Bobine astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Bobine astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249776
    kootje2
      Lid sinds:
      29 July 2011

      Wie kan mij zeggen wat een bobine moet kosten incl montage voor mijn astra h uit 2005
      De auto stottert en cilinder 3 werkt niet. Bougies zijn goed.
      Heb de auto naar een vakgarage gebracht en dit kostte mij 295 :swear euro, incl montage. en uitlaatgasmeting en controle injectoren.
      Is dit redelijk???? De bobine, met artikelcode HB CE 2000, Werktijd 1,75 uur.
      Ik hoor graag….

      Gr Kootje

      #18039055
      DarkSpeeder
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2012

        Hallo Kootje,

        Zelf heb ik geen Astra H maar een Astra G, bij mij was het verwisselen van de bobine een kwestie van een half uur werk en was prima zelf te doen.
        Weet niet of dit bij de astra H ook gemakkelijk te vervangen is anders zou ik dat mooi zelf doen, heb je al gekeken wat de prijs is van de bobine zelf?

        #18039056
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          1,75 uur ?? hebben ze een monteur met drie vingers in dienst ofzo ?
          voor het vervangen van de bougies bij de astra H staat 0,2uur voor(officieele opel dealer), dat is dus bobine eraf, 4 bougies verwisselen en bobine er weer op zetten.

          mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

          #18039057
          DarkSpeeder
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2012

            Ik heb wel vaker het gevoel alsof opel dealers monteurs met 3 vingers in dienst hebben overigens, ik ging langs om een pop nagel in mijn achter gordel te laten zetten.
            Dit zou in principe een kwestie van nog geen 5 minuten werk mogen wezen, echter lieten ze mij toch meer dan 45 minuten wachten tot ik mijn auto terug had :fy1

            #18039058
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              @DarkSpeeder wrote:

              Ik heb wel vaker het gevoel alsof opel dealers monteurs met 3 vingers in dienst hebben overigens, ik ging langs om een pop nagel in mijn achter gordel te laten zetten.
              Dit zou in principe een kwestie van nog geen 5 minuten werk mogen wezen, echter lieten ze mij toch meer dan 45 minuten wachten tot ik mijn auto terug had :fy1

              en je weet zeker dat ze gelijk je auto hebben gepakt er ook daadwerkelijk 45 mee bezig zijn geweest?????

              #18039059
              DarkSpeeder
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2012

                @johanhummer9 wrote:

                @DarkSpeeder wrote:

                Ik heb wel vaker het gevoel alsof opel dealers monteurs met 3 vingers in dienst hebben overigens, ik ging langs om een pop nagel in mijn achter gordel te laten zetten.
                Dit zou in principe een kwestie van nog geen 5 minuten werk mogen wezen, echter lieten ze mij toch meer dan 45 minuten wachten tot ik mijn auto terug had :fy1

                en je weet zeker dat ze gelijk je auto hebben gepakt er ook daadwerkelijk 45 mee bezig zijn geweest?????

                Ik heb gezien dat ze mijn daadwerkelijk gelijk gepakt hebben, of ze er ook daadwerkelijk 45 minuten mee bezig zijn geweest weet ik niet omdat ik plaats nam aan de tafel in de showroom, en hun werkplaats achter de showroom zit.
                Ze kwamen in iedergeval na 45 minuten terug met de mededeling meneer uw auto is klaar en staat aan de zijkant.
                Tevens stond ik er al voor de deur toen ze open gingen in de ochtend, omdat ik netjes een afspraak had gemaakt ervoor.

                #18039060
                robin2012
                  Lid sinds:
                  21 June 2012

                  Denk dat het tegenwoordig overal hetzelfde is….Met 5 personen het werk van 10 moeten doen.

                  En tijdens een klus nog met 3 andere bezig zijn en 5 man die tussendoor nog even iets komen vragen……

                  #18039061
                  NoFear1696
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2012

                    op ebay vragen ze al snel 200 euro voor de bombiene. En bij dealer mischn. wel meer. ik kom op arbeidsloon van 95 euro en dat is niet al te gek :hmmz

                    #18039062
                    breezer
                      Lid sinds:
                      10 December 2010

                      Dat heet toch schrijven met een vork.? king:

                      #18039063
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @NoFear1696 wrote:

                        op ebay vragen ze al snel 200 euro voor de bombiene. En bij dealer mischn. wel meer. ik kom op arbeidsloon van 95 euro en dat is niet al te gek :hmmz

                        95 euro arbeidsloon niet zo gek, heb je net de lotto gewonnen of zo? Ik vind het belachelijk, 1.75 uur voor een bobine wisselen, daar moet de pauze, rooktijd, en nog een grote boodschap bij in zitten. :thumbdown

                        #18039064
                        DarkSpeeder
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 January 2012

                          Inderdaad 1,75 uur voor een bobine wisselen wat eigenlijk in een half uur zou moeten kunnen, als je het zelf al doet …een monteur zou het sneller moeten kunnen.
                          Tevens zou ik het gewoon zelf vervangen en niet eens bij de dealer waar ze zoiezo al de hoofdprijs vragen.

                          Ga mij ook afvragen of je de lotto gewonnen hebt inderdaad :jerry

                          #18039065
                          NoFear1696
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 May 2012

                            @2000 wrote:

                            @NoFear1696 wrote:

                            op ebay vragen ze al snel 200 euro voor de bombiene. En bij dealer mischn. wel meer. ik kom op arbeidsloon van 95 euro en dat is niet al te gek :hmmz

                            95 euro arbeidsloon niet zo gek, heb je net de lotto gewonnen of zo? Ik vind het belachelijk, 1.75 uur voor een bobine wisselen, daar moet de pauze, rooktijd, en nog een grote boodschap bij in zitten. :thumbdown

                            Nee ik wordt goed betaald door mijn werkgever :thumb maar ik hoop wel wat te winnen binnekort :jerry :jerry auto rijden is duur en als je zelf niet handig bent ben je overgeleverd aan de dealers. daar moeten ze het ook van hebben ;)

                            vergeet de 4 gastest meting en controle injectoren.( ik weet niet hoe ze dat doen) :hmmz

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.