Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Blitz upgraden met C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2010 om 18:13 #17692562
Grotere radiateur laten maken bij Hartgers radiateuren, erg mooi spul allemaal.
Maximale afmetingen zonder dat er al te veel aangepast dient te worden aan het omliggende.
Ter plekke met de Blitz geweest en origineel van de Omega er mee vergeleken.De originele van de Blitz is 0,203m^2 oppervlakte, origineel van de Omega A was 0,25m^2, kwam dus toch wel iets te kort.
Deze nieuwe is 0,285m^2, met een efficient koelblok erin (zeker vergeleken met de 40-jarige)
Morgen wil ik deze monteren.
3 september 2010 om 18:28 #17692563Mooi materiaal. :thumbup
3 september 2010 om 18:39 #17692564:wors
mooi spulletje!!
11 september 2010 om 07:23 #17692565je maakt er veel en toch mooi werk van harold
12 september 2010 om 10:08 #17692566Zo, radiateurtje weer binnen. Afvoerpijpje aan de onderkant zat te ver naar het midden.
Gelukkig kon deze zo aangepast worden, maar zijn we weer een weekje verder.Maar hij koelt prima, zeker een 15 graden kouder op de tellert, nog paar keer flink testen.
De koelfans doen het ook prima, die hebben m zo weer op temperatuur.Doorvoer van de oliekoelerslangen.
Beugeltje links
Beugeltje rechts
Waaiertjes ervoor
Oude radiateur ter vergelijk ervoor
12 september 2010 om 21:09 #17692567Echt sjiek om weer een projectje van een B Blitz te zien, zelf hebben we ook meerdere..
De meeste mensen leggen een 3.0 in een Blitz, is vrij makkelijk en makkelijk op gas en blijft gewoon een goede motor daarvoor, kun je tenminste eens 120 rijden of 140 of 160.
13 september 2010 om 18:54 #17692568lekker bezig harold :angel
13 september 2010 om 19:27 #17692569inderdaad een mooi project.
maar dat is hem wel toevertrouwd.
ben wel benieuwd wat het verbruik wordt met een 3 liter
theun
14 september 2010 om 09:56 #17692570verbruik was eerst 1:3.5 met de 2.5 op gas. Eerste keer tanken op benzine was 1:5.5 :P king:
Met de gasinstallatie wat er nu op komt bijna of geen verschil tussen Benzine en LPG.Kan m elk moment ophalen als het goed is…..
Fototjes van gisteren, de injectoren.
De computert
14 september 2010 om 10:32 #17692571Altijd lekker, ouwe meuk met nieuwe techniek :wors Nog ff cruise control, verkeersborden herkenning en meedraaiende koplampen er op! :jerry
14 september 2010 om 14:57 #17692572ben ik nou scheel of zie ik 8 gas injectoren? 2 voor koude start oid?
verder puik werk!:wors:wors
14 september 2010 om 16:11 #17692573origineel gepost door rallyastra
en meedraaiende koplampen er op! :jerryhaha alsof dat geen oude techniek is:jerry:wtf
14 september 2010 om 18:16 #17692574ja die koplampen zaten al op een citroen DS.
als ik het goed weet was dat half jaren zestig.
tenmiste heb ik ergens gelezentheun
12 oktober 2010 om 13:13 #17692575@voederbiet
is een aansluitblok voor 4, zitten alleen 2 x 3 injectoren op, andere zijn niet opgeboord.Verder een zooi onderdelen gekocht voor inbouw.
Watertankje, raampjes keukendingetjes e.d.
Zal komende winter aan begonnen worden om het campergedeelte aan te passen.Blitz wordt nu al daily gebruikt met een grote glimlach op me gezicht..
16 januari 2011 om 11:14 #17692576Nog enige vorderingen aan de bus?
17 januari 2011 om 09:25 #17692577Nog geen vorderingen in het project gebeuren….
Eerst het combo-project afmaken, daarna is de Blitz weer aan de beurt..Maar hij rijdt perfect, dat deel is afgerond…
6 maart 2011 om 11:10 #17692578Vrachtje oud ijzer weggebracht. Toch handig dat de Blitz zo veel mag trekken.
tot ziens oud 6-pittertje…..
6 maart 2011 om 11:48 #17692579awwww … :cry snif snif … *2 min stilte* lol
ontoppic: mooi project mien jung … :)
6 maart 2011 om 13:16 #17692580Het kan aan mijn verbeelding liggen maar ken ik dat bruine dak in de 2e foto?
6 maart 2011 om 14:00 #17692581zullen wel vrij veel ‘bekende’ onderdelen bijzitten :P;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.