BMW velgen onder een vivaro, kunnen ze gewicht aan?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) BMW velgen onder een vivaro, kunnen ze gewicht aan?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Blauwebus

Ik weet dat je bmw velgen onder een vivaro kan leggen, maar hoe weet ik of ze het gewicht kunnen dragen of hoef ik me daar geen zorgen om te maken?
      Iemand die me misschien iets meer kan vertellen?
      Dankjewel!

andy8908
      Deelnemer

Je hebt dan volgens mij banden nodig met een hoge laadvermogen maar weet niet precies hoeveel

Blauwebus

Maar voor de velgen maakt het niet uit?
          En wat als de huidige banden nog profiel hebben en ik nooit volledig beladen rij, kan dat kwaad als ik met banden rij zonder loadindex tot ze vervangen moeten worden, denk je?

kaneelschep
          Deelnemer

Voor de velgen maakt het volgens mij niet veel uit nee.
            Maar je komt met de banden niet door de keuring. Als het goed is.. :)
            https://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code#Load_index” onclick=”window.open(this.href);return false;
            http://www.marcovw.nl/Motor/BandenVelgen/BandenVelgen.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Kijk even goed wat je aan echt gewicht hebt qua bus en wat je er wel eens bijdoet.
            Als dat niet over de banden max. heen gaat zal het weinig problemen opleveren.
            Maar toch weet ik niet of dit iets is waar je op wilt bezuinigen ;)

Blauwebus

Nee okeej, daarop bezuinigen zal ik ook niet doen, maar heb deze zomer snel een zomersetje nodig (rij nog op winter :( ) en zal bij de volgende wissel de juiste banden laten monteren.
              Ik wist niet dat iedere band een loadindex had… hoe zie ik wat de juiste is? snelheidsindex ken ik wel…
              Bus mag maximaal 2900 wegen.
              dank

Peter.
              Deelnemer

Weet niet wat voor velgen het zijn, maar een beetje X5 weegt al 2200 kg.

SiggieTigra
                Deelnemer

Je zult in ieder geval “Cargo” banden moeten hebben, dus met een C achter de codering.
                  Ik heb er zelf 205/65 R16C 107/105T onder hangen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.