blow off

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237722
    imported_heinsandra
      Lid sinds:
      3 September 2004

      hallo met hein wat is een goede blow off voor een z20let moter een die goed hoort. hebben jullie een idee welke er op kan met een goed afblaas geluid??? ik ben hier nieuw in

      #17879373
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Volgens mij zijn de bailey dv26d en een aangepaste collins de enige 2 die storings vrij werken.
        Ik heb zelf de bailey’s, die werkt prima maar vindt zelf de collins mooier klinken.

        De bailey is oa te krijgen bij EDS of mtech voor de collins moet je volgens mij bij André Botter zijn.

        #17879374
        roypeeters1990
          Lid sinds:
          13 February 2011

          voorheen een bailey, nu een HKS SSQV3.
          met de bailey vond ik em super nerveus, zodra ik em ook maar een beetje het gas omhoog tilde “PFFFFT’ af en toe heel irritant ivm TC leek het wel alsof je op 1 cillinder vooruit knalde :afro nu met HKS een veel agressiever geluid en veel relaxter optrekken en gas af laten. en geen last van storingen. :agent

          #17879375
          imported_heinsandra
            Lid sinds:
            3 September 2004

            oke mensen alvast bedankt voor de reaktie dan heb ik alvast een idee
            mvg hein

            #17879376
            RickR91
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 April 2011

              Hallo Hein,

              Ik weet niet of je naar AutoMaxx gaat in Assen?
              Maar daar kun je zeker wel wat bov’s horen king:

              #17879377
              ISH
                Lid sinds:
                18 February 2006

                Gewoon even een belletje naar 0622804911 (Botter Tuning) doen, dan krijg je de beste opties te horen…

                #17879378
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  @roypeeters1990 wrote:

                  voorheen een bailey, nu een HKS SSQV3.
                  met de bailey vond ik em super nerveus, zodra ik em ook maar een beetje het gas omhoog tilde “PFFFFT’ af en toe heel irritant ivm TC leek het wel alsof je op 1 cillinder vooruit knalde :afro nu met HKS een veel agressiever geluid en veel relaxter optrekken en gas af laten. en geen last van storingen. :agent

                  Hoi Roy,
                  heb je de HKS zelf geinstaleerd?
                  zat net even op zlet.co.uk te kijken hoe de HKS wordt geinstaleerd (want ze klinken idd mooi!)
                  maar het is niet een gemakkelijk klusje om hem af te stellen, vaak moet de hele DV ontleed worden!

                  Ik lees ook vaak over storingen bij HKSen op z20LEx motoren.

                  zelf heb ik nog geen problemen met de Bailey gehad (ik heb dan wel een LEL blok)
                  maar als er storingsvrij een HKS op kan ga ik toch maar eens 1 aanschaffen!

                  een diverter valve is misschien nog beter maar het is zoooo leuk om de lokale CRX en golfje rijders hier
                  de gek aan te steken met die luide sswwooosh! :D

                  #17879379
                  ronOPC1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2007

                    Heb hier nog een hks liggen ,bij mij werkt die juist weer niet mooi. Terwijl bij mijn zaffie opc toendertijd wel. Vreemd eigenlijk.

                    #17879380
                    dion87
                      Lid sinds:
                      22 August 2011

                      ik rij met een Forge dumpvalve.. en geen klachten over

                      #17879381
                      roypeeters1990
                        Lid sinds:
                        13 February 2011

                        @turbosix wrote:

                        @roypeeters1990 wrote:

                        voorheen een bailey, nu een HKS SSQV3.
                        met de bailey vond ik em super nerveus, zodra ik em ook maar een beetje het gas omhoog tilde “PFFFFT’ af en toe heel irritant ivm TC leek het wel alsof je op 1 cillinder vooruit knalde :afro nu met HKS een veel agressiever geluid en veel relaxter optrekken en gas af laten. en geen last van storingen. :agent

                        Hoi Roy,
                        heb je de HKS zelf geinstaleerd?
                        zat net even op zlet.co.uk te kijken hoe de HKS wordt geinstaleerd (want ze klinken idd mooi!)
                        maar het is niet een gemakkelijk klusje om hem af te stellen, vaak moet de hele DV ontleed worden!

                        Ik lees ook vaak over storingen bij HKSen op z20LEx motoren.

                        zelf heb ik nog geen problemen met de Bailey gehad (ik heb dan wel een LEL blok)
                        maar als er storingsvrij een HKS op kan ga ik toch maar eens 1 aanschaffen!

                        een diverter valve is misschien nog beter maar het is zoooo leuk om de lokale CRX en golfje rijders hier
                        de gek aan te steken met die luide sswwooosh! :D

                        Uhm aan de hks valt niks te stellen, je kunt wel andere ‘mondjes’ erin zetten voor een andere afblaasklank.
                        Het monteren is super easy. De vacuum aansluiten onder je gasklep zodat zodra de gasklep sluit je door middel van vaccuum de BOV opent en de BOV zelf voor je gasklep. Werkt bij mij perfect

                        Gr.

                        #17879382
                        turbosix
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 November 2010

                          Dan heb je vast een andere dan die how to op zlet.co.uk.
                          Hier worden 7 of 8 voorkomende problemen genoemd bij de hks die je evt kan oplossen met het open schroeven van de DV

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.