Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › bobine corsa A 1.4 op 1.6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2010 om 02:07 #17218016
hey even een korte vraag
zoals de titel als zegt , is de bobine van een 1.4 gelijk aan die van een 1.6 gsi , ze zien er namelijk hetzelfde uit. ik kan namelijk aan een bobine van een 1.4 komen maar heb zelf een 1.6 gsi
en ik moet mijn krukas sensor vervangen maar zijn deze ook gelijk van meerdere type opels , zoja van welke types kan ik deze allemaal pakken. of moet ik er perse een van een corsa A 1.6 gsi hebben ?
greetz
28 februari 2010 om 08:44 #17622153wat is de motorcode???
als het een c16sei is dan heb je met de krukaspositie sensor een uitdaging :)
maar goed voor 80 euro heb je een nieuwe.Bobine werkt van de meeste andere types ook wel..
ff kijken of de nummer en aansluitingen overeen komen .succes
28 februari 2010 om 13:56 #17622154ik heb een c16sei
wat bedoel je met uitdaging :P
is die van een astra f 1.6 hetzelfde ?28 februari 2010 om 14:02 #17622155o ik tik net mijn kentkeken nummer in bij hbase om te kijken welke motorcode ik heb komt er het volgende uit :
Opel corsa 1.6 gsi mot.c16se
wat is het verschil dan tussen een sei en een se28 februari 2010 om 14:30 #17622156E16SE:
Luchtmeting: Flow Lucht hoeveelheidsmeter
Ontsteking : Rotorverdeler
Trigger toerental: In onststeking
stationair regeling: Mechanisch via Stelschroef
Inlaat: E16SE type
Computer: In Luchtweger (brandstof) / aan Schutbord (ontsteking)
Systeem: Bosch LE3 JetronicC16SEI:
Luchtmeting: Flow Luchthoeveelheids meter
Ontsteking : Rotorverdeler
Trigger toerental: Krukas positie sensor bij V-snaar poelie
Stationair regeling: Losse stappenmotor achter inlaat
Inlaat: Als E16SE
Computer: In auto
Systeem: Bosch Motronic ML4.1 / M1.5C16SE:
Luchtmeting: Inlaat druk MAP
Ontsteking : DIS (sporadisch Rotorverdeler)
Trigger toerental: Krukas positie sensor bij V-snaar Poelie
Stationair regeling: Stappenmotor op gasklephuis
Inlaat: C16SE type
Computer: In auto
Systeem: GM Multec-MDeze schelen onderling heel wat..
Willem
28 februari 2010 om 14:32 #17622157c16sei is te herkennen aan de irmscher sticker op de lmm en de ecu..
Waarom een uitdaging, de c16sei is zo weinig geleverd dat je bepaalde zaken alleen nieuw kunt vinden..
en nee je kunt geen krukassensor pakken van een astra. Aangezien de c16sei alleen in de corsa a is geleverd.. Maar is die krukassensor echt defect???
28 februari 2010 om 14:37 #17622158nja vind het nogal raar want ik heb een stappenmotor achter de inlaat , of athans niet op de gasklep .
er loopt een lange slang achter de inlaat langs daar zit die stappen motor op en dan loopt er weer een slang vanuit dat motortje de inlaat in.betekent dit dat ik een c16sei heb ?
28 februari 2010 om 14:40 #17622159ik weet niet of hij defect is , het probleem is is dat mijn auto af en toe gewoon uitvalt en dan de ene keer een kwartier niet wil starten en de andere keer een uur. Uiteindelijk gaat hij wel weer aan het is alleen de vraag waneer hij er weer zin in heeft meestal duurt dit 20 min. als hij niet wil starten geeft hij ook geen vonken , dit heb ik gecheckt toen hij dus niet wou starten. er is mij toen verteld dat dit aan de krukassenor lag omdat hij dan verkeerde of geen waardes doorgaf waardoor de onsteking dus geen vonken geeft.
