Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Blitz upgraden met C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 08:10 #17692537
Hmm, veel dingetjes net even aanpassen. Goh, komt mij bekend voor. :P
Gereviseerde koppelings-onderdeeltjes, waren net iets te ver heen… tevens nieuwe drukgroep.
(waarschijnlijk niet meer van de plek gekomen met het oude frictiemateriaal en de extra pkaaz.)
Mooier als nieuw
Blokje er ingegooid
Aanpassing van het binnenste motorkapje door het grotere inlaattraject
Motorrubbetje..
Sensor voor de koelers
Aangepaste koelslangetjes
Opnieuw ingetape’te kabelboom en overige aangesloten spul
1 augustus 2010 om 09:52 #17692538WIL IK OOOOK!!! Lijkt me echt machtig om hiermee op vakantie te gaan. Veel plezier!
2 augustus 2010 om 07:25 #17692539prachtig zo iets :thumbup
2 augustus 2010 om 10:49 #17692540netjes hoor een C30NE in de blitz was ook het plan met de mijne, maar helaas niet doorgegaan.
Ga zo door met het nette werk, en ook mooie verstraler op de blitz!:jerry
2 augustus 2010 om 11:46 #17692541Mooii project:thumbup
2 augustus 2010 om 15:16 #17692542origineel gepost door cooperdudeDe 5 bak van de omega bekeken of ik daar iets mee kan, voor een volgende update voor de
Blitz.
Deze bak is 130mm langer, en het schakelmechanisme is geheel anders(erachter ipv er bovenop)
Proefstukje even geprobeert, en dat zal wel gaan werken…
Met de hand vastgehouden en het schakelen werkte :P:o
Aantal delen verlengen en beugeltjes voor de ophangpunten maken.
Tevens van 2 aandrijfassen dan een hybride laten maken.
Misschien een domme vraag, maar zou de overbrenging niet te zwaar worden? De Omega weegt iets van 1000kilo lichter en dan lijkt hem me fijner als de versnellingen wat korter zijn.
2 augustus 2010 om 15:50 #17692543met een achteras overbrenging van 5,5 op 1 lijkt me dat geen probleem,maar volgens mij zit de ouwe 4 bak er weer aan.
3 augustus 2010 om 08:39 #17692544Precies, de 4e versnelling is bij beide bakken 1:1. Alleen de eerste wijkt behoorlijk af, maar die gebruikten we af en toe al niet…
Inderdaad de oude 4 bak zit er nu eventjes onder, vant winter tijd om de 5 bak er in te lepelen.
Laatste dingetjes worden nu gedaan….
12 augustus 2010 om 20:28 #17692545Niet gelukt om hem voor het festival klaar te krijgen, wou niet aanpakken. Toen maar met een tentje er naartoe:D
Uiteindelijk was het de rotor die niet goed was, andere erop de volgende dag, en hij pakte meteen aan.Net de kleppen gesteld, en de laatste dingen van de kabelboom gefixed.
Stukje gereden in zeer rustig tempo, werdt nog een beetje erg warm. Overmorgen maar even naar kijken.
Maar je kunt het flink merken, heel ietsje gas en je bent al sneller als eerst :agentGeen foto’s of filmpjes, zal zaterdag wel iets proberen te schieten.
12 augustus 2010 om 22:47 #17692546origineel gepost door cooperdude
Maar je kunt het flink merken, heel ietsje gas en je bent al sneller als eerst :agent
daar geloof ik helemaal niks van ;)
13 augustus 2010 om 10:38 #17692547uhu….. :wors
Overigens, Dhr. Sik, heb jij nog iets gedaan aan/met de radiateur?
Of had je er nog een goede inzitten?
Zit te twijvelen over de staat van de radiateur, of dattie te klein is… :hmmz14 augustus 2010 om 06:54 #17692548AnoniemLid sinds:
1 January 1970prachtig project
enkel een beetje jammer dat je niet ff de motorruimte
opnieuw in kleur hebt gezet toen de motor er uit was:hmmzbij http://www.boxem-radiateuren.nl/
in assen of emmenkun je je radiateur van een dikker koelblok laten voorzien;)
16 augustus 2010 om 10:27 #17692549ik heb de originele radiateur er weer in gezet, net zoals de vaste vin, onder het motto, als die een 2.5 6cilinder koel kan houden dan die 3 liter ook wel. :D
en ik heb m nog nooit te heet gehad, zelfs niet met ruim 4 ton aan de haak.
en ik heb er geen eens een olie koeler aan zitten, dus denk dat dat bij jou wel goed komt :thumbup
16 augustus 2010 om 10:53 #17692550Aha…
Denk dat die van mij dan wel overleden is… Oude werd al warmer als je flink lang volgas ging.FF kijken wat inderdaad restaureren of een op maat gemaakte moet kosten.
