blow off

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    imported_heinsandra

hallo met hein wat is een goede blow off voor een z20let moter een die goed hoort. hebben jullie een idee welke er op kan met een goed afblaas geluid??? ik ben hier nieuw in

turbosix
      Deelnemer

Volgens mij zijn de bailey dv26d en een aangepaste collins de enige 2 die storings vrij werken.
        Ik heb zelf de bailey’s, die werkt prima maar vindt zelf de collins mooier klinken.

De bailey is oa te krijgen bij EDS of mtech voor de collins moet je volgens mij bij André Botter zijn.

roypeeters1990

voorheen een bailey, nu een HKS SSQV3.
          met de bailey vond ik em super nerveus, zodra ik em ook maar een beetje het gas omhoog tilde “PFFFFT’ af en toe heel irritant ivm TC leek het wel alsof je op 1 cillinder vooruit knalde :afro nu met HKS een veel agressiever geluid en veel relaxter optrekken en gas af laten. en geen last van storingen. :agent

imported_heinsandra

oke mensen alvast bedankt voor de reaktie dan heb ik alvast een idee
            mvg hein

RickR91
            Deelnemer

Hallo Hein,

Ik weet niet of je naar AutoMaxx gaat in Assen?
              Maar daar kun je zeker wel wat bov’s horen king:

ISH

Gewoon even een belletje naar 0622804911 (Botter Tuning) doen, dan krijg je de beste opties te horen…

turbosix
                Deelnemer

@roypeeters1990 wrote:

met de bailey vond ik em super nerveus, zodra ik em ook maar een beetje het gas omhoog tilde “PFFFFT’ af en toe heel irritant ivm TC leek het wel alsof je op 1 cillinder vooruit knalde :afro nu met HKS een veel agressiever geluid en veel relaxter optrekken en gas af laten. en geen last van storingen. :agent

Hoi Roy,
                  heb je de HKS zelf geinstaleerd?
                  zat net even op zlet.co.uk te kijken hoe de HKS wordt geinstaleerd (want ze klinken idd mooi!)
                  maar het is niet een gemakkelijk klusje om hem af te stellen, vaak moet de hele DV ontleed worden!

Ik lees ook vaak over storingen bij HKSen op z20LEx motoren.

zelf heb ik nog geen problemen met de Bailey gehad (ik heb dan wel een LEL blok)
                  maar als er storingsvrij een HKS op kan ga ik toch maar eens 1 aanschaffen!

een diverter valve is misschien nog beter maar het is zoooo leuk om de lokale CRX en golfje rijders hier
                  de gek aan te steken met die luide sswwooosh! :D

ronOPC1
                  Deelnemer

Heb hier nog een hks liggen ,bij mij werkt die juist weer niet mooi. Terwijl bij mijn zaffie opc toendertijd wel. Vreemd eigenlijk.

dion87

ik rij met een Forge dumpvalve.. en geen klachten over

roypeeters1990

@turbosix wrote:

@roypeeters1990 wrote:

Hoi Roy,
                        heb je de HKS zelf geinstaleerd?
                        zat net even op zlet.co.uk te kijken hoe de HKS wordt geinstaleerd (want ze klinken idd mooi!)
                        maar het is niet een gemakkelijk klusje om hem af te stellen, vaak moet de hele DV ontleed worden!

Ik lees ook vaak over storingen bij HKSen op z20LEx motoren.

zelf heb ik nog geen problemen met de Bailey gehad (ik heb dan wel een LEL blok)
                        maar als er storingsvrij een HKS op kan ga ik toch maar eens 1 aanschaffen!

een diverter valve is misschien nog beter maar het is zoooo leuk om de lokale CRX en golfje rijders hier
                        de gek aan te steken met die luide sswwooosh! :D

Uhm aan de hks valt niks te stellen, je kunt wel andere ‘mondjes’ erin zetten voor een andere afblaasklank.
                        Het monteren is super easy. De vacuum aansluiten onder je gasklep zodat zodra de gasklep sluit je door middel van vaccuum de BOV opent en de BOV zelf voor je gasklep. Werkt bij mij perfect

Gr.

turbosix
                        Deelnemer

Dan heb je vast een andere dan die how to op zlet.co.uk.
                          Hier worden 7 of 8 voorkomende problemen genoemd bij de hks die je evt kan oplossen met het open schroeven van de DV

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.