blok opknappen

Forumindex Forums Modellen Manta blok opknappen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17625909
    hillclimber16V
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2009

      Is het niet zo dat er best een primer aangebracht word?
      Je leest toch op alle bussen en potten eerst een primer
      aanbrengen na goed ontvet te hebben.
      Ik was onlangs ook op zoek naar het meest geschikte
      en er bestaat wel degelijk een specifiek produkt op de markt
      om motorblokken te lakken.
      De meeste informatie vond ik terug bij amerikaanse site’s
      en heb dus de lokale amerikaanse auto accesoire boer opgebeld. Die vetelde mij het idiale te hebben maar ik moet er nog achter gaan. Engine enamel of zoiets genoemd
      in blinkende lak.
      Als ik zo ver ben post ik zeker foto’s

      #17625910
      i200
        Lid sinds:
        10 November 2007

        Ik doe het zo,met hittebestendige base en blanke lak(zijdeglans)

        #17625911
        Tomvt
          Lid sinds:
          2 July 2004

          origineel gepost door hillclimber16V
          Is het niet zo dat er best een primer aangebracht word?
          Je leest toch op alle bussen en potten eerst een primer
          aanbrengen na goed ontvet te hebben.
          Ik was onlangs ook op zoek naar het meest geschikte
          en er bestaat wel degelijk een specifiek produkt op de markt
          om motorblokken te lakken.
          De meeste informatie vond ik terug bij amerikaanse site’s
          en heb dus de lokale amerikaanse auto accesoire boer opgebeld. Die vetelde mij het idiale te hebben maar ik moet er nog achter gaan. Engine enamel of zoiets genoemd
          in blinkende lak.
          Als ik zo ver ben post ik zeker foto’s

          hamerite hoeft geen primer onder zal ook niet echt gaan aangezien hamerite vol met siliconen zit (voor het hamerslag effect) gaat dat lekker opwerken…

          enne @larsjeg40, ik denk iets van 180 kg ervan uitgegaan dat een 2.0 cih 120 weegt en ze me hebben verteld dat zo’n blok zo’n 60 kg zwaarder is

          #17625912
          Robke1974
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2008

            origineel gepost door knoll
            mijn pics van mn motor vind je op mn fotoboek ga niet alle fotos hier posten anders kan de laadtijd wat te lang worden ;)
            http://www.opelmanta.be/pics/OpelMantaB11600Norigineel/
            fotos van de spuitwerken eraan vind je op het einde van het fotoboek

            wat vinden jullie ervan? wilde perse dat hij niet TE veel in het oog springt gezien de autokeuring hier in belgie (APK) wat streng kan zijn als ze dat willen omdat het een 2.0S is in plaats van 1.6N

            Ferm gedaan, en zeker zo origineel laten,
            grtzz

            #17625913
            knoll
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              mercikes ga ik zeker doen ging eerst injectie doen maar ga dan toch maar voor carbs zie eventuele ombouw niet zitten voor de keuring als ze lastig doen ;)

              greets,

              #17625914
              hum
                Lid sinds:
                21 October 2005

                ik heg gewoon hitte bestendige lak gebruikt en het met de comp gespoten

                #17625915
                mantadevil
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  aik heb spuitbussen gehaald en wil van de week beginnen met alles in kleur zetten
                  heb alle losse delen van net blok gehaald en mee naar huis genomen

                  kan ik het beste onder de lak wel een primer doen of zo koud op het metaal spuiten ????

                  #17625916
                  Emiel-Manta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 January 2007

                    ik gebruik altijd primer. en voor plastic delen nog een extra hechtprimer.

                    eerst schuren, goed ontvetten, primeren, geduld, en in de lak zetten.
                    vaak nog even afwerken met blanke lak, en klaar is kees.

                    hittebestendig is op langere termijn denk ik wel een aanradertje.

                    #17625917
                    mantadevil
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      enige waar volgens mij hitte bestendig op moet is uitlaat spruitstuk
                      de rest word volgens mij niet zo heet dat het er af brand

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.