Forumindex › Forums › Modellen › Manta › bmw versnellingsbak op opel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 11:56 #17217540
wie o wie heeft dit gedaan ?
ik ben namenlijk opzoek naar het koppelingshuis wat op de bmw motor hoorde en niet nodig is voor gebruik op een opel …
En ongetwijfeld dus ook her en der ongebruikt stof liggen te verzamelen
degene die ik had, heb ik allemaal weggegeven , maar nou zou ik er weer 1 willen hebben :(16 februari 2010 om 12:09 #17616792Tja, ik heb em ook niet meer, helaas.
16 februari 2010 om 18:30 #17616793:cry
16 februari 2010 om 19:02 #17616794dat krijg je er van als je alles weggeeft:vertag
16 februari 2010 om 19:07 #17616795Hij is ook veel te goed:angel:angel
16 februari 2010 om 19:44 #17616796Das altijd zo, als iets al jaren ligt en je denkt laat ik dat spul wegdoen, binnen een paar weken heb je het dan nodig, :P
16 februari 2010 om 20:07 #17616797er staat in de flash eentje te koop 6 versnellingsbak voor op een manta voor bijvoorbeeld op een 24v klepper of andere cih motor
16 februari 2010 om 20:19 #17616798uhm… ff vraagje.. bedoel je dat voorste deel van een getrag bak ofzo dan?
16 februari 2010 om 20:19 #17616799janssen neem eens contact op met autoschade bedrijf wielhoven in dordrecht die doen heel veel met bmwtjes rally klaar maken enz
16 februari 2010 om 20:47 #17616800origineel gepost door Ghanz
uhm… ff vraagje.. bedoel je dat voorste deel van een getrag bak ofzo dan?idd dat voorste deel maar dan voor op een BMW.
16 februari 2010 om 22:20 #17616801en dat moet dan van een getrag 240 wezen?
16 februari 2010 om 22:37 #17616802Hoe meer info je post hoe meer kans op de juiste reactie, ik heb nog wel een getrag bak liggen die achter een bmw m40 motor gezeten heeft maar daar heb je vast niks aan.
16 februari 2010 om 22:56 #17616803Heeft oa op de s14 gezeten. Alsook m30 en m88
Dus bv 535, 735, etc.
Gaat dus om een getrag 262 / 265
De reden dat ik er niet alle types etc bij vermelde,was met de achtergrond als je niet psies weet waarover het gaat, ook zeer waarschijnlijk niet zo’n koppelinghuis over hebt:P16 februari 2010 om 23:07 #17616804idd. heb het niet liggen nee.
maar om wat op te steken..of mag dat tegenwoordig niet meer ;)
17 februari 2010 om 08:31 #17616805:P
17 februari 2010 om 16:22 #17616806Dus voor op een BMW M30 motor, de dikke 6 cilinder? S14 is de E30 M3 motor, gebruikt toch een ander koppelingshuis? E er zit ook nog verschil in de verschillende koppelingshuizen, o.a. of er sensoren inzitten.
Probeer Molenaar in Heerhugowaard eens; http://www.automolenaar.nl die kan je er waarschijnlijk wel aan helpen.
17 februari 2010 om 16:43 #17616807Als er iemand 2 heeft is het ook goed, want ik zoek er ook nog een….
17 februari 2010 om 18:30 #17616808AnoniemLid sinds:
1 January 1970mischien dat er bij gt/w nog 1 ligt
n u2u2tje met n vraag is snel genoeg verstuurd;)
17 februari 2010 om 22:50 #17616809Ik heb d’r ook nog 1 liggen, komt van een 265 (toering) bak af, zat geloof ik op een 5 serie.
17 februari 2010 om 22:50 #17616810origineel gepost door giuliettaevo
Dus voor op een BMW M30 motor, de dikke 6 cilinder? S14 is de E30 M3 motor, gebruikt toch een ander koppelingshuis? E er zit ook nog verschil in de verschillende koppelingshuizen, o.a. of er sensoren inzitten.Probeer Molenaar in Heerhugowaard eens; http://www.automolenaar.nl die kan je er waarschijnlijk wel aan helpen.
ik meen me te herinneren dat ze hetzelfde zijn
Zit wel een verschil in koppelingdiameter 228-240mm tussen de s14 en de m30/m88’shet kan zijn dat bv op de s14 de sensorgaten niet doorgeboord zijn en op de m30 wel, maar dat maakt niet zoveel uit, de eerste 3-4 cm moet ik er toch affrezen ;)
de reden dat ik in mijn geval niet voor een opel huis kies, is omdat de grotere (goede) 240mm koppelingen niet fatsoenlijk in de opel behuizingen passen maar wel in de bmw’s : want daar komen ze tenslotte ook uit :P18 februari 2010 om 19:52 #17616811Groter is niet altijd beter, probeer eens een dubbele koppeling te vinden.. Is kleiner, zeer sterke drukgroep en kan best wat koppel aan. Kostenplaatje wijkt misschien niet zoveel af van wat je nu van plan bent.
18 februari 2010 om 20:35 #17616812origineel gepost door m400
Groter is niet altijd beter, probeer eens een dubbele koppeling te vinden.. Is kleiner, zeer sterke drukgroep en kan best wat koppel aan. Kostenplaatje wijkt misschien niet zoveel af van wat je nu van plan bent.Heb nog wat bmw koppelingsspul , dus veel goedkoper zal het niet worden, en aangezien het. toch maar een tijdelijke oplossing is, wil ik er niet onnodig geld instoppen:)
18 februari 2010 om 22:38 #17616813Op de oude bmw 4 bakken zitten dezelfde koppelingshuizen, misschien zijn die wat makkelijker te vinden?
Molenaar heeft een hele partij beemers staan voor de drift en ook voor onderdelen e.d. Staat van alles tussen, ook M5’s en oudere dingen. Je struikelt er in het magazijn over de onderdelen. Ik weet zeker dat hij wel een koppelingshuis heeft liggen.
19 februari 2010 om 18:01 #17616814AnoniemLid sinds:
1 January 1970je kan ook
martin kuiper even proberen is een bmw demontage bedrijf in jonkersvaartdoet ook wel verzenden denk ik
ff googlen;)
19 februari 2010 om 21:03 #17616815Heb er al eentje… bedankt n ieder geval aan al ieder hier
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.