Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Blow-Off Valve/Dumpvalve
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2010 om 20:12 #17224647
Ik was aan het kijken onder de kap bij mijn 2.2dti maar kan geen dumpvalve vinden. Mijn Audi A4 1.9tdi had standaard een Closeloop dumpvalve (voor de leek onder ons. Closeloop dumpvalve is een dumpvalve die het afgeblazen lucht PSSST weer in het inlaat traject blaast. Voorkomt het pssst geluid) maar de vectra kan ik hem niet vinden. Zit deze er wel op dan?
Zo niet dan ben ik opzoek naar een closeloop dumpvalve. Ja ik heb hier gezocht maar kom alleen maar de dumpvalves tegen die pssst zeggen. Ik wil die pssst niet. Ik wil graag dat de turbo niet stil komt te staan tijdens het schakelen.Hoop dat iemand iets weet.
PS. Ik las iets over performance en dumpvalve. Een dumpvalve zorgt ervoor dat de turbo niet stil komt te staan tijdens het gaslos/overschakelen. De turbo blijft draaien en dus je turbo druk blijft. Je turbo hoeft niet helemaal weer opnieuw te beginnen te draaien. Ook zal de levensduur van je turbo minder worden aangetast.
12 augustus 2010 om 20:41 #17711647Je hebt toch een 2.2 DTi , geen 2.2 CDT ?
Maareh… een dumpvalve op een diesel is niets meer dan voor de show. Alleen op benzine motoren hebben ze echt een werking, maar op diesels niet.
Ben er zelf mee bezig geweest, maar omdat het geen werking heeft, heb ik het laten zitten.Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid.
13 augustus 2010 om 16:49 #17711648Maar de lucht komt toch tegen het gasklephuis wanneer je gas los laat. Daardoor gaat je lucht weer terug richting turbo. Het turbinewiel zal dan weer stil gaan staan. Daar een dumpvalve laat je de lucht vrij zodat je turbine wiel vrij kan blijven draaien.
Veel diesel zijn voorzien van een dumpvalve. Vaak een closeloop. Dus zinloos zal het zeker niet zijn.13 augustus 2010 om 16:58 #17711649Wat jij wilt, lees het stukje maar !! ;)
13 augustus 2010 om 17:25 #17711650origineel gepost door Bakkum
Maar de lucht komt toch tegen het gasklephuis wanneer je gas los laat. Daardoor gaat je lucht weer terug richting turbo. Het turbinewiel zal dan weer stil gaan staan. Daar een dumpvalve laat je de lucht vrij zodat je turbine wiel vrij kan blijven draaien.
Veel diesel zijn voorzien van een dumpvalve. Vaak een closeloop. Dus zinloos zal het zeker niet zijn.Welk gasklep huis? :wtf
13 augustus 2010 om 17:31 #17711651origineel gepost door Bakkum
Maar de lucht komt toch tegen het gasklephuis wanneer je gas los laat. Daardoor gaat je lucht weer terug richting turbo. Het turbinewiel zal dan weer stil gaan staan. Daar een dumpvalve laat je de lucht vrij zodat je turbine wiel vrij kan blijven draaien.
Veel diesel zijn voorzien van een dumpvalve. Vaak een closeloop. Dus zinloos zal het zeker niet zijn.Bij mijn weten hebben diesels geen gasklep. Of er moet iets ernstigs veranderd zijn de laatste tijd natuurlijk.
13 augustus 2010 om 19:37 #17711652bron: http://www.dieseldumpvalve.nl :
De dieseldumpvalve is een universele accessoire voor turbo-dieselmotoren.
Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.
De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die ‘ziet’ of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.
Er wordt geen druk-tank in de auto geplaatst, de dieseldumpvalve blaast de turbodruk af die normaal via de motor wordt afgevoerd.
Let op: De motor moet dus wel zijn voorzien van een turbo!
13 augustus 2010 om 20:13 #17711653best wel veel geld voor een accessoire toch…
13 augustus 2010 om 21:24 #17711654origineel gepost door Navy
origineel gepost door Bakkum
Maar de lucht komt toch tegen het gasklephuis wanneer je gas los laat. Daardoor gaat je lucht weer terug richting turbo. Het turbinewiel zal dan weer stil gaan staan. Daar een dumpvalve laat je de lucht vrij zodat je turbine wiel vrij kan blijven draaien.
Veel diesel zijn voorzien van een dumpvalve. Vaak een closeloop. Dus zinloos zal het zeker niet zijn.Bij mijn weten hebben diesels geen gasklep. Of er moet iets ernstigs veranderd zijn de laatste tijd natuurlijk.
Tegen woordig hebben diesels dit wel.
Ook wel bekend als de inlaatgasklep14 augustus 2010 om 07:13 #17711655Tegen woordig hebben diesels dit wel.
Ook wel bekend als de inlaatgasklepHeeft de 2.2DTI dat ook dan?
14 augustus 2010 om 07:13 #17711656origineel gepost door speaker
bron: http://www.dieseldumpvalve.nl :
De dieseldumpvalve is een universele accessoire voor turbo-dieselmotoren.
Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.
De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die ‘ziet’ of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.
Er wordt geen druk-tank in de auto geplaatst, de dieseldumpvalve blaast de turbodruk af die normaal via de motor wordt afgevoerd.
Let op: De motor moet dus wel zijn voorzien van een turbo!
Dan heb je weer dat afblaasgeluid. En dat wil ik niet.
14 augustus 2010 om 08:09 #17711657Dus heeft het geen zin op je vec!! omdat je er niks mee wint. Als ik met mijn CDTi er al niks extra’s mee bereik , dan jouw ‘oudere’ DTi al helemaal niks, lijkt me !
Heb je last van een turbogat dan ?
14 augustus 2010 om 14:36 #17711658Ja ik heb wel last van een turbogat ja.
14 augustus 2010 om 15:35 #17711659Zo extreem kan dat turbogat toch niet zijn?
Naar mijn weten heeft de 2.2DTI zijn maximum koppel (280NM) al bij 1500 toeren.
Misschien dat je met chiptuning iets bereikt, maar ik denk niet dat het dan lager in de toeren komt. Eerder hoger.14 augustus 2010 om 16:51 #17711660Chiptuning ga ik zeker wel doen. Eind november begin december met de stoet naar EDS.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.