Blind pakking X20XEV

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Blind pakking X20XEV

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Anoniem

Misschien kan ik (op dit uur nog) je een volgende vraag stellen ?

Heb sinds een paar dagen zo’n raar geluid in de motor, wanneer hij stationair loopt.
      Moet de stappenmotor nog reinigen, maar wacht op wat beter weer.
      In stationair slaat de motor niet meer af voor een stoplicht of zo (wat ie een tijdje) wel deed, maar maakt nu opeens een vreemd geluid, dat je ook voelt in de auto.
      Een soort van vroem vroem vroem vroem.
      Dus niet een hoog en laag in toerental, wat duidt op een vuile stappenmotor, maar echt vroem vroem vroem vroem.
      Je voelt dan de auto mee schommelen op dat ritme.
      Het is dus meer snel schommelen zeg maar twee vroems per seconde (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen….)

bart-gsi
      Deelnemer

Blijven de toeren gelijk bij stationair of begint de motor onregelmatig/schommelent te lopen volgens je toerenteller??

Anoniem

Heb wat vacuum slangetjes vervangen, waardoor het afslaan veel minder is geworden.
          Eigenlijk slaat hij niet meer af voor een stoplicht of zo, maar als de motor warm is en ik start, dan wil ie niet stationair lopen.
          Na een beetje gas geven loopt ie stationair en slaat niet meer af, het is nu dus alleen bij starten van een warme motor, dat ie problemen geeft.
          Schoonmaken van stappenmotor is dus het eerste dat ik nu moet doen.
          Daarom dacht ik dat ik misschien ook een probleem met de EGR had en de problemen misschien verholpen zouden zijn met het afdoppen van de EGR.

Anoniem

Op de toeren teller is het in ieder geval moeilijk te zien.
            Als het toerental al schommelt is het maar een klein beetje.
            Het schommelen (vroem vroem vroem vroem) in ook heel licht.
            Het is net of iemand licht tegen de auto duwt waardoor hij een beetje heer en weer gaat.
            Licht, maar je voelt het duidelijk, en is een irritant gevoel….
            Het gebeurd ook pas na een tijdje, zeg 5 seconden, voordat je het begint te voelen.
            Als je voor de auto staat hoor je ook dat vroem vroem vroem vroem heel lichtjes…

bart-gsi
            Deelnemer

De storingen van slechte EGR kleppen uiten zich in:
              – Storingslampjes branden op dashbord
              – Beperkt vermogen
              – Hoog verbruik
              – Stotterende motoren
              – Onregelmatige vermogens-opbouw
              – Vervuiling van andere motor-componenten zoals de wervelkleppen van de inlaat

Ik denk dat je idd wat meer bij je stappen motor kunt kijken als jij zelf gas bij moet geven om de motor soepel te laten lopen statoinair na het starten dan is er meer lucht als benzine in de verbrandingskamer om de motor goed te laten lopen.. En dat kan door vervuiling komen..

Anoniem

Net alsof er iets uit evenwicht is.
                Heb dit sinds zondag opeens

bart-gsi
                Deelnemer

Kan zijn wat wim-v6 zegt dat. Je ecu nu aan het stellen is nu je je slangen vervangen hebt en nu iets werkt wat eerder niet of niet goed gewerkt heeft…

Anoniem

Dus dat schommel gevoel kan waarschijnlijk geen kwaad en zal vanzelf weer weg gaan ?
                    Ik weet je kan niet in de toekomst kijken, maar (een beetje overdreven gezegd) een implosie kan niet gebeuren, of dat opeens de motor er onderuit valt…
                    Ik wordt nu bijna zeeziek in de auto, voor een verkeerslicht….

Anoniem

Als ie eenmaal loopt, is er geen probleem meer .
                      Geen afslaan en geen storing lampjes.
                      Rijden doet ie ook prima.
                      Het is nu alleen dat rare schommelen en niet stationair willen lopen na start warme motor.
                      Rijdt ie, dan is alles(voor zover ik weet) in orde

bart-gsi
                      Deelnemer

Je was nog van plan je stappenmotor te reinigen.. Misschien goed om dat te doen en kijken wat dat voor resultaat levert.. Vanaf een forum lossen problemen niet vanzelf op.. (Zou handig zijn soms)

bart-gsi
                        Deelnemer

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/regelaar-stationair-toerental-opel-astra-calibra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Kan ook zijn buiten je stappenmotor je stationair regelaar niet goed is…
                          Dat is het dingetje in de link..

Anoniem

Daar heb je helemaal gelijk in, maar een beetje steun en een berustend woordje van Opel/auto kenners doet soms ook wonderen bij een leek als ik.
                            Altijd prettig om te horen, dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken en een beetje advies.
                            Ik leer hier ook een hoop van…..