28 februari 2010 om 14:44 #17622160E16SE:
C14SE – C16SE rotorverdeler:
C14SE – C16SE DIS:
C16SEI:
28 februari 2010 om 14:50 #17622161ja ik heb de laatste als ik het goed zie
dus dan is er ooit van blok gewisseld of hbase geeft het verkeerd door
iemand enig idee waar ik voor dit blok een krukassensor kan vinden ?
of denken jullie dat ik eerst eens een andere bobine moet proberen.
oja het gekke was ik had mijn krukas sensor losgehaald en opgepoetst , daarna de ontsteking schoongemaakt van binnen en alles netje gereinigd en toen heeft hij het 2 dagen goed gedaan en niet uitgevallen. maar nu begint het gezeik weer.28 februari 2010 om 17:57 #17622162brandstofrelais..
vervang die eerst maar eens..die van een c20ne zal gelijk zijn uit mijn hoofd..
verder krukaspositie sensor is nog wel te bestellen bij de dealer.
let wel dat ze er 1 leveren voor de c16sei..anders loopt die echt niet..
soms wil die poelie ook los zitten of speling hebben en hierdoor slecht lopen…
maar zou eerst kijken naar je relais..
die lijkt te blijven hangen..relais kun je ook doorverbinden..
28 februari 2010 om 19:21 #17622163okee , en waar kan ik dit relais vinden ? waar ergens zit deze
hoe is deze doorteverbinden
want als hij dat probleem heeft dat ie niet wil starten en ik zet het contact om hoor ik ook geen benzinepompje , normaal maken deze toch een beetje een zoemend geluid.ook geeft hij geen vonk als hij niet wil starten daarom dacht ik aan de bobine of krukassenor28 februari 2010 om 20:13 #17622164geen benzine pomp die aanslaat en geen vonk is 99,9% kans dat je relais blijft hangen.
Dit relais zat bij de c16sei in de kabelboom in de buurt van de bobine uit mijn hoofd…
Is een zwart vierkant blokje.. king:28 februari 2010 om 20:35 #17622165Dacht dat het relais net als bij de E16SE en C16SE aan het schutbord hangt.
Willem
28 februari 2010 om 20:49 #17622166Originally posted by wim-v6
Dacht dat het relais net als bij de E16SE en C16SE aan het schutbord hangt.Willem
kan ook hoor.
zit iig op de stekker aangesloten aan het eind van je boom.
relais en bekabeling naar oa naar de bobine zitten weer op die eind stekker zeg maar aangesloten28 februari 2010 om 20:57 #17622167zitten in ieder geval een dikke rode en dikke roodblauwe draad aan..
Willem
28 februari 2010 om 20:59 #17622168uhm okee , zal ik van de week even nakijken , hoe kan ik ik hem dan doorverbinden want dan kan ik even testen of hij niet meer stil valt
greetz
1 maart 2010 om 12:05 #17622169bij de eerste foto rechts schuin achter het inlaat zie je het relais hangen, en deze zit inderdaad aan het kabelboompje van de ontsteking.
Willem
1 maart 2010 om 12:20 #17622170oke , dan kijk ik die even na , is die van een 1.4 hetzelfde ? want ik heb een 1.4 staan voor onderdelen dus mocht ie kapot zijn kan ik hem daar dan gewoon van pakken of zit er daar een heel ander relais op ?
greetz
1 maart 2010 om 12:24 #17622171dacht het niet, maar kan wel.
1 maart 2010 om 12:51 #17622172is het dan gewoon plug en play of moet ik dan van alles veranderen.
en hoe kan ik dat relais doorverbinden1 maart 2010 om 13:17 #17622173relais stuurd meerdere dignen aan..
dus zomaar doorverbinden gaat niet..
dan moet je kijken dat je alle rood blauwe aan de rode draad maakt.
Willem
1 maart 2010 om 15:03 #17622174okee , kun je zien of zo een relais kapot is ?
doormeten ofzo ?
en als ik wil doorverbinden moet ik dus de roodblauwe draden aan de rode vast maken , is die rode draad dan een plus draad ?
of moet ik alle rode en blauwe draden aan de rode vastmakengreetz
1 maart 2010 om 15:26 #17622175AnoniemLid sinds:
1 January 1970Roodblauw= stuursignaal naar brandstof pomp
Rood= constant +
Blauw= Temperatuur, deze ga je niet vinden in dat blok :P1 maart 2010 om 15:30 #17622176hmmm okee
maar het relais kan er dus ook voor zorgen dat de ontsteking niet meer werkt ?
http://outcat-cs4.tecdoc.net/ows/nl/A8D7CF5505CC4CB0A5295940360F0F43101.srv?dlg=DlgCtrArticleOverview&action=LoadArticleList&process=CarSelection#art-1
is dit het relais dat ik nodig heb ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.