Blue One 95

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Blue One 95

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    racingbones

Ik wist niet waar ik dit bericht kwijt kon, dus heb ik het maar hier geplaatst (alvast mijn excuses als het niet goed staat!)

Net even gaan tanken, en ik zag bij de pomp Blue One 95, een heel verhaal erbij, maar ook dat het geschikt is voor auto’s vanaf 2001. Mijn Vectra is van 1999, dus ik heb de gewone 95 maar gepakt.

Wie heeft ervaring met deze brandstof, en kan mijn Vectra er ook op lopen zonder problemen? 2 cent per liter goedkoper!
      Van de website word ik niet veel wijzer.

corsaracer
      Deelnemer

ik heb het 3 tanken geprobeert in de corsa.

ding ging alleen maar meer zuipen voor de rest niks te merken.

racingbones

Meer drinken heb ik persoonlijk niet zoveel problemen mee, maar als mijn auto meer gaat drinken wel!

Maar kan het kwaad voor de motor?

corsaracer
          Deelnemer

ik heb die gasten daarvan gemailt of het kwaad kon.

en kreeg te horen dat vanaf 2001 zeker geen kwaad kon maar auto die van voor 2001 kunnen ze niet zeggen ivm gebruikte materialen.

maar ik heb nog niks gemerkt verder dus…. zal denk ik wel allemaal goed gaan….

racingbones

maar als de auto schadelijker gaat lopen, waar blijft dan mijn voordeel? Ik denk dat ik maar even over de grens ga tanken in België. Daar betaalde ik 2 weken geleden nog €1,49 voor 1 liter euro 95 :)

jeroenk
              Deelnemer

Volgensmij is het vergelijkbaar met de E10 uit duitsland. Meer ethanol dus….

wim-v6
                Deelnemer

Zal wel een E10 brandstof 10% bia-ethanol) zijn, en deze is Schadelijk voor de 2.2 16V Z22SE Z22YH motoren (vanaf 2000 t/m 2009 geleverd)

Dus niet alle motoren van 2001 en nieuwer kunnen ertegen..

willem

DMLB ceo

Al een tank of 5 vol gegooid in mijn Baleno van 96 :jerry (De Haan te Zoetermeer)
                    Problemen nee, maar idd ook het gevoel dat ie meer er van lusten.
                    Kan ook zijn door de betere brandstofprijs dat mijn voet weer zwaarder werd.

McKaamos
                    Deelnemer

Blue One is geen gewone E10.
                      Normaliter wordt ethanol zo ver mogelijk gedehydrogeneerd, oftewel, er wordt zo veel mogelijk water uit gehaald zodat je 99,9% pure ethanol bij je benzine krijgt. 100% gaat niet, want ethanol = alcohol en alcohol kan niet in vloeibare vorm bestaan zonder dat het een miniscule hoeveelheid water bevat.
                      Dat kost enorm veel energie om te scheiden en daarom hebben ze bij Blue One benzine er voor gekozen om het water er niet uit te halen (of iig minder).

Daar door krijg je dus effectief 90% benzine, en 10% waterige ethanolblend. Effectief dus b.v. 8% ethanol en 2% water. (of erger nog, afhankelijk van de berekening: 87% benzine, 10% ethanol en 3% water)
                      Dat betekent dat de energetische waarde van Blue One dus nóg iets lager is dan van reguliere E10. En te weinig energie => arme verbranding => Lambdasonde meting => ECU die meer gaat inspuiten.

In hoeverre dat water schadelijk is? Geen idee… maar het klinkt gewoon al fout om te zeggen dat je effectief een klein beetje water tankt…
                      Verder gaan gewoon de regels voor het tanken van E10 op, dus ja, je Vec zou dit spul moeten lusten.

Nick-GSI
                      Deelnemer

Ik heb met mijn Astra f van 1998 ook al stuk of 8 keer blue one 95 getankt bij haan in Almere, geen problemen gehad ermee, met de gsi tank ik gewone 95 benzine.

racingbones

Ik ga het gewoon proberen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.