Forumindex › Forums › Modellen › Manta › blok opknappen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2010 om 20:48 #17625909
Is het niet zo dat er best een primer aangebracht word?
Je leest toch op alle bussen en potten eerst een primer
aanbrengen na goed ontvet te hebben.
Ik was onlangs ook op zoek naar het meest geschikte
en er bestaat wel degelijk een specifiek produkt op de markt
om motorblokken te lakken.
De meeste informatie vond ik terug bij amerikaanse site’s
en heb dus de lokale amerikaanse auto accesoire boer opgebeld. Die vetelde mij het idiale te hebben maar ik moet er nog achter gaan. Engine enamel of zoiets genoemd
in blinkende lak.
Als ik zo ver ben post ik zeker foto’s12 maart 2010 om 11:51 #17625910Ik doe het zo,met hittebestendige base en blanke lak(zijdeglans)
12 maart 2010 om 12:40 #17625911origineel gepost door hillclimber16V
Is het niet zo dat er best een primer aangebracht word?
Je leest toch op alle bussen en potten eerst een primer
aanbrengen na goed ontvet te hebben.
Ik was onlangs ook op zoek naar het meest geschikte
en er bestaat wel degelijk een specifiek produkt op de markt
om motorblokken te lakken.
De meeste informatie vond ik terug bij amerikaanse site’s
en heb dus de lokale amerikaanse auto accesoire boer opgebeld. Die vetelde mij het idiale te hebben maar ik moet er nog achter gaan. Engine enamel of zoiets genoemd
in blinkende lak.
Als ik zo ver ben post ik zeker foto’shamerite hoeft geen primer onder zal ook niet echt gaan aangezien hamerite vol met siliconen zit (voor het hamerslag effect) gaat dat lekker opwerken…
enne @larsjeg40, ik denk iets van 180 kg ervan uitgegaan dat een 2.0 cih 120 weegt en ze me hebben verteld dat zo’n blok zo’n 60 kg zwaarder is
12 maart 2010 om 17:33 #17625912origineel gepost door knoll
mijn pics van mn motor vind je op mn fotoboek ga niet alle fotos hier posten anders kan de laadtijd wat te lang worden ;)
http://www.opelmanta.be/pics/OpelMantaB11600Norigineel/
fotos van de spuitwerken eraan vind je op het einde van het fotoboekwat vinden jullie ervan? wilde perse dat hij niet TE veel in het oog springt gezien de autokeuring hier in belgie (APK) wat streng kan zijn als ze dat willen omdat het een 2.0S is in plaats van 1.6N
Ferm gedaan, en zeker zo origineel laten,
grtzz12 maart 2010 om 18:28 #17625913mercikes ga ik zeker doen ging eerst injectie doen maar ga dan toch maar voor carbs zie eventuele ombouw niet zitten voor de keuring als ze lastig doen ;)
greets,
12 maart 2010 om 19:45 #17625914ik heg gewoon hitte bestendige lak gebruikt en het met de comp gespoten
11 april 2010 om 07:27 #17625915aik heb spuitbussen gehaald en wil van de week beginnen met alles in kleur zetten
heb alle losse delen van net blok gehaald en mee naar huis genomenkan ik het beste onder de lak wel een primer doen of zo koud op het metaal spuiten ????
11 april 2010 om 08:00 #17625916ik gebruik altijd primer. en voor plastic delen nog een extra hechtprimer.
eerst schuren, goed ontvetten, primeren, geduld, en in de lak zetten.
vaak nog even afwerken met blanke lak, en klaar is kees.hittebestendig is op langere termijn denk ik wel een aanradertje.
11 april 2010 om 08:08 #17625917enige waar volgens mij hitte bestendig op moet is uitlaat spruitstuk
de rest word volgens mij niet zo heet dat het er af brand -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.