bobine

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) bobine

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    vm77

Hoi allemaal,

Weet iemand het opel nummer van de bobine voor mijn c20xe (motronic 2.5) motorblok met verdeler. Of het nummer van een vervangend exemplaar. De opel dealer kon mij alleen het nummer 1208060 geven maar dat brengt geen oplossing. Het motorblok met bobine komt uit een Vectra 2000 GT, waarschijnlijk uit 1991/1992. Het is een staafbobine dus geen blok. Bij de bobine zit een los verzinkt stalen plaatje met (ik denk) de thyristor schakelaar. De oude bobine heeft bij de aansluiting van de bobinekabel een pen contact in het centrum dus geen bus zoals ik bij verschillende bobines al gezien heb. De nieuwe bobine moet dus een dergelijk pen contact hebben anders past de bobine kabel niet. De oude bobine is van Bosch met het nummer 0 221 600 057 maar deze is bij Bosch niet meer leverbaar.

Met vriendelijke groet,
      VM77

jason

MSD blaster 2 bestellen.
        is nog goedkoper ook.

Febe
        Deelnemer

Probeer eens bij bv Brezan of Ferwerda. Oude spullen (bobine, kabels en versterker) meenemen…
          Ook hier binnen het forum zitten diverse jongens die onderdelen leveren weet ik uit ervaring.

sjoerdie
          Deelnemer

of je neemt een andere bobinekabel…..

of je maakt em zelf, kan ook nog

Vinci
            Deelnemer

Kan zo een originele nieuwe voor je regelen… Kost wel een duitje of wat, maar dan heb je wel nieuw origineel spul, waar je de zelfde specs en levensduur van kunt verwachten. Ik hou daar wel van…

Vinci
              Deelnemer

Herken je hem hieruit? En zoek je enkel de spoel en verdeler of ook de ontstekingsmodule?

Vinci
                Deelnemer

De spoel heb ik zojuist nieuw en origineel Bosch gezien, je hebt alvast PM.

vm77

Dank voor de reacties. Gisteravond heb ik de knoop doorgehakt en een Bosch bobine met schakeleenheid besteld bij besteonderdelen.nl. Ik hoop dat het de goede is. Ik zie dat ik bij mijn eerste bericht een verkeerd Bosch nummer heb geplaatst, dit moet zijn: 0221600057. Onder dit nummer heb ik hem ook op besteonderdelen.nl kunnen vinden. Even afwachten wat de postbode gaat brengen……

@jason
                    : MSD zal best een goed produkt zijn maar ik weet niet of mijn motronic dat ook zo vindt, ik ga toch liever voor origineel.
                    @sjoerdi: Dat kan interessant zijn voor mij. Weet je ook waar die onderdelen te koop zijn, altijd handig om te weten voor het geval dat.

@Febe
                    : Brezan heeft echt zijn best gedaan maar kon hem niet leveren.

@Vinci
                    : De afbeelding 4/5/6 is hem inderdaad. je hebt een PM.
                    Met vriendelijke groet,
                    vm77

Vinci
                    Deelnemer

Dat zou ook het nummer zijn die ik voor je beschikbaar had. Prijs wijkt niet veel af, maar het had je een paar tientjes kunnen schelen. Die gasten zijn niet duur zeg!! En ze hebben een hoop nog voor zo’n oud beestje. Ben benieuwd of het ook echt allemaal origineel spul is.

Het onderdeel staat daar overigens niet op levering groen, maar oranje, dus ze hebben het niet op de plank liggen. Zou kunnen eindigen in een sorry maar we kunnen het toch niet leveren, hier is uw geld terug. Dat maak ik ook nog wel eens mee, hoewel ik er zeker weten wel aan kan komen hoor….

vm77

Hoi allemaal,

Vandaag de bobine met schakeleenheid ontvangen. Bosch met nr: 0221600057. Nog even uitpluizen hoe ik hier een foto kan plaatsen.
                        Bedankt voor het meedenken. Vinci, je hebt een PM.

Met vriendelijke groet,
                        VM77

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.