boardcomputer in Corsa C inbouwen

Forumindex Forums Modellen Corsa boardcomputer in Corsa C inbouwen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Tinos

Beste forumgenoten,

Heb een maand geleden een Opel Corsa C uit september 2006 gekocht. Na jaren een Seat Leon gereden te hebben, is het even wennen maar toch prima te doen.
      Wat ik vooral mis, is dat er geen boardcomputer inzit.
      Er zit wel een fabrieksradio in, de CD 30, maar als ik op de radio op de knop BC druk, gebeurt er niets, dus ik neem aan dat er geen bc inzit.
      Nou is mijn vraag, is het mogelijk deze achteraf in te (laten) bouwen? Is zo’n bc via ebay bijvoorbeeld makkelijk verkrijgbaar?

Ik heb via ebay trouwens voor een zacht prijsje de CD 30 mp3 variant op de kop getikt. Is deze makkelijk te installeren of is dat een dealerklusje?

Nick-GSI
      Deelnemer

boordcomputer inbouwen zal niet makkelijk zijn, let er wel op dat de nieuwe radio afgemeld is met de tech 2, en hij moet met jou securety code geprogrammeerd worden in jou auto weer

Tinos

Dank voor je reactie. Het vervangen van de radio klinkt als een klus voor de garage dus.
          Dit was wat de aanbieder als antwoord gaf toen ik hem die vraag stelde:

This device usable from model year 2005 disposes of no code number, however, “must be married” by an Opel service firm with the on-board computer of the vehicle. Also this “must be divorced” before removal of a device, otherwise another device cannot be married. Also this is described so in the offer.
          Basically, the CD30/CDC40 devices fit into all Opel models equipped with a 2-DIN mounting compartment of model year 2005 and younger (Opel Corsa only until approx. 08/2006).

Daarom dacht ik dat het wel een goede koop was.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.