.0 calibra worden gepakt
2 maart 2010 om 21:26 #17622182in de auto zelf ja..
en een ecu is idd de computer van je motor..bij de c16sei zit het relais wel in de motorruimte
en in die van een kadett ook weer..Maar bij astra en calibra als ik mij niet vergis naast de ecu..
Op de sloop worden deze relais er als eerste uit gestolen.Ik heb er nog nooit 1 gevonden op de sloop.
Succes met je zoektocht
2 maart 2010 om 21:31 #17622183oke , op die sloop staan 2 calibra’s een corsa 1.3 tr met zo een kont en en kaddet gsi , dus kan ik hierin kijken voor brandstof relais ?
ook staan er astra’s en corsa B
en zou er in die kaddet een krukas sensor zitten ? die ik kan gebruiken2 maart 2010 om 21:40 #17622184nee alleen 2.0 motoren.
dus geen standaard corsa a of standaard corsa balleen corsa a gsi en c20ne motoren……
misschien nog van een 18 gsi motoren..
die zijn ook nog aardig gelijk2 maart 2010 om 21:44 #17622185en is zo een kadett gsi een 1.8 ?
of kan ik zoizo een pakken van een kadett gsi3 maart 2010 om 16:21 #17622186corsaboy ? :P
3 maart 2010 om 18:13 #17622187kadett gsi is zowel 1.8 als 2.0 8v als 2.0 16v..
Om het makkelijk te maken..Waar kom je weg..
misschien dat ik een deze dagen nog in de buurt ben…3 maart 2010 om 19:10 #17622188hoe bedoel je met waar kom je weg ?
vrijdag ga ik naar de sloop , ik weet dat daar 2 calibra’s staan en een kadett gsi , dus ik kijk wel in deze 3 wagens of er een relaitje in zit :)
ook ben ik benieuwd of er in die gsi een krukas sensor zitgreetz
3 maart 2010 om 19:14 #17622189waar kom je weg oftewel waar in nl woon je…
Krukas sensor passen niet hoor van deze motoren..De c16sei is namelijk een hele vreemde eend in de serie zeg maar..
Moet echt van een 1.6 gsi afkomen3 maart 2010 om 19:18 #17622190haha okee das minder :P
uhm kwoon in etten-leur dat is bij breda in de buurt.
maar er staan 2 caibra’s dus daar zal er vast nog wel een op zitten ( relais)
mocht hij er tog niet op zitten , kan ik hem dan ook uit die kadett halen ?4 maart 2010 om 17:00 #17622191oke heb een relais uit een calibra gehaal, en idd paste precies.
het enigste verschil is is dat hij wat langer is. de auto heb ik net 15 min stationair laten draaien en klein rondje mee gereden, hij reed gewoon goed.Heb hem hierna uitgezet 5 min gewacht en hij starte ook gelijk weer gewoon. het is nu even afwachten of het probleem verholpen is :Dgreetz
4 maart 2010 om 18:59 #17622192probleem is hiermee wel opgelost hoor..
4 maart 2010 om 21:15 #17622193:D ik heb er de hele avond mee rondgereden en hij is niet een keer stil gevallen of moeilijk gedaan met starten. Dus ik denk dat het probleem nu echt voorbij is :P.
alleen heb ik nou weer iets anders :(
ik deed net een dikke burn zetten , ik reed achteruit en daarna in zijn 1 en volle gas je/jullie kennen het wel. Maar daarna deed ik het nog een keer en wou hij niet burnen. ik rook een hele vage geur , waarschijnlijk de koppelings platen , heb maar even rustig aan gedaan en nu half uurtje later hag er nog wel een vaag luchtje maar hij burnt wel weer. Kan het dat die platen even geen grip meer hebben ofzo om dat ze overhit zijn geweest , want nu een half uur later doet hij het wel weer gewoon.greetz
4 maart 2010 om 21:20 #17622194of je platen niet helemaal lekker mee, of je deed de burn out niet goed.
Als je plaat namelijk slipt moet je wel de poot van het gas halen..4 maart 2010 om 21:23 #17622195ja :P maar ik liet de koppeling helemaal oplaten komen en de motor ging gewoon volle toeren maar de wielen bleven stil staan. maar nu een half uur later doet hij het gewoon weer dus dat is wel raar. achja als ik het merk zal ik nieuwe platen moeten halen denk. is dit eigenlijk ook goed zelf te doen. of heb je daar een tunnel of brug voor nodig ?
5 maart 2010 om 06:06 #17622196zonder speciaal gereedschap moet de bak eraf.
Ik deed het altijd gewoon op de oprit.. :D5 maart 2010 om 08:06 #17622197oow , okee dan is dat iets voor in toekomst :P, eerst me remblokken , remschoen en remschijven maar eens vervangen. de schokbrekers ook en de spoorstang moet ook vervangen worden :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.