16 augustus 2010 om 15:39 #17692551Check ook of de thermostaat zeker weten open gaat.
16 augustus 2010 om 16:58 #17692552Niels had zich al aan de radiateur gebrand, die gaat dus wel open lijkt me dan… of verwarmt via de waterpomp via stilstaande water… hmmmm, ff uitzoeken vanaamp
ohwjah, @ sik :wors voor de combinatie (BigOpel toppertje)
19 augustus 2010 om 20:17 #17692553@ champo :wors:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:wors
Was inderdaad de thermostaat, nieuwe erin en alles deed wat ie moest doen.
Enorm bedankt voor de tip, zelf totaal overheen gekeken :(Net ritje naar huis, leuk…
Morgen mee naar het werk nemen, dan heeft ie een mooie lange proefrit.22 augustus 2010 om 20:32 #17692554Paar kilometertjes mee gereden, erg leuk, zeer soepel.
Zal nog wel wat aan gesleuteld worden her en der, kleine dingetjes allemaal.Radiateur houdt m niet koel >80kmh, toch redelijk slechte staat dus. Zo snel mogelijk maar even naar een reparateur.
Vooral op LPG strax, komt er nog iets meer warmte vant blok af.Nog een aantal foto’tjes van hoe het er nu bij staat.
Plek van het luchtfilter, inmiddels in de strijkkit en de tektiel.
Nog goede ophangbeugels er voor maken.
22 augustus 2010 om 20:37 #17692555netjes hoor zo, een mooi gaatje naar voren voor de aanzuiging. en mooi steuntje ook van autogeen lasdraad:P
22 augustus 2010 om 20:40 #17692556TIG lasdraad om precies te zijn. :agent Zonder zat ie niet echt lekker stevig vast, zo alleen aan de voor kant.
Wil ik nog vervangen door een strip vanaf de bovenkant die in de rubbers zit, maar zal voorlopig zo even moeten zitten.Inderdaad gaatje in de voorplaat, zit achter het frontje.
Alle gaten ook mooi afgewerkt met plaatrubber en afgekit.23 augustus 2010 om 11:04 #17692557AnoniemLid sinds:
1 January 1970blijft hardtsikke leuk ding
na t plaatje van sik
(ook mooi plaatje trouwens:wors)
heb ik wel n vraaghoeveel mag zo,n blitz officieel trekken dan????
even vanuitgaande dat je e achter b hebt:hmmz23 augustus 2010 om 11:09 #17692558geremd 2.400 kg
staat op de RDW site.
23 augustus 2010 om 11:11 #17692559Op kenteken staat die van ons op 3500Kg trekbaar gewicht, en die mag je met B rijbewijs berijden.
Uitrekenend mag ik 1000Kg trekken met mijn B-rijbewijsje. Met BE dus de 3500Kg trekken.
Normaal gesproken is het met een oldtimer ongelimiteerd, staat immers niet op kenteken. Maar kan zijn dat trekken voertuig zwaarder moet zijn….(weet niet helemaal zeker)Trekhaak is zelf gemonteerd en gekeurd door de vorige eigenaar, kon via OpelOldtimerclub ofzo.
Vandaar staat het bij onze Blitz op’t kenteken.gegevens rdw….
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 750 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd 0 kg
– autonoom geremd 3.500 kg
– middenas geremd 3.500 kg
23 augustus 2010 om 11:44 #17692560AnoniemLid sinds:
1 January 1970met oldtimer is het cker niet ongelimiteerd
want met m,n 72 recommodore was ik 160%
overladenincl be rijbewijs
dus hmmmm
op zich is zo,n blitz wel interesantmaar ik wil belastingvrij
en veel legaal mogen trekkenheb nu eerst maar een range rover aangeschaft
:o
maar das natuurlijk geen opel;)23 augustus 2010 om 13:33 #17692561ah oke, wist ik niet dat het ook teveel kon zijn…
Blitz is altijd interessant, de enige echte BigOpel hehehehe (zelfs het blitz logo is groter :agent)
Standaard doet zon Blitz dus 2400Kg, laten keuren en hij mag meer dus…
@sw16v : de opgevraagde gegevens waren van het kenteken van Sik’z BlitzKomende winter staat op de planning het volgende:
– Interieur vernieuwen en logischer inrichten
– 5bak plaatsen
– Remmerij reviseren (Misschien wel remschijven….) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.