Na verschillende keren te hebben meegemaakt dat de motor ineens geen vermogen meer had en er ook een melding kwam dat de auto service nodig had. kwam ik erachter dat de waste gate van de Turbo niet goed afsloot. waarschijnlijk wel op het juiste moment opengaat maar daarna niet snel genoeg dicht. in 1e instantie had ik dit opgelost door het membraam dat de klep dicht houd iets naar achteren te plaatsen met behulp van een paar ringetjes (goedkoop en effectief) . Maar ik heb daarna toch maar een nieuwe turbo besteld en gemonteerd. bij de nieuwe turbo kon je de trekspanning waarmee de klep word dicht gehouden stellen. Na wat testenritten bleek als je de trekspanning te hoog maakt je auto als een raket accelereert en er zwarte rook uit je uitlaat komt.
omdat ik deze auto nog wat langer wil rijden heb ik toen de spanning wat terug gedraaid en een blow off valve geplaatst. die via een slangetje gelijk tijdig word aangestuurd met de wastegate. Omdat de blow off valve veel sneller reageert dan de wastegate blijft de laatste in de praktijk meestal dicht. Het rijd fantastisch. Ik ben net terug van een vakantie in Duitsland, Zwitzerland en Oostenrijk. De auto kwam zonder moeite de berg op en reed nog eens zuinig ook.