Anoniem

Dat IS toch de stappenmotor, die ik nog schoon moet maken ?

bart-gsi
                              Deelnemer

Je liet in een ander tooic bij je gasklep een klein zwart blokje zien waar een stekker opgaat en aan de andere gaan een palletje met een veer hebt zitten…
                                Als je bij je gasklep kijkt heb je naast de gasklephuis een onderdeel zitten dat oo de foto lijkt die ik je net gestuurd heb.. Dat is je stationair toerental regelaar.. Ik weet niet of je beide hebt of een van de 2.. Daarvoor zal ik even bij je fotos kijken..

bart-gsi
                                Deelnemer

Ziet jouw gasklephuis er zo uit??
                                  iombolfw16v/media/Motoren%20opel/X18XE%20%20X20XEV%20X22XE/tankontluchitngsklep015.jpg.html][/URL]

Anoniem

Ik heb zo.n stappenmotor die jij net toonde.
                                    Deze bestaat uit twee delen …. een elektronisch deel en een mechanisch deel.
                                    Beide moeten schoon gemaakt worden.
                                    Wim-v6 heeft daar een how to van geplaatst.

In het andere topic laat ik het tank ontluchting klepje zien (volgens Wim-v8).
                                    Ik vraag in dat topic hoe de slangetjes aangesloten horen te zitten
                                    Een slangetje gaat naar het gasklephuis en het andere naar het aktief koolstof filter.
                                    Mijn vraag is…moet het bovenste tuitje op het gasklephuis worden aangesloten, of juist het onderste…

Anoniem

Yep, mijn gasklephuis ziet er zo uit.
                                      Had gasklep al schoon gemaakt, maar nog niet de stappenmotor..

bart-gsi
                                      Deelnemer

Misschien iets wat je kan doen op een avond…het mechanische deel los halen en met remreiniger inspuiten en met een staalborsteltje schoonmaken.. Zolang er geen storing is is het electrische deel nog werkend… Maar ook dat deeltje wat in/aan het mechanische deel zit schoonmaken i.v.m. de sensor..

Anoniem

Ja, of overdag (weekend), maar dan wel wanneer het wat beter weer is (droog).
                                          Wim-v6 heeft het over het hele gasklep huis met stappen motor verwijderen.
                                          Ik krijg het geheel er niet uit (krijg gaskabel niet los).
                                          Heb dus besloten om de stappenmotor los te halen van gasklephuis en dat te reinigen en dan weer terug te plaatsen.
                                          Komt wat lastig bij het onderste schroefje, maar dat lukt wel….

bart-gsi
                                          Deelnemer

:thumbup als het niet gaat zoals het moet.. Moet het maar zoals het gaat zeggen we dan maar ^^

Anoniem

elektronische deel schoonmaken met wat remmenreiniger en dan inspuiten met WD40 heb ik begrepen…
                                              Mechanische deel goed spoelen met remmenreiniger, totdat er geen vuil meer uitkomt

Anoniem

Gasklep en carter ontluchting is al schoon….goed ingespoten met remmenreiniger.
                                                Gasklephuis was ook al niet zo smerig.
                                                Wat zouden we toch moeten zonder dat remmenreiniger :)

bart-gsi
                                                Deelnemer

Klopt.. Je kunt zoals ik eerder gezegt heb een staalborsteltje gebruiken.. Die is net even wat harder dan bijv. Een schuurspons of wat je vanplan was te gebruiken…
                                                  Ik gebruik remreiniger ook voor me velgen voor ik de wasstraat in ga.. Meestal die velgenreiniger is goed om insecten enzo van je voorbumper af te krijgen maar niet sterk genoeg om de zwarte roet van de remmen van de velg te wassn…

Anoniem

Dus met een staalborsteltje door het binnen werk van het mechanische gedeelte ?
                                                    Beschadig je dan niets ?
                                                    Wilde eigenlijk alleen maar spoelen

bart-gsi
                                                    Deelnemer

Zolang het oppervlak waar je met je staalborsteltje overheen gat van metaal is beschadig je niks.. Daa is dat borsteltje niet hard genoeg voor.. Op plastic zou ik het niet gebruiken plastic is zachter als dat borsteltje.. Dus dan gaat het wel kapot..
                                                      Ik neem aan als je het nechanische deel uitelkaar hebt dat je een hol buisje overhoud als buitenkant met een mechaniek met een klepje evenals van metaal
                                                      De sensor zou ik inspuiten met remreiniger en met een doek schoonmaken…

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.